15 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“İnovasyon-Güven” ikilemi nasıl aşılır?
Haberler

“İnovasyon-Güven” ikilemi nasıl aşılır?

Nafizcan Önder
31 Ocak 2024
1 dk okuma

Edelman’ın 24 yıldır düzenli yayınladığı Edelman Trust Barometer, “Bilim ve İnovasyon Odağında Güven” konusuna yoğunlaşıyor. 28 ülkeden 32 binin üzerinde katılımcıyla gerçekleşen bu kapsamlı araştırmanın çıktılarını “Edelman Trust Barometer 2024 yayınlandı: Bilim ve inovasyonun güven sınavı!”nda mercek altına almıştık. Rapor yalnızca inovasyon-güven ikilemini gözler önüne sermekle kalmıyor, güven inşa etmek için neler yapmak gerektiğine ilişkin de önerilerde bulunuyor… Öyleyse gelin Edelman’ın inovasyon ve vaadine olan toplumsal güveni kazanmak için önerilerine birlikte bakalım…

Aksiyonlar vaatler kadar önemli!

Aksiyonlarla hayata geçirilmeyen ve yönetilmeyen inovasyonlar, tepki çekmeye eğilimli. Yapay zekâ, aşılar ve yeşil enerji gibi çığır açan teknolojiler söz konusu olduğunda, ardındaki bilimi açıklamak ve etkilerini yönetmek büyük önem taşıyor.

İnovasyonda iş birliği dönemi

İş dünyası, topluma yeni teknolojiler ve inovasyon sunmak için en çok güvenilen kurum. Ancak araştırmaya katılanlar, iş dünyasının devletlerle ortaklık kurması gerektiğini söylüyor. 

Kaygılara kulak verin!

Özellikle son dönemde yapay zekâ ile ilgili gelişmeler ve tartışmalar, toplumda bu konuda iş dünyasının önce insanı düşünmesi gerektiği yönünde bir eğilim olduğunu gösteriyor. Hatta, inovasyon konusunda hızlı gidildiğine dair endişe oluştuğunda, iş dünyasının bu endişeleri dinleyerek frene basması yönünde görüş veriliyor.

Bilimin toplumla bütünleşmesi

Bilimin tüm dünyada genel olarak kendisini doğru ya da yeterli şekilde anlatamama sorunu olduğu belirtiliyor. Bu sorunun cevabı ise sorumlu iletişimde saklı. Doğru mesajlarla, inovasyonların veya bilimsel gelişmelerin insanlar üzerindeki etkisini şeffaflıkla anlatmak önemli. Bu şekilde inovasyonun daha iyi bir gelecek sağlayacağına dair güven inşa edilebilir. Olumlu olan bulgu, katılımcıların, bir inovasyonun hayatlarını iyileştireceğine inandıkları takdirde, inovasyonu benimsemeye daha yatkın olduğunu gösteriyor. Her zaman olduğu gibi, “güven iletişimi” gerekiyor.

2024 Edelman Trust Barometer küresel raporunun tamamına ulaşmak için TIKLAYIN!

Edelman Trust Barometer featured inovasyon
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
4 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
5 Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Güncel Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Haberler
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Sena Tufan
4 hafta önce
Zaferin coşkusuna ortak olan markalar!
Haberler
Zaferin coşkusuna ortak olan markalar!
Sena Tufan
30 Ağustos 2025
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: "Yaşamak Geçerken"
Haberler
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: “Yaşamak Geçerken”
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Warner Bros. için satranç başladı: Netflix ve Ellison masada
Haberler
Warner Bros. için satranç başladı: Netflix ve Ellison masada
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.