İngiliz ordusundan çok ses getiren işe alım kampanyası
İngiliz ordusu daha fazla kadın, LGBT bireyi, dini azınlık ve ırktan insanları orduya dahil etmek için alışılmışın dışında bir kampanya hazırladı. Ordu kampanyasında, “Orduda gey olabilir miyim?”, “ya orduda duygusal olursam ne olacak?”, “Askerde inancımı uygulayabilir miyim? gibi sorulara cevap veren bir dizi animasyon yayınladı. 1.6 milyon poundluk reklamın tümü ordudaki askerler tarafından seslendirildi. Animasyonlar serisi, ordu “Belonging 2018” kampanyasının bir parçası.
“This is Belonging 2018” kampanyası
İngiliz Ordusu “Beleonging 2018” kampanyasıyla duyguların ve çeşitliliğin gösterilmesini zor olduğu algısını değiştirmeyi hedefliyor. Ordu sadece bunu değiştirmeye çalışmakla kalmıyor, aynı zamanda bu kampanyayla farklı cinsiyetler, cinsel yönelimleri, etnik kökenler ve inançları olan insanları orduya katılmalarını amaçlıyor.
Ordunun duygularını ifade edebileceği bir yer olduğunu ve “sert” kültürünün sona erdiği vurgulanıyor. Kampanya filmlerinde dua etmek için zaman ve oda, dinlenecekler ve fiziki sağlığı iyileştirme üzerine bilgiler veriyor.
Kampanya bazı kesimler tarafından ağır eleştiriler alsa da ordu kampanyayı savunuyor. İngiliz ordusundan General Sir Nick Carter, BBC Radio’ya yaptığı açıklamada orduda geleneksel olarak 16-25 yaşlarındaki genç erkeklerin olduğuna dikkat çekerek, “Toplumuz değişiyor ve bu nedenle mücadele etkinliğini sürdürmek, ihtiyacımız olan insanları elde etmek için daha geniş bir alana ulaşmalıyız.” ifadelerini kullandı.