1 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş hayatında kendini en iyi hisseden kuşak hangisi?
Haberler

İş hayatında kendini en iyi hisseden kuşak hangisi?

Gizem Yıldız
30 Aralık 2022
3 dk okuma

İş hayatının en sıcak başlıklarından biri well being. Ve kendi içerisinde pek çok alt başlığı kapsıyor. Bugün markalar çalışan deneyimi söz konusu olduğunda en büyük sınavlarından birini buradan veriyor… Yeni nesil çalışan esenliği platformu Wellbees, 2022 yılının esenlik haritasını çıkardı. Verilerine göre kendini iyi hissettiğini söyleyen çalışanların oranı yüzde 58. Kendini en iyi hissedenler ise X kuşağı mensupları.

Wellbees platformunu kullanan 18 ülkedeki 45 şirkette çalışan 100 bin çalışanın günlük yaşamları, uyku kaliteleri, katıldıkları etkinlikler gibi platforma girdikleri bilgilerden derlenen veriler, pandeminin ardından yaşanan değişimi de gözler önüne serdi.

Buna göre Wellbees platformuna giriş yapan kullanıcılara her gün sorulan “Bugün nasıl hissediyorsun?” sorusuna karşılık kendini iyi hissettiğini söyleyenlerin oranı yüzde 58 oldu. Kendini iyi hissetmediğini belirtenlerin oranı ise yüzde 7 olarak kaydedildi.

X kuşağı ve erkekler daha iyi hissediyor

1 ila 5 arasındaki puanlama sisteminde, çalışanların 2021 yılında 4,18 olan ortalama mod puanı 2022 yılında 4,27’ye yükseldi. Kuşaklara göre bakıldığında X kuşağının yüzde 65’i ruh halini iyi olarak değerlendirdi. Y kuşağında bu oran yüzde 59 olurken, Z kuşağında ise yüzde 56’ya düştü. Ruh halinde cinsiyete göre de önemli bir farklılık saptandı. Buna göre kadınların yüzde 50’si ruh halini iyi olarak ifade ederken, erkeklerde bu oran yüzde 65 olarak ölçüldü.

7 milyardan fazla adım, 1,1 milyon bardak su

Ruh halinde önemli bir etkisi olan uykuda da 2022 yılında az da olsa iyileşme yaşandı. Buna göre 2022 yılında çalışanların yüzde 45,9’u iyi uyuduklarını belirtti. Bu oran 2021 yılında yüzde 44,3’tü. 2022’de kalitesiz uyuduğunu belirten çalışanların oranı ise yüzde 9 oldu.

2022 yılında Wellbees platformuna girilen toplan adım sayısı 7 milyar 45 milyon 490 bin 80 olurken, 200 ml’lik bardaklarla 1 milyon 184 bin 390 bardak su içildi.

Kışın diyet, baharda spor ve psikologla görüşme

Wellbees’in 2022 esenlik haritasında, platform üzerinden hizmet veren uzmanlara yönelik talep de ölçüldü. Buna göre uzmanlarla yapılan görüntülü görüşmeler bir önceki yıla göre yüzde 75, görüşme süreleri yüzde 73, yönlendirilen sorular ise yüzde 31 arttı.

2021 yılına göre yüzde 74 artan diyetisyen görüşmeleri en çok Kasım ve Aralık aylarında yapılırken, yüzde 72 artan spor eğitmeni görüşmeleri Kasım ve Nisan aylarında gerçekleşti. Görüşmelerin yüzde 66 oranında arttığı psikolog görüşmeleri de yine spor gibi en çok Kasım ve Nisan aylarında yapıldı.

Melis Abacıoğlu: “Çalışanlar mutluluğun formülünü bulmak istiyor”

2022 yılı çalışan esenliği haritasını değerlendiren Wellbees CEO’su Melis Abacıoğlu, “Gerek Wellbees olarak yaptığımız araştırmalar gerekse de bu alanda yapılan global çalışmalar, çalışanların esenlik deneyimine her geçen dönem daha fazla ilgi duyduğunu ve bunu talep ettiklerini gösteriyor. Ücret hala ana faktör olsa da çalışanlar, ruh hallerini düşünen, kendilerini değerli hissedecekleri ekipler içerisinde yer almak istiyor. Biz de 2022 yılı verilerimize baktığımızda uygulamamızı kullanarak ruh halini, uyku durumunu paylaşan çalışan oranında bir önceki göre yüzde 36’lık bir artış olduğunu gördük. Bu tablo bize aslında çalışanların kendi ruh hallerine en uygun esenlik deneyimini talep ettiklerini, mutluluğun formülünü bulmak için çaba gösterdiklerini ortaya koyuyor” dedi.

2021 yılına göre değişiklik gösteren esenlik talebi hakkında da bilgi veren Abacıoğlu, “Pandemi döneminde, özellikle kısıtlamalarda her kesim gibi çalışanların da sosyalleşme ihtiyacı en üst noktaya yükseldiğinden sosyal esenliğe yönelik talepte artış gözlemlemiştik. 2022’de ise çalışanların yeniden bir araya gelmeleri, ofislere dönüşlerin başlamasıyla birlikte fiziksel esenliğe yönelik ilgi arttı. Nispeten daha hareketsiz geçen pandeminin ardından adım yarışmalarına gösterilen büyük ilgi de bunun bir sonucu. Sosyal esenliğin önünde, ikinci sırada yer alan duygusal esenlik ihtiyacı ise içinde olduğumuz belirsizlik döneminin çalışanlara yansıması” diye konuştu.

Skoda’dan sonra bir ilk daha: Param çalışanlarına 15 Milyon TL dağıtacak…

Skoda’nın Türkiye distribütörü Yüce Auto’nun tüm çalışanlarına 25 maaş ikramiye verdiği haberinin ardından benzer bir açıklama da finansal teknoloji şirketi Param’dan geldi. Şirket net kârının yüzde 20’sini oluşturan yaklaşık 15 Milyon TL’yi çalışanlarıyla paylaşacağını duyurdu.
featured Welbees
1 Türkiye'nin aile markaları!
Türkiye’nin aile markaları!
2 Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
3 Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
4 Eğitim dünyasının yeni trendleri
Eğitim dünyasının yeni trendleri
5 Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Güncel Haberler
“E-ticarette ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması!”  
“E-ticarette ABD ve Çin kutbuna karşı ‘şampiyon’ dayanışması!”  
Labubu severler dikkat, dolandırıcılar peşinizde!
Labubu severler dikkat, dolandırıcılar peşinizde!
Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
İrem Alimoğlu
12 Temmuz 2025
Kübik dünyanın kristal hali: Minecraft ve Swarovski’den iş birliği
Haberler
Kübik dünyanın kristal hali: Minecraft ve Swarovski’den iş birliği
Nafizcan Önder
28 Temmuz 2025
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Marketing Türkiye
4 Temmuz 2025
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
Haberler
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
Nafizcan Önder
4 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.