17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Haberler

İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor

Sena Tufan
9 Nisan 2025
3 dk okuma

BAREM’in global ortağı WIN’in 39 ülkede yaptığı araştırmaya göre, küresel çapta çevresel konulara ilgi artmaya devam ederken, şirketlerin ve hükümetlerin sürdürülebilirlik çabalarına hala şüpheyle yaklaşılıyor. Dünya genelinde hükümetlerin çevre konusundaki çabalarına duyulan güven ortalama olarak yüzde 52 iken, Türkiye’nin yüzde 60’ı hükümetin gereken adımları attığına inanmıyor.

BAREM Pazar Araştırma ve Danışmanlık, global ortağı WIN ile birlikte 39 ülkeden 34 bin 946 kişinin iklim değişikliği dahil olmak üzere toplumsal sorunlara dair görüşlerini ortaya koyan araştırma bulgularını yayınlamaya devam ediyor. Araştırma sonuçları; çevre sorunlarıyla ilgili farkındalığın artmasına rağmen, kamuoyunun gerçek etkiyi yaratmada kimin sorumlu olduğu konusunda fikir ayrılıkları yaşadığını gösteriyor. Daha fazla insan, şirket ve hükümetlerin çabalarını takdir ederken, bu çabaların etkisi ve ardındaki motivasyon konusunda ciddi soru işaretleri de devam ediyor.

Kurumsal sürdürülebilirlikte halkın şüphesi sürüyor

Dünya genelinde şirketlerin sürdürülebilirlik konusunda harekete geçtiğini düşünenlerin oranı geçmiş yıllarda yüzde 58 iken, son araştırmada bu oran yüzde 66’ya kadar yükseldi. Bu artış, ilerleme kaydedildiğini gösterse de katılımcıların yüzde 44’ü şirketlerin sürdürülebilirlik çabalarını, bu amaca fayda sağlamaktan çok, kendi çıkarları için yürüttüğünü düşünüyor.

Sürdürülebilirlik konusunda en iyimser ülkeler Çin, Hindistan ve Vietnam olurken; Paraguay, Hırvatistan, Sırbistan, Peru ve Türkiye’de halkın önemli bir kısmı şirketlerin toplumsal sorumluluktan çok kâr odaklı davrandığını düşünüyor. Türkiye’deki katılımcıların yalnızca yüzde 7’si şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik çalışmalarını samimi olarak yürüttüğünü düşünüyor.

İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor

Hükümetlere güven artıyor, ancak eleştiriler devam ediyor

Anket, hükümetlerin çevre konusundaki çabalarına duyulan güvenin küresel çapta artarak 2024’te yüzde 44 iken, 2025’te yüzde 52’ye çıktığını gösteriyor. Ancak bu artışa rağmen, yüzde 48’lik bir kesim hükümetlerin yeterince çaba göstermediği inancında.

İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor

Sonuçlar ülkelere göre önemli farklılıklar gösteriyor. Asya ülkeleri arasında Tayland (yüzde 98), Vietnam (yüzde 97) ve Endonezya (yüzde 94) hükümetleri olumlu not alırken; Çin (yüzde 93), Norveç (yüzde 75), Sırbistan (yüzde 75), Hırvatistan (yüzde 74) ve Fransa’da (yüzde 70) hükümetlere yönelik gerekli aksiyonların alınmadığına dair değerlendirmeler öne çıkıyor. Türkiye’nin yüzde 40’ı hükümetin çevreyle ilgili gerekli adımları attığını düşünürken, yüüzde 60’lık bir kesim bu görüşe katılmıyor.

Hükümetlerin çevreyi korumak için gerekli önemleri aldığı ifadesine katılanlar ise bölgesel olarak incelendiğinde;

  • Avrupa’da 2024’de yüzde 33, 2025’de yüzde 41
  • MENA’da 2024’de yüzde 40, 2025’de yüzde 51
  • Amerika’da 2024’de yüzde 32, 2025’de yüzde 46
  • APAC’da 2024’de yüzde 65, 2025’de yüzde 69 olarak ölçüldü.

Sonuçlar tüm bölgelerde hükümetlerin çevreyi koruma konusundaki çabalarına duyulan güvenin arttığına işaret ediyor.

İklim krizine kayıtsızlık artıyor

Katılımcıların yüzde 34’ü bireysel eylemlerin çevre üzerinde olumlu etki yaratabileceğine inanıyor. Ancak Çin’de bu oran tam tersine dönüyor. Öyle ki halkın yüzde 88’i bireysel çabanın önemine inanmıyor. Ardından İsveç, Japonya, Polonya ve Almanya’da yüzde 36’ya varan oranlarda bireysel etkinin sorgulandığı görülüyor. Türkiye’de ise katılımcıların sadece yüzde 31’i bireysel çabaların çevre üzerinde etkili olacağını düşünürken, yüzde 15’lik bir kesim bu girişimlerin anlamlı bir fark yaratmayacağı görüşünde.

Bu sonuçlar, bireysel eylemlerin somut etkilerini daha net ve ikna edici bir şekilde ortaya koyan, güçlü iletişim stratejilerine duyulan ihtiyaca işaret ediyor.

Araştırmanın metodolojisi

Çalışmada 39 ülkeden 34 bin 946 kişiyle görüşüldü. Araştırma Türkiye’de BAREM tarafından CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemiyle Türkiye temsili bir örneklemde 775 kişi arasında gerçekleştirildi.

barem featured
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Turgutlu Belediyesi Kadın Basketbol Takımı'ndan mesaj var: "Nasıl doğduğu değil, niye yaşayamadığı!"
Haberler
Turgutlu Belediyesi Kadın Basketbol Takımı’ndan mesaj var: “Nasıl doğduğu değil, niye yaşayamadığı!”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Sosyal medyanın en başarılı marka ve projeleri Brandverse Awards sahnesinde ödüllendirilecek!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı marka ve projeleri Brandverse Awards sahnesinde ödüllendirilecek!
Sena Tufan
14 Mart 2025
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Haberler
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.