1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Haberler

Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?

Gizem Yıldız
16 Mayıs 2022
2 dk okuma

Söz konusu tüketiciye yeni bir ürün denetmek, ürünlerin keşfedilmesini sağlamak ya da tüketiciyle arasında bir güven bağı oluşturmak olduğunda markaların yol arkadaşı oluyor influencerlar. Linkler tıklanıyor, ürün keşif videoları izleniyor, etkileşimler zirve yapıyor ama tüketicinin influencer marketingle ilgili ne düşündüğü net olarak bilinmiyor. İşte buradan hareketle IZEA Insights’ın 1.237 katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırma tam da bu konuyu aydınlatıyor. Verilere göre, katılımcıların yüzde 36’sı için yeni ürün demenin bir numaralı yolu influencer pazarlama… Ayrıca 18-44 yaş arasındaki katılımcılarda yeni ürün deneme söz konusu olduğunda influencer pazarlamanın TV reklamlarından daha etkili olduğu görüşü iki kat daha yaygın. Öte yandan 45 yaş üzeri grup için de tam tersini söylemek mümkün. Peki tüketici en çok influencerlardan mı etkileniyor celebritylerden mi? İşte detaylar…

Sosyal medyanın kullanıcılar üzerindeki etkisinin ne denli büyük olduğu su götürmez bir gerçek. Ancak sosyal medyanın ve influencerların tüketici güveni ve satın alma üzerindeki etkisi hala tartışılıyor. Araştırma kapsamında katılımcılara celebritylerden mi influencerlardan mı gelen sponsorlu içeriklere daha çok güvendiği sorulduğunda yüzde 61,9’la sosyal medya influencerları öne çıkıyor. Yüzde 38,1’lik bir kitle ise tercihini celebritylerden yana kullanıyor.

Araştırmada öne çıkan diğer detaylar şöyle;

  • Sosyal medya fenomenleri tarafından paylaşılan gönderiler katılımcıların yüzde 36’sının satın alma kararlarını gerçekten etkiliyor. Kadınlar bu karara erkeklerden daha fazla katılıyor ve bu oran kadınlarda yüzde 42 iken erkekler için yüzde 31 olarak karşımıza çıkıyor.
  • Öte yandan katılımcılara, influencer marketing için tercih ettikleri platformların hangisi olduğu sorulduğunda; YouTube (yüzde 26), Facebook (yüzde 24) ve Instagram (yüzde 24) başta geliyor. Bunu yüzde 14’lük bir oranla TikTok takip ediyor.

Kadınlar yüzde 27,1’lik bir oranla en çok Instagram’ı tercih ederken erkeklerin liste başında YouTube (yüzde 32,6) var. TikTok ise kadınlarda yüzde 11,4, erkeklerde de yüzde 16,5’lik bir oranla son sırada yer alıyor.

Influencer pazarlamanın en çok tercih edildiği platformlara 60 yaş üzeri özelinde baktığımızda açık ara farkla liderliği Facebook’un aldığını görüyoruz.

Sosyal medyanın en etkili influencer ve markaları değişiyor

featured
1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
3 çikolata
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
4 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
5 mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Kadınlar saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyor
Kadınlar kuaförün yolunu unuttu: Saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyorlar
Yerli yerinde 5. yaşında Kars'ta!
Yerli yerinde 5. yaşında Kars’ta!
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: Grand Prix kazanan projeler hangileri?
Haberler
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: İşte Grand Prix kazanan projeler
Gizem Yıldız
1 hafta önce
Yerli yerinde 5. yaşında Kars'ta!
Haberler
Yerli yerinde 5. yaşında Kars’ta!
Nafizcan Önder
7 saat önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Ajanslar
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Gizem Yıldız
12 Mayıs 2022
Tüketicinin abonelik iştahı artıyor
Haberler
Tüketici aboneliklere doymuyor
Gizem Yıldız
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.