18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bize bir şey olmaz: İnsanların yarısı iklim krizinden zarar gelmeyeceğini düşünüyor
Haberler

Bize bir şey olmaz: İnsanların yarısı iklim krizinden zarar gelmeyeceğini düşünüyor

Berçem Sultan Kaya
29 Eylül 2021
2 dk okuma

İklim krizinin yarattığı tehlikeler bangır bangır her yerde bağırılırken nüfusun yarısı hala iklim krizinin kendilerine zarar vermeyeceğini düşünüyor.

Kasım ayında İngiltere’de Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı (COP 26) başlamadan önce Epson, İklim Gerçekliği Barometresi’nin sonuçlarını duyurdu. Epson’un araştırması, iklim gerçekliği ile insanların iklimin yıkıcı etkilerine ilişkin anlayışı arasında bir boşluk olduğunu ortaya çıkardı.

Katılımcılara insanlığın yaşamları boyunca bir iklim krizini önleme yeteneği hakkındaki görüşleri sorulduğunda, yanıt verenlerin yarısına yakını (yüzde 46) iyimser olduklarını belirtti. Bu, yüzde 27’yi oluşturan karamsar katılımcılardan önemli ölçüde daha ağır basıyor.

iklim krizi

Epson İklim Gerçekliği Barometresi’nin amacı, COP 26’daki tartışmaları çerçevelemeye yardımcı olmak için, iklim değişikliğinin etkileri konusunda daha fazla kamuoyu bilinci oluşturmak, dönüştürücü iş kararlarını etkilemek ve politika yapıcıları daha iyi bilgilendirmekti. Barometreye Avustralya, Brezilya, Çin, Fransa, Almanya, Hindistan, Endonezya, İtalya, Japonya, Singapur, Güney Kore, İspanya, Tayvan, İngiltere ve ABD’den bireyler katıldı.

İklim değişikliğine inanmıyorlar

İnsanların iklim konusuna iyimser yaklaşmasının elbette nedenleri var. Küresel olarak, bu iyimserliği destekleyen en popüler nedenler, iklim değişikliği konusunda artan kamuoyu bilinci (yüzde 32), bilim ve teknolojinin çözüm sağlama yeteneği (yüzde 28) ve insanların yenilenebilir enerjilere yönelmesi (yüzde 19) oldu.

Bununla birlikte, yanıt verenlerin yüzde 5’i bir iklim acil durumu olduğuna inanmıyor ve ABD (yüzde 11), Almanya (yüzde 7) ve Birleşik Krallık (yüzde 6) iklim değişimi inkarcıları listesinin başında geliyor.

Bize bir şey olmaz: İnsanların yarısı iklim krizinden zarar gelmeyeceğini düşünüyor

İklim krizi konusundaki bu iyimserlik can yakacak

Hükümetler Arası İklim Değişikliği Paneli’nin (IPCC) bazı insan kaynaklı iklim değişikliği etkilerinin tersine dönmesinin bin yıl alacağını bildirdiği gibi şimdiye kadar en yüksek temmuz sıcaklığının kaydedilmesi, Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya’daki orman yangınları ve Çin, Kolombiya ve Almanya’daki sel felaketleri de dahil olmak üzere bir dizi küresel olay göz önüne alındığında, Epson’un İklim Gerçekliği Barometresi’nin bulguları, kanıtlara karşı iyimserliğin zaferi ve insanlara zarar verecek bir İklim Gerçekliği Eksikliği olduğunu gösteriyor.

Epson Avrupa Sürdürülebilirlik Direktörü Henning Ohlsson, “İklim acil durumu gözlerimizin önünde ortaya çıktıkça, pek çok insanın bu acil durumun varlığını kabul etmemesi, hatta aktif olarak inkar etmesi gerçekten endişe verici. Bu, COP 26’nın iklim değişikliğini azaltmak için gereken kararları vermesi ve eylemlere ilham vermesi amacıyla hükümetler, işletmeler ve bireyler için birlikte çalışması için bir uyandırma çağrısıdır,” diyor.

Anket, 5 ana Avrupa pazarı da dahil olmak üzere 15 ülke ve bölgede 15.264 tüketicinin iklim değişikliğiyle ilgili küresel deneyimlerini ve algılarını ele aldı.

“İklim sorunlarının ne kadar farkındayız?” haberini okumak için tıklayın!

Epson featured iklim krizi
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Marketing Türkiye
14 Temmuz 2025
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Haberler
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
Pop Mart rekor kâr açıkladı: "Mini Labubu" borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
Haberler
Pop Mart rekor kâr açıkladı: “Mini Labubu” borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Haberler
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Nafizcan Önder
31 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.