Apple’dan sıra dışı hamle! iPhone kiralama dönemi başlıyor… | Son 24 saatin gündemi
Bayram öncesi benzine büyük zam bekleniyor
Bayram ziyaretleri yaklaşırken benzine bu akşam yapılacak büyük zam gündeme geldi. Küresel enerji fiyatları ve döviz kurlarında yaşanan dalgalanmalar akaryakıt fiyatlarındaki etkisini hala gösteriyor. Açıklamaya göre, zammın 1 lira 33 kuruş olması bekleniyor. Böylece bayram öncesi benzinin litresi yine 20 liranın üstüne çıkacak. Türkiye’nin 3 büyük şehrinde benzin fiyatlarının şu şekilde güncellenmesi bekleniyor: Fiyatlar, İstanbul’da 20,33 liraya; Ankara’da 20,44 liraya; İzmir’de ise 20,45 liraya yükselecek. Fiyatlar rekabet ve serbesti nedeniyle şirketler ve kentlere göre küçük değişiklikler gösterebiliyor.
Motorinde ise herhangi bir artış beklenmiyor.
Apple’dan sıra dışı hamle! iPhone kiralama dönemi başlıyor…
GlobalData tarafından ortaya atılan bilgilere göre Apple, bu sonbahar döneminde iPhone abonelik programını kullanıcılara duyuracak. Şirketin Eylül ayında piyasaya tanıtacağı iPhone 14 serisi, eldeki tahminlere göre bu programla birlikte kiralanacak ilk akıllı telefonlar olacak.
Operatörlerin sundukları hizmete benzer bir şekilde Apple, kullanıcıları için cihazlarını 24 ay taksitle ödeme seçeneği sunan bir program barındırıyor. Fakat yakında duyurulması beklenen iPhone abonelik programı, bundan daha farklı bir işleyişe sahip olacak. Kullanıcılar, imzaladıkları sözleşme bitimine dek kiraladıkları cihazları rahatlıkla kullanabilecek.
Apple, yeni abonelik sistemiyle birlikte milyonlarca hayranına çok daha az para ödeyerek en yeni iPhone’ları kullanmaya olanak tanıyacak. Şirket, kiralama ücretinden para kazanabileceği gibi aynı zamanda cihaz koruması ve sigorta planlarına abone olmaları yoluyla da gelir elde edebilecek.
Apple, Amazon ve Intel’in ilk çeyrek kazançları açıklandı
Apple, Amazon ve Intel, Ocak-Mart 2022’yi kapsayan ilk çeyrek kazançlarını açıkladı. Apple, gelirini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artırarak 97,3 milyon dolara ulaştığını açıklarken Intel ve Amazon’da işler biraz karışık.
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 7’lik bir büyüme kaydettiğini açıklasa da Amazon’un yıllık net karda 3,8 milyar dolarlık bir zarar dikkat çekiyor. Intel’in ise 2022’nin ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre geliri yüzde 7 oranında azaldı ve 18,4 milyar dolar olarak kaydedildi. Buna karşın şirket karı aynı döneme göre yüzde 141 arttı.
Meta ilk çeyrek raporunu yayınladı, hisseleri tavan yaptı!
Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın çatı şirketi Meta, 2022 yılının Ocak – Mart dönemine ilişkin mali raporunu bugün yayımladı. Paylaşılan raporda Facebook’un kullanıcı sayısının ve son 3 aylık gelirin bir önceki yıla göre artması gibi olumlu haberler verilse de gelirdeki artış oranında haberler kötü. Zira şirketin net kârı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21 azalmış durumda. Şirket, hem gelir hem kârda olumsuz bir tablo ortaya koysa da yatırımcılar, Meta hisselerine akın etti.
Meta, 2022 yılının ilk çeyreğinde geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,6 artışla toplamda 27,9 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı. Şirket, bu artış oranıyla halka arz edildiği 2012 yılından bu yana en yavaş gelir artışını bildirmiş oldu. Meta’nın net kârı da pek iç açıcı değildi. Şirketin net kârı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21 azalış gösterdi ve 7,5 milyar dolara geriledi. 2021 yılının ilk çeyreğindeki net kâr 9,5 milyar dolardı.
Facebook’un günlük aktif kullanıcı sayısı, Ocak – Mart döneminde yıllık bazda yüzde 4 artarak 1,96 milyara ulaştı. Aylık aktif kullanıcı sayısıysa yüzde 3 artışla 2,94 milyar oldu.
Dijital reklamlarla en çok erişim alan sektörler belli oldu
IAB Türkiye adına Deloitte’un hazırladığı 2021 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, toplam dijital medya yatırımları 18 milyar 867 milyon liraya ulaştı. Programatik satın alma yüzde 77 ile istikrarlı yapısını sürdürürken, yatırımların yüzde 73’ü ile mobil platformlar hedeflendi. Özellikle yeni nesil tüketicilerin gösterdiği ilgi ile birlikte video reklam kampanyalarının artmasıyla video yatırımları yaklaşık 3 katına çıkarken gösterim ve tıklama bazlı içeriklerinde ise ortalama 2,5 katına çıkarak hızla büyümeye devam etti.
Dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan endüstriler ise şöyle sıralandı:
- Ticaret
- Medya ve eğlence
- Finans
- Ev Aletleri ile Mobilya ve Dekorasyon
- Telekomünikasyon
- Giyim
- Otomotiv
- Seyahat ve Turizm
- Teknoloji
Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #Pegasus |
2 | Suudi Arabistan |
3 | bebeğim cezaevindedoğmasın |
4 | hızır |
5 | Türkiye’nin Soros’uydu |
6 | #AKPliOlmamak |
7 | Merkez Bankası |
8 | #BayramTatili |
9 | #YokOyMoyYok |
10 | Şeriat |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Kur’an-ı Kerim |
2 | Soros |
3 | Milan |
4 | Inter |
5 | Mino Raiola |
6 | Manchester United – Chelsea |
7 | ALES SONUÇLARI |
8 | İstiğfar duası |
9 | Bayram tatili kaç gün 2022 son dakika |
10 | Disney Plus |