8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş dünyası ikiye bölündü sanal mı hibrit mi?
Haberler

İş dünyası ikiye bölündü sanal mı hibrit mi?

Nafizcan Önder
2 Mart 2022
2 dk okuma

COVID-19’la birlikte dijitalleşmenin hız kazanması ve sanal platformların hayatımıza daha fazla nüfuz etmesiyle, fiziksel görüşme ve aktiviteler yerini sanal etkinliklere bırakıyor. Pandeminin itici gücüyle dijitalleşmenin rüzgarını arkasına alan iş dünyasından birçok şirket ise toplantı, ürün tanıtımı, lansman gibi aktivitelerini sanal veya hibrit etkinliklere dönüştürerek daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyor. Peki iş dünyası yeni normali ne kadar benimsedi? Sanal etkinlikler yakaladığı ivmeyi sürdürecek mi? Gelin sorunun yanıtlarına küresel araştırmalar ve JakoMeet’in Kurucusu A. Seçkin Canan’ın öngörüleri ışığında bakalım…

  • Statista’nın yayınladığı verilere göre, pazarlamacıların yüzde 40’ı 2022’de etkinliklerin sanal olmasını beklerken, yüzde 35’i ise hibrit etkinlikleri işaret ediyor.
  • Sanal etkinlik platformu JakoMeet’in Kurucusu A. Seçkin Canan konuya dair açıklama yaparak, “Dünya genelindeki markaların yüzde 45’i etkinliklere katılımı yükseltmek, yüzde 19’u ise marka bilinirliğini artırmak için sanal etkinlikleri tercih ediyor” diyor.

Şirketler sanal etkinlikleri sevdi

LinkedIn tarafından pazarlama yöneticileri arasında yapılan araştırmaya göre, şirket etkinliklerinin yüzde 90 ila 100’ünün sanal etkinlik platformları aracılığıyla gerçekleştirildiğine dikkat çeken A. Seçkin Canan, “Sanal etkinlikler şirketlerin ana iletişim araçlarından biri haline geliyor. Pazarlamada etkinlikleri kullananların  yüzde 80‘i, 2-5 yıl önceki aktivitelere göre online etkinliklerden daha anlamlı sonuçlar elde ettiklerini söylüyor. Bu yüzden şirketlerin birçoğu artık ürün lansmanlarını da sanal platformlar aracılığıyla gerçekleştiriyor ve bu sayede ürünlerini henüz piyasaya sürmeden potansiyel müşterilerine ulaşarak, alıcısını çok daha önceden buluyor” ifadelerini kullanıyor.

Sanal ve hibrit etkinliklere rağbet artacak

Sanal ve hibrit etkinliklerin 2022 yılında da en çok tercih edilen pazarlama yöntemleri olacağının altını çizen A. Seçkin Canan, “Yüz yüze etkinliklere kıyasla sanal etkinliklerin sunduğu fırsatlar birçok şirket için katma değere dönüşüyor. Bu durumun en gözle görülür unsurları arasında ise daha az maliyetle daha büyük kitlelere hitap edebilmek yer alıyor. Bu yüzden sanal ve yeni dönemin gözdesi hibrit etkinliklere talebin gelecek yıllarda daha da artacağını düşünüyoruz. JakoMeet olarak bu aşamada teknolojik altyapımızı her daim güncel tutarak iş dünyasını bir araya getirirken, avantajlı özelliklerimizle de benzersiz bir etkinlik sahası oluşturmaya devam edeceğiz” diyor.

Çalışan bağlılığı nasıl oluşturulur?

featured hibrit sanal
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
25 Ekim 2025
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Haberler
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.