1 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnsanlar tüketerek yok oluyor
Haberler

İnsanlar tüketerek yok oluyor

Marketing Türkiye
26 Eylül 2016
2 dk okuma

İnsanların tüketimi ihtiyaçtan dolayı değil, zevk almak için gerçekleştirdiklerini anlatan ID Coaching Koç Eğitmeni ve Profesyonel Koç Hatice Yıldıran, Günümüzün sevgiyi muhtaç, yalnız insanlarının kıtlık zihniyetiyle tüketime yönelmesi çok doğal bir sonuç. Koçluk hizmeti alanlar, doyumu dışarıda değil, içsel kaynaklarında ararlar” diyor.

Tüketim kültürü çağındayız. Çılgınca tüketiyor, tükettikçe doymuyoruz ve üretmeyi unutuyoruz. Duygusal ihtiyaçlarımızı tüketimle karşılamak temel eğilim olarak değerlendiriliyor. Peki, bu kadar tüketmek ne kadar doğru? ID Coaching Koç Eğitmeni ve Profesyonel Koç Hatice Yıldıran, 20’inci yüzyılın ikinci yarısından itibaren ürün çeşitliliğin artmasını not düşerek, “İletişim teknolojilerinin çeşitlenmesi sayesinde, insanlar her an farklı bir ürün ya da hizmetle karşılaşabiliyorlar. Üretken ekonomi perspektifinden bakıldığında, bu kadar çeşitli ürün ve hizmete kimsenin ihtiyacı olamaz. Öte yandan modern çağın yalnızlaştırdığı ruhsal açlık içindeki insanlar giderek mutsuz, doyumsuz, stresli ve yaşam tatmininden yoksun yaşıyor. Ruhsal açlıklarını çok yiyerek, çok tüketerek gidermeye çalışıyorlar. Ruhsal açlık devam ettiği için, sürekli tüketiyorlar” diyor.

Tüketerek kendini yok etmek istiyorlar

Tüketim ekonomisinin psikolojiyle kol kola girdiğini ve alışverişi ihtiyaçtan çok zevk haline büründürdüğünü ifade ediyor Yıldıran. Artık satışların insanların bilinçli zihnine değil, alt beynine hitap edilerek gerçekleştirildiğini ekliyor. Bu sayede ihtiyacımız olmamasına rağmen alışveriş yapmayı sürdürdüğümüzü ekleyen Yıldıran, şöyle diyor: “Alışveriş kıtlık zihniyetinin ürünüdür. Bolluk zihniyetine geçtiğinizde tüketici tutumlarınız değişir. Bolluk zihniyeti, insanın sevgi ihtiyacını tatmin etmesinden sonra gelir. Günümüzün sevgiyi muhtaç, yalnız insanlarının kıtlık zihniyetiyle tüketime yönelmesi çok doğal bir sonuç. Hatta altında yatan duygu, tüketerek kendini yok etme isteği de olabilir.”

Koçlar doyumu dışarıda değil içeride arar

Peki, bu doyumsuzluğu, çılgınca tüketme halini aşmak için neler yapılmalı? Yıldıran, bu noktada koçluğun önemine değiniyor. “Koçluk kişinin kendi gücüne adım attığı, kendisine sarıldığı, yaşamınını yeniden anlamlandırdığı, hayata pozitif bakmasını sağlayan bir süreç olduğu ve içsel tatmini artırdığı için koçluk hizmeti alanlar, doyumu dışarıda değil, içsel kaynaklarında ararlar” diyen Yıldıran, koç olan kişilerin yaşamlarını yeniden dizayn etmeden önce sadeleştiklerini, israftan kaçındıklarını ve üretken olduklarını anlatıyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak...
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak…
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
7 Ekim 2025
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Haberler
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Kiğılı logosunu yeniledi
Haberler
Kiğılı logosunu yeniledi
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.