9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnsanlar tüketerek yok oluyor
Haberler

İnsanlar tüketerek yok oluyor

Marketing Türkiye
26 Eylül 2016
2 dk okuma

İnsanların tüketimi ihtiyaçtan dolayı değil, zevk almak için gerçekleştirdiklerini anlatan ID Coaching Koç Eğitmeni ve Profesyonel Koç Hatice Yıldıran, Günümüzün sevgiyi muhtaç, yalnız insanlarının kıtlık zihniyetiyle tüketime yönelmesi çok doğal bir sonuç. Koçluk hizmeti alanlar, doyumu dışarıda değil, içsel kaynaklarında ararlar” diyor.

Tüketim kültürü çağındayız. Çılgınca tüketiyor, tükettikçe doymuyoruz ve üretmeyi unutuyoruz. Duygusal ihtiyaçlarımızı tüketimle karşılamak temel eğilim olarak değerlendiriliyor. Peki, bu kadar tüketmek ne kadar doğru? ID Coaching Koç Eğitmeni ve Profesyonel Koç Hatice Yıldıran, 20’inci yüzyılın ikinci yarısından itibaren ürün çeşitliliğin artmasını not düşerek, “İletişim teknolojilerinin çeşitlenmesi sayesinde, insanlar her an farklı bir ürün ya da hizmetle karşılaşabiliyorlar. Üretken ekonomi perspektifinden bakıldığında, bu kadar çeşitli ürün ve hizmete kimsenin ihtiyacı olamaz. Öte yandan modern çağın yalnızlaştırdığı ruhsal açlık içindeki insanlar giderek mutsuz, doyumsuz, stresli ve yaşam tatmininden yoksun yaşıyor. Ruhsal açlıklarını çok yiyerek, çok tüketerek gidermeye çalışıyorlar. Ruhsal açlık devam ettiği için, sürekli tüketiyorlar” diyor.

Tüketerek kendini yok etmek istiyorlar

Tüketim ekonomisinin psikolojiyle kol kola girdiğini ve alışverişi ihtiyaçtan çok zevk haline büründürdüğünü ifade ediyor Yıldıran. Artık satışların insanların bilinçli zihnine değil, alt beynine hitap edilerek gerçekleştirildiğini ekliyor. Bu sayede ihtiyacımız olmamasına rağmen alışveriş yapmayı sürdürdüğümüzü ekleyen Yıldıran, şöyle diyor: “Alışveriş kıtlık zihniyetinin ürünüdür. Bolluk zihniyetine geçtiğinizde tüketici tutumlarınız değişir. Bolluk zihniyeti, insanın sevgi ihtiyacını tatmin etmesinden sonra gelir. Günümüzün sevgiyi muhtaç, yalnız insanlarının kıtlık zihniyetiyle tüketime yönelmesi çok doğal bir sonuç. Hatta altında yatan duygu, tüketerek kendini yok etme isteği de olabilir.”

Koçlar doyumu dışarıda değil içeride arar

Peki, bu doyumsuzluğu, çılgınca tüketme halini aşmak için neler yapılmalı? Yıldıran, bu noktada koçluğun önemine değiniyor. “Koçluk kişinin kendi gücüne adım attığı, kendisine sarıldığı, yaşamınını yeniden anlamlandırdığı, hayata pozitif bakmasını sağlayan bir süreç olduğu ve içsel tatmini artırdığı için koçluk hizmeti alanlar, doyumu dışarıda değil, içsel kaynaklarında ararlar” diyen Yıldıran, koç olan kişilerin yaşamlarını yeniden dizayn etmeden önce sadeleştiklerini, israftan kaçındıklarını ve üretken olduklarını anlatıyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Haberler
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
11 Ekim 2025
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Haberler
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Sena Tufan
1 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.