İnternet reklamlarını engellemenin maliyeti 22 milyar dolara çıktı
İnternet reklamcılığının görüntülenmesini istemeyen kullanıcıların sayısı yüksek bir hızda artıyor. Adobe ve PageFair’ın düzenli olarak yayınladıkları küresel Ad Blocking raporunun 2015 yılı sonuçları da bu sayının artış ivmesini gösteriyor. 2015 yılında dünya genelinde reklam engelleme oranları yüzde 41 arttı. Reklam engellemenin maliyetiyse 22 milyar dolara yükselmiş durumda.
Coğrafik olarak dünya genelinde ülke bazlı reklam engelleme uygulamalarının kullanım oranları ile aylık reklam engelleyenlerin sayısının tespiti ve toplam reklamverenlerin sayılarının karşılaştırıldığı araştırma raporu, masaüstü bilgisayarlardaki internet kullanımında reklamların hızlı bir şekilde engellendiğini gösteriyor. Ayrıca özellikle Asya’da ve yakın bir gelecekte de batı ülkelerinde iOS’te yayınlanacak olan içerik engelleme özelliğiyle mobil cihazlarda da reklam engelleme sayılarının hızla yükseleceği öngörülüyor.
Araştırmadan öne çıkan anektodlar ise şöyle;
– 2015 yılında reklam engelleme işlemlerinin (Ad block uygulamaları vasıtasıyla) reklamverenlere maliyeti 22 milyar dolar.
– Dünya genelinde 198 milyon kullanıcı aktif olarak adblock kullanıyor.
– ABD’de Haziran 2015’e kadar geçen 1 yıllık süreçte reklam engellemeleri yüzde 48 arttı ve 45 milyon kullanıcıya ulaştı.
– Türkiye’de ise 1 yıllık süreçte reklam engelleme oranları yüzde 6 seviyesine geldi, toplamda 2,1 milyon kullanıcı reklamları engelliyor.