22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İletişimciler ‘Erdoğan logosu’nu değerlendirdi

Marketing Türkiye
1 Temmuz 2014
2 dk okuma

Türkiye siyasi tarihinde bir lider için ilk defa logo hazırlandı. AK Parti’nin Cumhurbaşkanı adayı olarak gösterdiği Başbakan Recep Tayyip Erdoğan için hazırlanan logo ne anlama geliyor? Logo seçmende nasıl bir algı oluşturabilir? Marka danışmanı Ali Saydam ve Prof. Dr. Ali Atıf Bir’e sorduk…  

İlk olarak Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Ali Atıf Bir’in görüşlerine başvurduk. Bir, Cumhurbaşkanı adaylığını açıklayan Recep Tayyip Erdoğan için hazırlanan logo-ambleme ilişkin “Durmak yok yola devam” sloganının anlatılmaya çalışıldığı yorumunu yapıyor. Seçim kampanyası boyunca AK Parti’nin iletişimcilerinin yol haritasının belli olduğunu belirten Bir, “Bir kere logo koymak, seçimi farklı oynayacağını ve çok planlı olduğunu gösteriyor. ‘Durmak yok yola devam’ anlayışı verilmek istenerek, ufka giden çizgi ve güneşle bir vizyon çizilmeye çalışılmış. Burada lideri damgalamayı ve markalamayı doğru buldum” diyor. Bir, logonun tek başına bir anlam yaratmayacağını, ancak seçmenin güneş ve birlikte gidilecek gidilecek yol algısının oluşacağına dair görüş belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Erdoğan’ın yazılışı logo, arkadaki amblem. Bu aslında bir logo-amblem. Diğer adaylar da kendi logolarını yaparlarsa karşılaştırmak daha sağlıklı olur. İlk defa bir lider logo-amblemle seçime giriyor. Bu önemli. Erdoğan’ın kurmayları tabi bu konularda daha deneyimli. En önemlisi AK Parti’nin sembolü ampülü hatırlatan bir şey yok. Sadece ‘Durmak yok yola devam’ı hatırlatan bir çizgi var. Parti bir tek seçmene değil tarafsızlığa oynadığını görüyoruz.”

“Doğru kullanılırsa birleştirici bir unsur olur”

Marka danışmanı Ali Saydam, AK Parti’nin Cumhurbaşkanlığı Seçimi sürecinde iletişimin ciddi, bütünsel, sürdürülebilir bir süreç olduğunun altını çizdiğini söylüyor. “Logoyu, amblemi beğenirsiniz, beğenmezsiniz ama gidilecek yol ifadesinin kullanıldığı bir amblemi seçmiş olması bile bir bütünsellik göstergesidir” diyen Saydam, lansman toplantısının düzenleniş biçiminin ve Başbakan’ın konuşmasındaki retoriğin, siyasi iletişim tarihinde yeni açılmış bir sayfa olan Cumhurbaşkanlığı Seçimi için yepyeni bir çıta oluşturduğunu belirtiyor. Saydam, muhalefet partilerinin aynı performansı göstermediğini sözlerine ekliyor ve “Seçmen davranışında üzerinde disiplin ve tutarlılığının çok olumlu bir etki yaptığını biliyoruz. Burada da bu amblem eğer doğru kullanılırsa kolay akılda kalan birleştirici bir unsur olarak algılanacaktır” yorumunu yapıyor.

Haber: Sercan Meriç

 

1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Perakendede idari para cezaları artırıldı
Perakendede idari para cezaları artırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
16 Kasım 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Günseli ÖZEN
1 Ekim 2025
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.