“Önceliğimiz kullanıcılarımızı en iyi şekilde anlamak”

Pandemi sürecinde hem iş yapış şekillerinde hem de kullanıcıların hayatlarında pek çok değişiklikler olduğunu söyleyen ininal CMO’su Gülben Yağcı, “Bu süreçte ilk önceliğimiz kullanıcılarımızı ve hayatlarındaki değişiklikleri en iyi şekilde anlamaya çalışmak oldu. Türkiye’deki oyuncuların en sevdiği ve en çok kullandığı ödeme yöntemi olarak, oyunu ve oyuncunun ihtiyaçlarını anlayarak, oyuncuların ödemelerini güvenle ve kullanıcı dostu bir yöntemle yapmasını misyon edindik” diyor.

Gülben Yağcı – ininal CMO’su

Pandemiyle birlikte dijital tüketim büyük bir ivmeyle artış gösterdi. ininal olarak bu kapsamda hayata geçirdiğiniz hizmetler neler oldu?

Pandemi sürecinde hem iş yapış şekillerinde hem de kullanıcıların hayatlarında pek çok değişiklikler oldu. Bu süreç hepimize mobilitenin önemini göstermiş oldu. Dijital iş yapış şekillerini benimsemiş şirketler içinse işlerin uzaktan da sorunsuz işlediğinin kanıtı olan bir döneme tanıklık ettik.

Covid-19 süreciyle birlikte kart kullanımının artmasıyla kullanıcılarımızdan en fazla aldığımız talep, aylık kullanım limitlerinin artırılması oldu. Aylık 750 TL olan kart kullanım limiti kullanıcılarımızın son dönemde artan kullanımına bağlı olarak yetmemeye başladı. Kullanıcılarımızın ininal Cüzdan üzerinden dijital bir süreçle ve müşterini tanı ilkesi doğrultusunda kimlik bilgilerinin fiziki kontrollerini de sağlayarak limit artırımlarını oturdukları yerden, hızlı ve kolay bir şekilde yapmalarını sağlayan ininal Plus Hesabı hayata geçirdik. Bu sayede kullanıcılarımız ininal Cüzdan üzerinden yaptıkları kimlik teyit işlemi ile limitlerini hızlı bir şekilde 50 bin TL’ye kadar yükseltebiliyor.

Aynı zamanda kripto para işlemlerine ilişkin hizmetimizi çok kısa bir süre içinde devreye alacağız. Türkiye’de öne çıkan kripto para platformları ile hayata geçireceğimiz iş birlikleri kapsamında; ininal Cüzdan üzerinden bu platformlara 7/24 para yatırma ve çekme işlemleri yapılabilecek.

Salgın dönemi sektörünüzde nasıl bir değişim yarattı? Pandemi sürecine nasıl adapte oldunuz?

ininal olarak start up ruhunu hiç kaybetmemiş bir şirket olduğumuz için sürece çok hızlı uyum sağladık. Evlerimizden çalışmaya başlarken dijital olmayan iç süreçlerimizi de tamamen dijitale taşıdık. Kullanıcılarımıza en iyi ürünleri ve hizmetleri sunmak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz.

Pandemi sürecinde online iş görüşmeleri yaparak alım sürecimizi başarılı bir şekilde yönettik. Bu dönemde teknik ekibimizi iki katına çıkardık. Yeni çalışma arkadaşlarımızın ekibe katılım ve oryantasyonlarını da yine dijital olarak yapıyoruz.

Ön ödemeli kart sektörüne baktığımızda ise pandemi sürecinde sektörün büyüdüğünü söyleyebiliriz. Geçtiğimiz Mayıs ayında sektör yüzde 43 oranında büyüme gerçekleştirirken, biz pazarın üzerinde büyüyerek payımızı yüzde 57 oranında büyüttük. Böylelikle pazardaki liderliğimizi pekiştirdik. Aynı dönemde ininal Kart ile yapılan oyun harcamaları yüzde 70, e-ticaret harcamaları ise yüzde 49 oranında büyüdü. Mayıs ayında aktif kart sayımız yüzde 30 büyürken, kullanıcı sayımız da yüzde 58 oranında büyüdü. Haziran ayında da büyüme ivmesi devam etti ve oyun içi harcamalar Haziran ayında Mayıs ayına göre yüzde 10, e-ticaret harcamaları ise yüzde 22 büyüdü.  Bunun kalıcı bir değişiklik olduğuna inanıyoruz. Önümüzdeki süreçte de online işlemlerin ve oyunlara yönelik ilginin devam etmesini bekliyoruz.

Eve kapanan tüketiciyle birlikte oyun sektörü de büyük bir ilgi gördü. Bu alanda ne tür destekler sağladınız?

Türkiye’deki oyuncuların en sevdiği ve en çok kullandığı ödeme yöntemi olarak, oyunu ve oyuncunun ihtiyaçlarını anlayarak, oyuncuların ödemelerini güvenle ve kullanıcı dostu bir yöntemle yapmasını misyon edindik.

Covid-19 sürecinde kullanıcılarımızın gündelik hayatlarında birçok değişiklik oldu. Kitlemizin yüzde 70’ini 24 yaşın altındaki kullanıcılarımız oluşturuyor. Bu süreçte ilk önceliğimiz kullanıcılarımızı ve hayatlarındaki değişiklikleri en iyi şekilde anlamaya çalışmak oldu. ininal kullanıcıları sanal kart yerine, ağırlıklı olarak ellerinde tutabildikleri ve yeni tasarımını çok sevdikleri siyah kartımızı satın almayı tercih ediyor ve ininal ile ilk kontakları satış noktalarımızda başlıyor. 18 yaş altına sokağa çıkma kısıtlamasının gelmesi ile birlikte yeni kullanıcılarımızın yarısından fazlası sanal kart ile ininal’daki hayatlarına başladı. Sürecin başında havale ve eft ile bakiye yükleme geliştirmelerimize başlamıştık, bu süreci pandemi döneminde hızlandırdık ve şu anda tüm bankalardan havale ve eft yöntemi ile ininal Kart’lara bakiye yüklenebiliyor. Hali hazırda ininal Cüzdan üzerinden kredi kartı ile yapılabilen bakiye yükleme işlemimizi bu süreçte kullanıcılarımıza destek olmak amacıyla ücretsiz hale getirdik. Ayrıca; kullanıcılarımıza hijyen için nakit yerine kart kullanmalarına teşvik amacıyla iletişim çalışmaları yürüttük. Bunun yanı sıra iş ortaklarımızdan Zula ile büyük ödüllü Online Zula Turnuvası’nı düzenledik. Bin 221 takım, 7 bin 326 oyuncunun kayıt olduğu turnuva ile gençlere evde oldukları dönemde eğlenceli vakit geçirtmeye çalıştık.

Büyük çoğunluğu evde olan kullanıcılarımızın online film ve müzik platformlarında vakit geçireceklerini düşünerek bu platformalar üzerine yüzde 50 indirim kampanyalarını sunduk.

Ayrıca evde olsalar da sanal dünyada gidebilecekleri lokasyonları eğlenceli bir içerik serisiyle paylaştık ve kullanıcılarımızı sevdikleri sanal lokasyonları paylaşmaya teşvik ettik. Bu seride, Türkiye’de gitmekten keyif aldığımız popüler destinasyonlarla benzerlik gösteren, oyun dünyasının popüler yerlerini eşleştirdiğimiz bir iletişim yoluna gittik. Rize Ayder Yaylası’na gidemiyoruz belki ama Uncharted 4’teki Panama Yayla’larına evden çıkmadan gidebiliriz dedik örneğin. Kullanıcılarımız kendileriyle kurduğumuz bu empati yolunu çok sevdi. İletişimimiz süresince sosyal medya etkileşimimiz 7,5 kat arttı.

Ayrıca Haziran başında Riot Games’in yeni oyunu Valorant’ı lanse ettiği gün Riot Games Türkiye ile ortak kampanya iletişimine başladık. Son üç yıldır Haziran ve Aralık aylarına denk gelen Steam indirim dönemlerinde Epic Haziran/Aralık kampanyalarımızı düzenliyoruz. Oyuncu kitlemizin çok sevdiği Steam platformunun yaptığı indirimlere ek biz de indirimler sağlıyoruz ve dönem tam bir oyun festivaline dönüyor diyebiliriz. En son düzenlediğimiz Epic Haziran kampanyamız yine kullanıcılarımızdan yoğun talep gördü ve kampanya süresince ininal Kart’la yapılan Steam işlemleri üç katına çıktı.

ininal’ın espor pazarlaması ve iletişim stratejisinde neler var?

Oyun ekosistemine oyuncular, oyun üreticileri, dağıtıcıları, yayın sağlayıcılar ve espor olarak bir bütün halinde bakıyoruz. Oyun geliştirici ve dağıtıcı şirketlerle iş birliklerimiz ve ortak projelerimiz bizim için çok kıymetli. Bu nedenle; ülkemizde esporu yukarı taşıyacağına inandığımız Avrupa ve Ortadoğu’nun oyun ve espor odaklı en büyük merkezi ininal Espor Arena’nın ana sponsoru olmanın bu yolda en doğru adım olduğuna karar verdik. Gençlerimizin hayal kurabilmeleri, daha yüksekleri hedefleyebilmeleri için espor arena sahnesini erişilebilir kılmak ilk günden beri en büyük hayalimizdi.  Bunu başarmanın mutluluğunu yaşıyoruz. ininal Espor Arena; oyuncuları, oyun firmalarını, yayıncıları, sosyal medya fenomenlerini ve markaları tek bir çatı altında toplayan bir platform oldu. İlerleyen günlerde arenada düzenlenecek turnuvalar ile esporculara dünyaya açılma fırsatı sunacağız. Esporcularımızın dünya sıralamalarında basamakları hızla çıkacaklarına inanıyoruz.

Sizce kendi alanında lider bir marka olarak en güçlü olduğunuz yönleriniz neler?

Fintek kavramının henüz literatürde yerini almadığı, bu alanla ilgili regülasyonların ise gündemde bile olmadığı bir dönemde faaliyete başlayan ilk fintek firmasıyız. Kurulduğumuz dönemde sahip olduğumuz vizyon ve hedeflerimizin üzerine her yıl yenilerini koyarak, özellikle dijital doğanlar ve dijitale adapte kullanıcılara sunduğumuz finansal çözümleri sürekli geliştiriyoruz. Bu anlamda sektöre ilk giren ön ödemeli kart şirketi olmanın bize kazandırdığı derin bir tecrübe ve bilgi birikimimiz bulunuyor. Bununla birlikte sektörde ilk ve öncü olmanın verdiği sorumlulukla da kullanıcılarımıza en iyi deneyimi sunmak için sürekli çalışan ve işini çok seven bir ekibimiz var.

ininal’ın temel stratejisinde herkesin temel finansal hizmetlere erişim ihtiyacına cevap vermek, kullanıcılarına sunulan hizmetleri çeşitlendirmek ve kolay kullanım imkanı sunarak ulaşılabilirliği artırmak yer alıyor. Bu amaçla kullanıcılarının nabzını iyi tutan bir marka olduğumuzu söyleyebilirim. Araştırmayı ve öğrenmeyi, öğrendiklerimizi kullanıcılarımızla paylaşmayı seviyoruz.

Markanızı geleceğe güçlü taşımak için bundan sonra yapmayı planladığınız çalışma ve yatırımlar neler?

Bahsettiğim gibi yakın zamanda yüksek limitle işlem yapmayı sağlayan ininal Plus Hesabı hayata geçirdik. Ayrıca kripto para işlemlerine ilişkin hizmetimizi sunmaya hazırlanıyoruz. Bu projelerimizle birlikte kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştırmayı hedefliyoruz ve büyüme trendimizi yılın ikinci yarısında da sürdüreceğiz. Yapacağımız tüm çalışmalar ve yatırımlar sonucunda, yıl sonunda hacmimizi 1,5 milyar TL’ye, aktif kullanıcı sayımızı 1,5 milyon adede çıkarmayı hedefliyoruz.

Bununla birlikte işimizi daha da büyütmek için kullanıcıların geri dönmesinin ve kullanma frekanslarını artırmanın çok önemli olduğunu biliyoruz. Bu amaçla bir süredir yerel ve global çözümleri inceliyoruz. Yılın son çeyreğinde kullanıcılarımızın çok seveceğini umduğumuz sadakat platformumuzu hayata geçirmeyi hedefliyoruz.

Diğer taraftan dijital bir nesile hizmet veren dijital bir şirketiz. Bu nedenle yatırımımızda dijital büyük pay sahibi. Dijital kasları kuvvetli bir şirketiz. KPI’larımız çok net ve herşeyi ölçümlemeyi seviyoruz. Kararlarımızı data üzerine alıyoruz. Yeni teknolojileri ve dijital mecraları ilk deneyimleyen şirketlerden olmayı seviyoruz. Yakın zamanda makine öğrenmesi üzerine çalışan bir modelle kullanıcılarımıza yapay zeka teknolojisine dayanan teklifler sunmayı planlıyoruz.

İLGİLİ HABERLER