23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IKEA'dan gece yarısı mesajı: "Uyudun mu?"
Haberler

IKEA’dan gece yarısı mesajı: “Uyudun mu?”

Nafizcan Önder
20 Şubat 2025
2 dk okuma

IKEA bir süredir iletişim stratejilerinin temelinde “iyi uyku”yu konumlandırıyor. Daha önce Türkiye’de “Uykusuz Gecelere Karşı Koyun” sloganıyla reklam filmini yayınlayan marka şimdi de Kanada’da eğlenceli bir iletişim çalışmasına imza atarak takipçilerine flörtöz bir mesaj attı: “Uyudun mu?”!

IKEA'dan gece yarısı mesajı: "Uyudun mu?"

Geçtiğimiz Cuma gecesi IKEA, Instagram’da doğrudan mesaj (DM) göndererek “Uyudun mu?” diye sordu. Gece yarısı gelen bu kısa ve sürpriz mesaj, Kanada’daki takipçileri şaşırtırken IKEA’nın yataklarına özel kampanyasını duyurmayı amaçlayan yaratıcı bir sosyal medya hamlesine dönüştü.

Son yıllarda yatak sektörü giderek daha rekabetçi bir pazara dönüşürken IKEA doğrudan en çok ihtiyacı olanlara, yani gece uykusuz kalan Kanadalılara seslendi. Akşam 22.00 ile sabah 05.00 arasında DM’lerine yanıt veren kullanıcılar, IKEA’dan ücretsiz bir yatak kazandı!

IKEA'dan gece yarısı mesajı: "Uyudun mu?"

IKEA Kanada Pazarlama İletişim Direktörü Jacqueline Wark kampanya hakkında yaptığı açıklamasında
“IKEA olarak her kesimden insana şık ve uygun fiyatlı ev ürünleri sunmaktan gurur duyuyoruz. Kanadalıların evlerinin her köşesini keyifle dekore etmelerine yardımcı olmak istiyoruz ve elbette, hak ettikleri kaliteli uykuyu sağlamak da bunun önemli bir parçası” ifadelerini kullandı.

Kampanyanın arkasındaki yaratıcı ajans Rethink’in Grup Kreatif Direktörü ve Ortağı Robbie Percy ise:
“İnsanlarla uykunun ve yatakların en çok akıllarında olduğu anda yani gerçekten uyuyamadıkları bir anda etkileşime geçmek istedik. Bu yüzden klasikleşmiş ‘Uyudun mu?’ mesajını eğlenceli ve bağlamsal bir şekilde kullanarak onların ilgisini çekmeyi hedefledik” dedi.

Kampanya sadakat programını da destekliyor…

IKEA’nın iletişim çalışmasında kültürel bir referansı kullanarak mesajı eğlenceli bir şekilde sunması, genç ve sosyal medya ile iç içe olan kitle için oldukça cazip görünüyor. İnsanların bu mesajı ekran görüntüsü alarak paylaşma ihtimalini de hayli yüksek olduğunu göz önüne aldığımızda kampanyanın organik yayılımı da kaçınılmaz.

Öte yandan yeni kampanya sadece eğlenceli bir PR çalışması değil, aynı zamanda doğrudan satışa ve sadakat programına yönlendiren bir mekanizmaya da sahip. Cuma gecesi yatak kazanan şanslı kullanıcıların yanı sıra tüm IKEA Family üyelerine özel yüzde 15 indirim sunulması, sadakat programına yeni üye kazandırma ve mevcut üyeleri alışverişe yönlendirme açısından da güçlü bir strateji olarak dikkat çekiyor.

featured IKEA
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
Haberler
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
Haberler
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
Haberler
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
İrem Alimoğlu
10 Kasım 2025
Taylor Swift müzik endüstrisinde kuralları yeniden yazıyor: “Swiftonomics”
Haberler
Taylor Swift müzik endüstrisinde kuralları yeniden yazıyor: “Swiftonomics”
Sena Tufan
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.