İş Gıda, Bi’ İşim Var Projesi ile Down sendromlu bireylere istihdam sağlıyor
İş Gıda ve Türkiye Down Sendromu Derneği (TDSD) iş birliği ile 2022 yılı sonunda KFC ile başlattığı Bi’ İşim Var projesinin kapsamı genişliyor. İş Gıda Grup CEO’su Feliks Boynuinceoğlu, söz konusu projenin İş Gıda çatısı altında faaliyet gösteren Pizza Hut ve Krispy Kreme’de de başlayacağı duyurdu.
İş Gıda, Türkiye Down Sendromu Derneği iş birliği ile 2022 yılı’nın sonunda KFC ile başlattığı Bi’ İşim Var projesinin kapsamını genişletiyor. Projenin tanıtımı için İş Gıda Grup CEO’su Feliks Boynuinceoğlu ev sahipliğinde, Türkiye Down Sendromu Derneği Başkanı Gün Bilgin ve Bi’ İşim Var projesi çalışanlarının katılımıyla 21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü’nde gerçekleştirildi.
Toplantıda projenin, İş Gıda çatısı altında faaliyet gösteren Pizza Hut ve Krispy Kreme’i de kapsayacak şekilde genişletildiği açıklandı. Etkinlik kapsamında bir de panel gerçekleştirildi. TDSD Başkanı Gün Bilgin, Down sendromlu gençlerin çalışmasının ayakları üzerinde durmasının kendileri, aileleri ve toplum için önemine değindi. Feliks Boynuinceoğlu da Bi’ İşim Var projesinin gelişim yolculuğunu, değişen yapısını, gelecek planlarını ve grup için anlamını aktardı.
1 çalışanla başlamıştı
Boynuinceoğlu konuşmasında, “Arka planda çok fazla çalışma olsa da ilk olarak 2022 Eylül ayında İş Gıda çatısı altındaki markalarımızdan KFC ile başlayan Bi’ İşim Var projesinin arkasında İş Gıda’nın bağlı olduğu İş Holding’in öngörüsü yatıyor. İnsan kaynaklarından pazarlamaya, operasyondan yönetime büyük bir ekibin katkısı ile projeye ilk andan itibaren tüm paydaşları olarak çok inanıyoruz. Pilot bir uygulama ile 1 çalışan ve 1 iş koçu ile başladığımız projemiz günden güne büyüdü, gelişti” dedi.
Projenin 3 şehirde 16 Down sendromlu çalışana ulaştığı bilgisini veren Boynuinceoğlu, “Projemizin başarısı sonucunda, restoranlarımızla uluslararası geçerliliği olan ve 2014’ten bu yana Avrupa Komisyonu tarafından fonlanan “Valueable” (Değerli Bir Ağ) unvanını almaya hak kazandık. 150 ülkede faaliyet gösteren KFC markası tarafından da örnek gösterilen bir proje olmasıyla göğsümüzü kabartıyor” diye konuştu.
Sektöre örnek olacak
Boynuinceoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“KFC ile başlattığımız Bi’ İşim Var projemizi elde ettiği büyük başarı ve bize kattığı anlam ile İş Gıda çatısı altındaki dünyaca ünlü diğer iki markamız Pizza Hut ve Krispy Kreme’i de kapsayacak şekilde büyütüyoruz. An itibarıyla 16 olan çalışan sayımızı en kısa sürede Türkiye Down Sendromu Derneği’nin de katkıları ile 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bi’ İşim Var’ın Down sendromlu bireylerin bağımsız yaşamları için çok kıymetli bir çalışma olduğuna inanıyorum. Öncü olduğumuz sosyal fayda odaklı projemizle tüm özel sektöre örnek olmayı ve konunun yaygınlaşması için farkındalık sağlamayı, diğer markaların da konuya destek olmasını diliyorum.
Aileler çocuklarına inanmalı
Gün Bilgin ise, “Down sendromlu bireylerin özgür, bütünleşik ve bağımsız yaşamlar kurabilmeleri için çalışmalar gerçekleştiriyoruz. 2012 yılında Türkiye’de uygulamasını ilk başlatan kurum olarak 18 ilde 48 firmaya 170 Down sendromlu bireyin istihdam edilmesini sağladık. Herkese Down sendromlu bireylerin iş hayatında aktif olarak yer alabildiklerini göstermemiz gerektiğine inanıyorum. İş yerlerinin bu bilinci kazanması ailelerinin çocuklarına inanması yaygınlaşma yolunu açacaktır” ifadelerini kullandı.
Ayrıca, 21 Mart Dünya Down Sendromu farkındalık günü dolayısıyla Türkiye genelinde 300’den fazla KFC restoranının menü ekranlarına görseller yansıtıldı.
KFC Türkiye, Kadınlar Voleybol 1. Ligi’nin ana sponsoru oldu