İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…
İran’da 35 yıldır uygulanan ambargonun kaldırılması markaların iştahını kabarttı. En çok heyecanlananlar ise Türk markaları… Ambargo sırasında da İran’da ticaret yapan isimler önümüzdeki dönemi “büyük fırsat” olarak tanımlıyor. Bilhassa tekstil ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren isimler markaların büyümeyi sürdürmesi için İran’ın tek başına dahi etkili olacağı ancak temkinli olunması gerektiği görüşünde. İran’ın önde gelen araştırma şirketlerinden Emrooz Marketing Research Company’nin Marketing Türkiye için hazırladığı “İran’da Ambargo Sonrası Fırsatlar” araştırması ve bu bakir pazarda başarılı olmanın sırlarını ortaya koyuyor.
İşte İran pazarından başarılı olmak isteyen Türk markalarının mutlaka bilmesi gereken 10 gerçek…
1.İranlı tüketiciler modayı yakından takip ediyor. İstanbul ve Dubai, İran için modanın merkezi sayılabilir.
2.İran’da her sokakta bir şantiyeyle karşılaşmak mümkün. Birçok AVM’nin yapımı sürüyor.
3.İran ağır bir bürokrasiye sahip. Ülkenin her yerinde uygulanan standart bir kanun rehberinin olmadığını söylemek mümkün.
4.Sahte markalar İran’da çok yaygın. Hatta kimi markaların sadece ürünleri değil mağaza konseptleri de sahte.
5.Lojistik İran’da çok önemli. İran pazarında boy göstermek için yerel dağıtımcılarla çalışmak şart!
6.Gümrüklerdeki farklı uygulamalar sizi şaşırtmasın.
7.İran çift başlı bir hukuka sahip. İran Meclisi ile İran Koruyucu Konseyi arasında kimi zaman çelişkiler baş gösterebiliyor. Bu nedenle İranlı avukatlarla çalışmak çok önemli.
8.Sosyal medya İran’da sanıldığından daha yaygın. Özellikle Instagram efektif kullanıldığında iyi sonuçlar veriyor.
9.İran’da açıkhava, TV ve radyo mecrasının modern pazarlama teknikleriyle kullanıldığı söylenemez. Bu alandaki farklılaşma markalara büyük avantaj sağlayabilir.
10.Ülkede nüfusunun yüzde 71’i şehirlerde yaşıyor. Şehirlerde ticaret hayatı oldukça dinamik.
Ayrıntılar Marketing Türkiye Ekim sayısında…