17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum
Haberler

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

Marketing Türkiye
29 Nisan 2015
3 dk okuma

Biliyoruz aranızdan hiçbiriniz daha çocukken, “Ben büyüyünce reklamcı olacağım annaaa” demedi. Ama hayat bu, büyüdük, okullar okuduk ve kendimizi bir anda reklam sektörünün içinde bulduk. Mesela ajanstaki ilk gününüzü hatırlıyor musunuz? Daha sektör hakkında çok fazla bir şey bilmezken girdiğiniz ajanstaki konuşmalar, yazışmalar, o koşuşturmaca size de sanki farklı bir ülkeye ayak basmışsınız gibi hissettirmedi mi?

Yılların reklamcılarını çömez yıllarına geri götürecek, sektöre yeni gireceklere ışık tutacak listemize şöyle buyurunuz o zaman. İşte Listelist‘in editörü Duygu Arslan‘ın gözünden ilk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum:

1- E-postalarda kullanılan FYI, ASAP, J’nin anlamı çözülmeye çalışılır

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

Her mail neden FYI ile bitiyor? ASAP da ne demek? J bir kod mu?

2- Patlangaçlı bir şeyler isteyen müşterinin aslında ne istediği çözülmeye çalışılır

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

“Çalışmanızı çok beğendik ama logoyu bir tık büyütsek, renkleri biraz soft çalışsak süper olacak. Ayrıca brief’te belirttiğimiz gibi patlangaçlı bir şeyler istiyoruz. Tşk, iyi çalışmalar J”

3- To-do’ların asla bitmediği, deadline’ın eş anlamlısının ajansta sabahlamak olduğu öğrenilir

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

Sana to-do attım, task’leri sana da assign ettim, onları kapatmadan bugün çıkmayalım lütfen, tişikkirler…

4- Brief’in her zaman “çok acil”, revizelerin “hemen” yapılması gereken şeyler olduğu akla kazınır

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

“Hedef kitlemiz yaşayan insanlar, ürünümüzün fiyatı 100 TL’den 99.99 TL’ye düştü hemen bir kampanya metni çalışalım. “

5- Toplantı dediğin “set” edilen bir şeymiş, vay be…

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

“Saat 3’e toplantı set ettim arkadaşlar, sizi meeting room’da bekliyor olacağım.”

6- Gün içinde en az 28 kere “kreatif” kelimesini cümle içinde kullanmazsanız Afrika’da bir çocuk ölüyormuş

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

Kreatif bir şeyler düşünelim, düşüneliiiiim,  düşüneliiim……

7- Beyinler yanana kadar brainstorming yapmayanın taksi fişleri kabul olmuyormuş

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

Fırtınalar koparsa kopsuuuun….

8- Konkur öncesi stres, alınamayan konkur sonrası azarla yaşamaya alışılır

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

“Arkadaşlar bu konkuru ne olursa olsun almalıyız! Çok büyük müşteri, gerekirse bu hafta sabahlayın, bu işi halledin.”

9- Kristallik proje isteyen markanın hemen ardından diyeceği sözün “Bütçemiz yok yalnız”  olduğu ezberlenir

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

Che’yi markalar çok yanlış anlamış: “Gerçekçi ol, imkansızı iste.” Ama sen isteme be markacım.

10- Konsernleri olan markanın engeyç olamama ve conversion endişeleri 6,5 saat süren kuru pastalı toplantıyla bile bastırılamayacağı anlaşılır

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

11- Her yetişkin iletişimcinin fıtratında PPI, PPC, KPI gibi sadece üç harfle iletişim kurmak olduğu öğrenilir

İlk defa ajansta çalışmaya başlayan kişiyi kendini yabancı bir ülkeye ayak basmış gibi hissettiren 11 durum

Pazarlama neydi? Pazarlama sevgiydi, pazarlama emekti.

 

 

 

 

1 Rekabet Kurumu 7 teknoloji şirketine soruşturma açtı
Rekabet Kurumu 7 teknoloji şirketine soruşturma açtı
2 Refik Anadol şampiyonlar liginde
Refik Anadol şampiyonlar liginde
3 Metaverse'ü en iyi anlatan 11 film...
Metaverse’ü en iyi anlatan 11 film…
4 Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
5 Anneler Günü'nün dijital şampiyonları belli oldu!
Anneler Günü’nün dijital şampiyonları belli oldu!
Güncel Haberler
Gençlerin cinsiyet eşitliğine bakışı karamsar bir tablo çiziyor
Gençlerin cinsiyet eşitliğine bakışı karamsar bir tablo çiziyor
Elon Msuk'tan Netflix'e yeşil ışık
Elon Musk’tan Netflix’e yeşil ışık
"Eşekli kütüphaneci"nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
“Eşekli kütüphaneci”nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Esra Beyzadeoğlu: "Super-app'ler hayatın her evresindeki ihtiyaçları karşılamayı vadediyor"
Haberler
Esra Beyzadeoğlu: “Super-app’ler hayatın her evresindeki ihtiyaçları karşılamayı vadediyor”
Berçem Sultan Kaya
6 Nisan 2022
Netflix'in başı soyguncularla dertte! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Netflix’in başı soyguncularla dertte! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
4 Mart 2022
Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek
Haberler
Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek
Akan Abdula - Özge Sargın
1 hafta önce
En çok radyasyon yayan telefon modelleri hangileri?
Haberler
En çok radyasyon yayan telefon modelleri hangileri?
Marketing Türkiye
11 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.