25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İkinci el alışverişlerde en popüler ürün ayakkabı
Haberler

İkinci el alışverişlerde en popüler ürün ayakkabı

Marketing Türkiye
21 Mart 2019
2 dk okuma

Türkiye fintech sektörü şirketlerinden iyzico, son dönemlerin popüler trendlerinden ikinci el e-ticaretiyle ilgili dikkat çeken veriler paylaştı. Araştırmaya göre en çok kadınlar alışveriş yapıyor, en fazla ayakkabı ve aksesuar; en az jean ve ceket satılıyor.

İkinci el satış pazarı, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de internet kullanımının artmasıyla beraber online platformlarda popülerlik kazanmaya ve büyümeye başladı. Kullanıcıların daha uygun fiyatlarla tekstil ürünlerinden mobilyaya, elektronik cihazlara kadar uzanan geniş bir yelpazede ihtiyaçlarını ulaşmasını sağlayan ikinci el e-ticaret, güvenli ödeme yöntemleri sayesinde kullanılmayan eşyaların yeniden değerlendirilerek satıcılara kazanç olarak dönmesini sağlıyor.

İşte o çarpıcı verilerden bazıları:

İkinci el alışverişte daha tutumluyuz

iyzico, kendi üye işyerleri üzerinden gerçekleştirilen ikinci el e-ticaret satışlarına dair ilginç veriler paylaştı. Ocak 2018 – Şubat 2019 arasındaki işlemlere dair verilere göre ortalama sepet tutarı 49 TL olduğu belirlendi.

60 TL üzerine çıkan harcamalarda taksit seçeneği artıyor 

Aynı dönemde gerçekleştirilen tüm ikinci el e-ticaret işlemlerinde ödeme türü genelde tek çekim olarak karşımıza çıkıyor. Toplam harcama tutarı 60 liranın üstüne çıktığında taksitlendirmeler çoğalıyor; rakam büyüdükçe taksit sayısı da artıyor.

Kadınlar ikinci el alışverişlerde öncü

İkinci el satışlarda alıcı profilleri incelendiğinde alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 70 oranında kadınlardan oluştuğu; erkek kullanıcıların ise yüzde 9 seviyesinde kaldığı görülüyor.

İkinci el alışverişinin en az olduğu il: Sakarya

İkinci el e-ticaret alışverişinin en fazla yapıldığı il, yüzde 30 ile İstanbul olurken; Ankara yüzde 10, İzmir yüzde 8, Antalya yüzde 4, Bursa yüzde 4 ve Kocaeli yüzde 3 diğer öne çıkan şehirler arasında yer alıyor. İkinci el satışların en düşük olduğu şehirler ise Gaziantep yüzde 1,22, Manisa yüzde 1,15, Denizli yüzde 1,12, Hatay yüzde 1,08 ve Sakarya yüzde 1,03.

İkinci el alışverişlerde en popüler ürün ayakkabı

iyzico üzerinden gerçekleştirilen ikinci el satışlarda yüzde 12’lik oran ile en çok satılan ürün ayakkabı olurken, ilk üç sırada karşımıza çıkan diğer ürünler aksesuar yüzde 9,46 ve elbise yüzde 7,06 oluyor. Çanta satışları ise ortalama 87,09 TL ile en yüksek sepet tutarına sahip. En az satılan ürünler ise jean yüzde 1,35 ve ceket- blazer  yüzde 1,32 olurken; sepet tutarı en düşük ürünler ise bluz 29,14 TL, gömlek 30,99 TL ve tişört 31,20 TL olarak karşımıza çıkıyor.

1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
3 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
4 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
5 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Güncel Haberler
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
adidas, Minecraft evrenini yılbaşı koleksiyonuna taşıdı
adidas, Minecraft evrenini yılbaşı koleksiyonuna taşıdı
Avrupa'da 2026 maaş tahminleri: En yüksek zamları alacak ülkeler hangileri?
Avrupa’da 2026 maaş tahminleri: En yüksek zamları alacak ülkeler hangileri?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Aleph, Reddit ile stratejik ortaklığını 45’ten fazla pazara genişletti
Haberler
Aleph, Reddit ile stratejik ortaklığını 45’ten fazla pazara genişletti
Advertorial
2 hafta önce
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, "bağımsızlık" geride
Haberler
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, “bağımsızlık” geride
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Haberler
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Nafizcan Önder
23 Kasım 2025
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Haberler
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.