Instagram’da alışveriş özelliği Türkiye’de!
Instagram’da alışveriş özelliği artık Türkiye’de uygun şartları sağlayan tüm işletmelere açılıyor. Bu, Facebook Shops ve IGTV üzerinden alışverişe erişimi de beraberinde getirirken, Reels üzerinden alışveriş de önümüzdeki günlerde test edilmeye başlayacak.
Böylece önceden sadece sınırlı sayıda işletmenin erişebildiği Instagram’da alışveriş özelliğini, büyük markalardan e-ticarete atılan küçük işletme sahiplerine, içerik üreticilerinden yayıncılara, Türkiye’de uygun şartları sağlayan tüm işletmeler kullanabilecek.
IGTV ve Reels üzerinden alışveriş
Instagram ayrıca, önümüzdeki hafta IGTV üzerinden alışveriş özelliğinin dünya genelinde kullanıma sunulmaya başlayacağını, bu yıl içinde de Reels üzerinden alışveriş özelliğinin test edilmeye başlayacağını açıkladı. İnsanlar artık IGTV’de video izlerken birkaç tıklamayla bir ürün seçip, işletmenin web sitesi üzerinden alışverişi tamamlayabilecek. Bu, içerik üreticileri ve işletmelere uzun formatlı, düzenlenmiş videolar üzerinden ilham verici ve sürükleyici bir şekilde satış yapma fırsatını sunuyor. Önümüzdeki günlerde, alışveriş özelliğini kullanan IGTV videoları, Instagram Shop üzerinden de keşfedilebilecek.
Neden önemli?
Çünkü markalar her zaman Instagram topluluğunun önemli bir parçası oldu:
- İnsanların yüzde 90’ı Instagram’da bir işletmeyi takip ediyor
- Alışveriş yapanların yüzde 70’i yeni ürün keşfetmek için Instagram’a geliyor
- İnsanların yüzde 87’si bir ürün satın alırken influencer’ların onlara ilham verdiğini söylüyor
- COVID-19 pandemisi sürecinde online alışveriş hız kazandı. Dünya genelinde insanların yüzde 85’inin online alışveriş yaptığı tahmin ediliyor.
Instagram Marka Geliştirme Lideri Gord Ray, konuyla ilgili yaptığı açıklamasında, “Alışveriş yapanları, markaları ve içerik üreticilerini bir araya getirmenin sunduğu eşsiz değeri ortaya çıkarmak istiyoruz. Bu üçü arasındaki noktaları birleştirebilirsek herkes için inanılmaz bir alışveriş deneyimi yaratabiliriz. Bunu yapmanın bir yolu da Instagram’da alışveriş özelliğini daha fazla ülkede kullanıma açmak ve daha fazla insana en sevdikleri markalar ve içerik üreticilerinden alışveriş yapma fırsatını sunmak” dedi.