4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İkinci el alışverişlerde en popüler ürün ayakkabı
Haberler

İkinci el alışverişlerde en popüler ürün ayakkabı

Marketing Türkiye
21 Mart 2019
2 dk okuma

Türkiye fintech sektörü şirketlerinden iyzico, son dönemlerin popüler trendlerinden ikinci el e-ticaretiyle ilgili dikkat çeken veriler paylaştı. Araştırmaya göre en çok kadınlar alışveriş yapıyor, en fazla ayakkabı ve aksesuar; en az jean ve ceket satılıyor.

İkinci el satış pazarı, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de internet kullanımının artmasıyla beraber online platformlarda popülerlik kazanmaya ve büyümeye başladı. Kullanıcıların daha uygun fiyatlarla tekstil ürünlerinden mobilyaya, elektronik cihazlara kadar uzanan geniş bir yelpazede ihtiyaçlarını ulaşmasını sağlayan ikinci el e-ticaret, güvenli ödeme yöntemleri sayesinde kullanılmayan eşyaların yeniden değerlendirilerek satıcılara kazanç olarak dönmesini sağlıyor.

İşte o çarpıcı verilerden bazıları:

İkinci el alışverişte daha tutumluyuz

iyzico, kendi üye işyerleri üzerinden gerçekleştirilen ikinci el e-ticaret satışlarına dair ilginç veriler paylaştı. Ocak 2018 – Şubat 2019 arasındaki işlemlere dair verilere göre ortalama sepet tutarı 49 TL olduğu belirlendi.

60 TL üzerine çıkan harcamalarda taksit seçeneği artıyor 

Aynı dönemde gerçekleştirilen tüm ikinci el e-ticaret işlemlerinde ödeme türü genelde tek çekim olarak karşımıza çıkıyor. Toplam harcama tutarı 60 liranın üstüne çıktığında taksitlendirmeler çoğalıyor; rakam büyüdükçe taksit sayısı da artıyor.

Kadınlar ikinci el alışverişlerde öncü

İkinci el satışlarda alıcı profilleri incelendiğinde alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 70 oranında kadınlardan oluştuğu; erkek kullanıcıların ise yüzde 9 seviyesinde kaldığı görülüyor.

İkinci el alışverişinin en az olduğu il: Sakarya

İkinci el e-ticaret alışverişinin en fazla yapıldığı il, yüzde 30 ile İstanbul olurken; Ankara yüzde 10, İzmir yüzde 8, Antalya yüzde 4, Bursa yüzde 4 ve Kocaeli yüzde 3 diğer öne çıkan şehirler arasında yer alıyor. İkinci el satışların en düşük olduğu şehirler ise Gaziantep yüzde 1,22, Manisa yüzde 1,15, Denizli yüzde 1,12, Hatay yüzde 1,08 ve Sakarya yüzde 1,03.

İkinci el alışverişlerde en popüler ürün ayakkabı

iyzico üzerinden gerçekleştirilen ikinci el satışlarda yüzde 12’lik oran ile en çok satılan ürün ayakkabı olurken, ilk üç sırada karşımıza çıkan diğer ürünler aksesuar yüzde 9,46 ve elbise yüzde 7,06 oluyor. Çanta satışları ise ortalama 87,09 TL ile en yüksek sepet tutarına sahip. En az satılan ürünler ise jean yüzde 1,35 ve ceket- blazer  yüzde 1,32 olurken; sepet tutarı en düşük ürünler ise bluz 29,14 TL, gömlek 30,99 TL ve tişört 31,20 TL olarak karşımıza çıkıyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Güncel Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Sena Tufan
4 hafta önce
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Araştırma
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Marketing Türkiye
7 gün önce
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
Haberler
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Haberler
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Nafizcan Önder
4 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.