16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Influencer Marketing'de ezber bozuluyor
Haberler

Influencer Marketing’de ezber bozuluyor

Gizem Yıldız
21 Mart 2021
2 dk okuma

SEM’in ‘İnfluencer Marketing’in Geleceği’ başlıklı araştırması yayınladı. Çalışmaya göre 10 milyar dolar büyüklüğe erişen influencer marketing 2021’de yüzde 50 büyüme ile 15 milyar dolara ulaşacak.  Ayrıca markalar influencer marketing yaparken doğrudan hedef kitleye seslenen mikro influencer’ları tercih etme eğiliminde.

Influencer Marketing sektörü, Covid-19 ile beraber dünyanın eve kapanması sürecinde sosyal medyaya olan ilgilinin yüzde 70 oranında artması ve kişilerin dünya genelinde ortalama 6 saatini internette geçirmesiyle beraber hızlı bir yükseliş kaydetti. Verilere göre; influencer marketing sektörü dünya genelinde son 5 yılda 6 kat büyüdü ve 10 milyar dolarlık hacme ulaştı. Arama Motoru Pazarlama Ajansı SEM’in hazırladığı ‘İnfluencer Marketing’in Geleceği’ çalışması, sektöre ilişkin son gelişmeleri detaylı şekilde ortaya koydu. Araştırmaya göre online hayatın hızlanarak devam ettiği 2021 yılında da infulencer marketing yükselişini sürdürerek, yüzde 50 büyüme kaydedecek ve 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak. Çalışmaya göre dünyadaki influencer marketing alanında çalışan fenomen sayısı 38 milyona ulaştı.  

Güçlü bir strateji oluşturulmalı

İnfluencer marketing yaparken, stratejiyi doğru belirlemenin önemli olduğuna işaret eden araştırmada şu sonuçlar ortaya çıktı:

  • Influencer marketing yaparken dijital etkileşim kanalına uygun strateji, bütçe uygulaması ve bu çalışmanın sonuçlarının ölçümlenmesi yapılmalı.
  • Çalışmayı yaparken, dijital kanallar hem kendi içinde bağımsız olmalı.
  • Diğer pazarlama kanalları ile uyumlu şekilde hareket edilmeli.
  • Doğru yapılmış bir medya planının, influencer marketing çalışmasına değer kattığı hesaplanmalı.
  • Güçlü bir strateji oluşturulmalı.
  • Kampanya sonunda markanın ulaşmak istediği amaç net olmalı.
  • Moda olduğu gerekçesiyle influencer marketing yapmanın istenen ekonomik başarı ve sosyal medya takipçisi sayısını artırma sonucunu vermeyeceği bilinmeli.

Mikro fenomenler daha başarılı

Araştırmada, sosyal medyadaki makro ve mikro influencer başarı oranlarına da yer verildi. Buna göre;

  • Takipçisi sayısı 15 bin civarında olan mikro fenomenler, takipçi sayısı 1 milyondan fazla olan makro fenomenlere oranla Instagram’da 3, Youtube’da 4 kat daha fazla etkileşim alıyor.
  • Birden fazla platformda yer alan bir fenomen ile influencer marketing yapıldığında ise TikTok Youtube’dan 10 kat, Instagram’dan ise 5 kat daha fazla etkileşim alınıyor.
  • Çalışmada, fenomenlerin reklam yapar gibi değil doğal yöntemlerle ve kendine has üslubuyla ürünü hizmeti tanıtmasının daha etkili olduğu vurgulanıyor.

Profesyonel Destek Alınmalı

Influencer marketing hizmeti veren ajanslar ve platformların sayısının dünya genelinde 5 yıl önce 190 olduğu belirtilen SEM’in İnfluencer Marketing’in Geleceği başlıklı araştırmasında, bugün 1.500 şirketin bu alanda çalıştığı bilgisine yer verildi. Çalışmanın sonuç bölümünde uzmanların influencer marketing çalışmasını yapmasının önemine vurgu yapıldı, “Influencer marketing çalışmasını markalar kendi ekipleriyle yapmak yerine bu işin uzmanı ekiplerle yaparlarsa daha yüksek başarıya ulaşabilirler. Bu sayede markalar kampanyalarını ‘tecrübe’, ‘analiz kabiliyeti’ ve ‘dijital olgunluk’ incelemeleriyle yapmış olurlar. Başarı ile teslim edilen ve analizlerinin doğru kaydedildiği her kampanya bir sonraki için altın değerinde iç görü sunar. Daha da önemlisi influencer marketing kampanyalarını, diğer dijital pazarlama kanallarına entegre edebilme yetisi markaların rekabetteki en önemli sırrını ortaya koyuyor.”

featured influencer marketing Instagram makro influencer mikro influencer pazarlama dünyası SEM TikTok Youtube
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
Haberler
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
İrem Alimoğlu
13 Nisan 2025
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
Haberler
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
İrem Alimoğlu
1 Nisan 2025
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde...
Haberler
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde…
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Haberler
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.