13 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnsanlar daha güçlü hikayeler duymak istiyor
Haberler

İnsanlar daha güçlü hikayeler duymak istiyor

Gizem Yıldız
7 Ocak 2021
3 dk okuma

Herkesin, 2020 yılının ne kadar büyük bir felaket olduğunu belirten favori bir caps’i var. Ama bardağın dolu tarafını görecek olursak 2020’de yaşadıklarımız bizi nelerin daha önemli olduğunu düşünmeye, beklentilerimizi şartlara göre değiştirmeye ve savunmak istediğimiz değerlere yeniden dönmeye yöneltti. Nike “Never Too Far Down” dedi, Google “Yerel işletmeleri Destekleme” konusuna yöneldi. Çünkü artık 30 saniyelik bir reklamda “bu işte birlikteyiz” demek yetmiyor. İnsanlar daha güçlü hikayeler duymak istiyor.

Hem sıradan bir insan hem pazarlamacı olarak bu yıla başka bir açıdan bakıp onu “yenilenme” fırsatı şeklinde değerlendirmek, dayanılmaz bir çile çekmek yerine enerji ve konsantrasyonumu toplamayı sağlayabilir. Bu dönemi iyi değerlendiren Google, Nike ve Snickers gibi markalar temel ilkelerine odaklanma fırsatı elde etti. Marka amacımızın gerçekten farkında mıyız ve bu dönemde, onun tam potansiyelini ortaya koyuyor muyuz? Zaman, insan ve bütçelerimizden en verimli şekilde yararlanıyor muyuz? Kendi bünyemizde ve dışarıda, değerlerimize tamamen bağlı kalıyor muyuz? Tüketicilerle anlamlı bir şekilde bağ kuruyor muyuz? Son soruya bazı pazarlamacılar cevap veremiyor. Bugünlerde tüketicilerle nasıl doğru bir şekilde bağlantı kurulabilir ki? Geçtiğimiz zor yılın yüküyle baş ederken hikayeleri başarıyla anlatma konusunda yeni bir formül beklemeli miyiz? Pazarlama iletişimi ve reklam öğesi tarzlarında sürekli bir değişim yaşanacak mı?

Unutulmaması gereken konu diğer her şey ne kadar tepetaklak görünürse görünsün, hikaye anlatımıyla ilgili temel ilkeler kolay kolay değişmiyor. En iyi, en fazla ses getiren hikayeler, daima insanın temel gerçeklerine inen ve bunlarla markanın benzersiz yönleri arasında kültürel açıdan uygun bir biçimde bağ kuranlardır. Ama Covid -19 pandemisi, markaların empati, sahiplenebilme ve zamansızlık konularını etkili biçimde kullanarak insanlarla en iyi şekilde bağ kurabilmek için tüm bu parçaları nasıl bir araya getirebileceğine kafa yorması gerektiğine işaret ediyor. 30 saniyelik yeni bir reklam çıkarıp “bu işte birlikteyiz” mesajı vermek muhtemelen yeterli olmaz.

Güçlü bir yorum ses getirir

Örneğin, Nike’ın Never Too Far Down reklam öğesini ele alalım. Bu reklamda temel öğeler başarılı şekilde bir araya getirildi. Küresel pandemi herkese cesaretsizlik ve yenilgiye uğramışlık hissi verdiğinde Nike, buna uygun bir şekilde, hepimizin paylaştığı umut ve azim hislerine odaklanıp bazı sporcuların eski güçlerine kavuşmasını örnek vererek insanlara ilham verdi. Markanın benimsediği temel bir konunun doğal uzantısı olan bu reklam öğesi, hem insanların hislerini yansıttığı, hem Nike’a özgü olduğu hem de günümüze dair güçlü bir yorum sunduğundan dolayı ses getirdi.

Hikaye anlatma ilkelerinin başarılı bir şekilde uygulanması, yalnızca videolar için geçerli değil. Örneğin, Google pandeminin başlangıcında, sosyal takipçilerine yeni şekillerde yardımcı olmaya yönelik temel marka konumlandırmasının gerekliliklerini yerine getirdi. Haftalık Trendler Serisiyle dünyanın pandemi sürecinde yönünü bulmaya çalışırken arama özelliğinden nasıl yararlandığı hakkında güncel analizler paylaşmakla kalmayıp, “maske yapma” veya “ekmek yapma” gibi pratik işler hakkında yardımcı YouTube videoları sunarak bu trendlerle bağlantı kurmayı da sağladı. Benzer şekilde, “yerel işletmeleri destekleme” konusunda da diğer kullanıcılara yardımcı oldu. Bu sosyal gündem; tüketici analizi, benzersiz değer teklifi ve şartlara uygunluk konuları arasında bağlantı kurmaya yönelik farklı bir yaklaşım oldu. Nike, marka değeri ve tüketiciyle empatiyi bir araya getirerek umuda odaklanırken Google, güçlenme ve “nasıl yapılır” konuları arasında anlamlı bir bağ kurdu.

Pazarlama ve hikaye anlatmak

Evrensel olarak zorlu bir yılı geride bıraktık fakat tüm diyaloglara bunu yaymak doğru değil. Pazarlama insanlara hitap eder. İnsanlarsa çok çeşitli zihniyet ve gereksinimlere sahip, karmaşık, anlaması incelik isteyen varlıklardır. Markalar kişilik ve amaç açısından çeşit çeşittir. Bu nedenle, 2020’nin önceki dönemlerinde daha ciddi ve yoğun mesajlara yönelim görmüş olmamıza rağmen reklam ve iletişim öğeleri, tarz ve hitap şekilleri açısından yine çeşitlilik göstermeye başlayacak. Bazen ciddi ve ağır reklamlar daha çok işe yarayacak. Bazı marka veya şartlar içinse neşe ve pozitiflik önem taşıyacak. Pazarlama ve hikaye anlatımının hakkını vermek, daima hem sanat hem bilim içerecek. Değişmeyen ilkeleri unutmadığımız sürece “sanat,” içinde bulunduğumuz zorlu şartlara rağmen değil, bu şartlar sayesinde pazarlamanın en ilgi çekici ve değerli noktalarından biri haline gelebilir.

Kaynak: Think with Google

evrensel değerler google hikaye anlatımı marka değeri marka konumlama Nike pazarlama reklam dili reklam ve iletişim öğeleri Youtube
1 Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
2 Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor...
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…
3 MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
4 Yapay zekaya da reklam geliyor!
Yapay zekaya da reklam geliyor!
5 Illinois’de yapay zeka ile terapi yasaklandı!
Illinois’de yapay zeka ile terapi yasaklandı!
Güncel Haberler
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Plaj çantasının yıldızları
Plaj çantasının yıldızları
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Advertorial
16 Haziran 2025
Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Haberler
Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Haberler
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Haberler
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
İrem Alimoğlu
6 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.