4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş yükündeki artışa rağmen çoğu insan uzaktan çalışırken daha rahat hissediyor
Haberler

İş yükündeki artışa rağmen çoğu insan uzaktan çalışırken daha rahat hissediyor

Berçem Sultan Kaya
17 Kasım 2021
2 dk okuma

Kaspersky’nin bilgisayar teknolojileri çalışanlarıyla gerçekleştirdiği bir araştırmada, çalışanların yüzde 55’i uzaktan çalışmaya geçtiklerinden beri iş yükünün arttığını bildirirken, yüzde 10’u bu artışı önemli olarak nitelendirdi. Buna rağmen yüzde 46’sı evde çalışırken daha rahat olduklarını da dile getirdi.

Geçtiğimiz günlerde 4.303 bilgisayar teknolojileri (BT) çalışanıyla bir anket gerçekleştiren Kaspersky, karantinadan sonra hayatımıza giren yeni çalışma sistemlerinin çalışanlar tarafından nasıl değerlendirildiğini ortaya koydu. Buna göre, Türkiye’de çalışanların yüzde 55’i uzaktan çalışmaya geçtiklerinden beri iş yüklerinin arttığını bildirirken, yüzde 10’u bu artışı önemli olarak nitelendirdi. Yüzde 23’ü iş hacimde bir değişiklik fark etmedi ve sadece yüzde 9’u yeni çalışma koşulları nedeniyle iş kapsamında bir azalma kaydetti.

2020 yılında çalışan etkileşimlerinin dijitalleşmesi en hızlı yaşanan değişimlerden biriydi. Ancak karantinanın başlangıcında yöneticilerin yüzde 82’si uzaktan çalışmaya hızlı geçişin üretkenlikte düşüşe yol açacağından endişeliydi. Çalışanların yüzde 69’u uzaktan çalışmanın duygusal durumlarını olumsuz etkileyeceğini iddia ediyordu. Salgında ikinci yılın sonuna yaklaşırken yapılan ikinci araştırma ise, iş yükü artmış olsa da çalışanların kendilerini evde daha rahat hissettiğini ortaya koydu. Türkiye’de ankete katılanların yüzde 61’i uzun bir günün sonunda kendilerini daha fazla bitkin hissetmiyor.

Duygusal istikrar söz konusu olduğunda, uzaktan çalışma çalışanlar tarafından iyi karşılandı. Çalışanların yüzde 72’si uzaktan çalışırken kendilerini daha rahat hissettiklerini veya fazla mesai nedeniyle kaygılarında bir artış fark etmediklerini belirtirken, katılımcıların yüzde 46’sı evden çalışırken daha rahat hissettiklerini ifade etti.

İş arkadaşlarımızı özlüyoruz

Ancak aynı zamanda meslektaşlarından uzak durmaktan rahatsız olan çalışanların yüzdesi hala oldukça önemliydi. Yanıt verenlerin yüzde 39’u daha yorgun hissettiklerini, yüzde 28’i evden çalışırken daha fazla endişe duyduklarını söyledi.

Çalışanlar arasında popülerliğini kanıtlayan bir diğer yaklaşım hibrit çalışma modeli oldu. Bu format, Türkiye’de ankete katılan çalışanların yüzde 40’ının 2021 ortasında hibrit çalışmaya geçmesiyle birlikte tercih edilen bir çalışma tarzı haline geldi.

Çalışanlar arasında memnuniyetle karşılanan başka bir çözüm de kurumsal refah uygulamaları. İyi haber şu ki birçok işletme, potansiyel tükenmişliği yönetmeye yardımcı olacak yollar arıyor. Araştırmanın global sonuçlarına göre gerçekten de firmaların yüzde 80’i yönetim ve zaman tutma gibi temel becerileri geliştirmek için eğitim kurslarına yatırım yapıyor (yüzde 31). Şirketler ayrıca ek ücretli izin veya yıllık izin (yüzde 30) ve çevrimiçi sağlık danışmanlığı ve kursları (yüzde 29) gibi avantajlar sunuyor. Ancak rapor, uzaktan çalışanlar arasında artan iş yükünü hafifletmek için hala yapılması gerekenler olduğunu gösteriyor. Örneğin firmaların yalnızca yüzde 45’i güvenlik operasyonlarının otomasyonu veya çalışanların tükenmişliğini gidermek için ek personel işe alınması gibi pratik önlemlere başvurmuş.

Tek sorun iş yükü değil

Çalışanların ihtiyaçları değiştikçe onları yönlendirme stratejileri de değişmeli. Kaspersky ve Global Centre for Healthy Workplaces, kuruluşlar için aşağıdaki tavsiyeleri paylaşıyor: 

  • İşverenlerin, tükenmişliğin altında yatan sorunları sadece iş yükü değil, aynı zamanda kontrol / talep dengesi, yönetim uygulamaları, öngörülebilirlik, sosyal destek, işin yeniden dağılımı vb. gibi faktörleri de hesaba katarak sistematik bir şekilde ele alması gerekir. Bu faktörlerin baştan sona değerlendirilmesi ve yönetilmesi gerekir.
  • Çalışan refahına yönelik tutarlı ve etkili bir yaklaşım sağlamak için çeşitli anketleri ve göstergeleri kullanın. Örneğin katılım anketi, psikososyal risk değerlendirmesi, refah anketi, çalışan yardım programları (EAP) kullanımı, hastalık izni, stres anketi, tükenmişlik envanteri gibi.
  • İşinizin koşulları izin veriyorsa esnek ve çeşitli iş uygulamalarına açık olun. Hibrit formatlar, günümüzün iş gücünün ihtiyaç duyduğu esnekliği sağlarken, sonuca odaklanmayı kolaylaştırır.
  • Çalışanları, uzaktan çalışırken e-posta veya web kimlik avı kurbanı olmaktan nasıl kaçınılacağı veya hesapların ve parolaların nasıl yönetileceği gibi temel güvenlik uygulamalarını kullanmaları konusunda eğitin. 
  • Çalışanların dijital refahlarını yönetmelerine yardımcı olun. Teknolojiyi daha çok kullandığımız günümüzde doğru dengeyi korumak önemlidir.

Raporun tamamını ve çalışan sağlığı hakkında daha fazla tavsiyeyi bu bağlantıda bulabilirsiniz.

featured Kaspersky
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Güncel Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Haberler
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Haberler
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Sena Tufan
31 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.