3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İK liderlerinin odaklanması gereken 3 hedef!
Haberler

İK liderlerinin odaklanması gereken 3 hedef!

Nafizcan Önder
20 Ocak 2022
3 dk okuma

PERYÖN, 50. yılı faaliyetleri kapsamında başlattığı Gelecek #İnsanKonuşursa Başlar Webinarları’nın 6 Ocak’taki etkinliğinde Boston Consulting Group’u misafir etti. PERYÖN Yönetim Kurulu Başkanı Buket Çelebiöven ve BCG Türkiye Yönetici Ortağı Gözde Yalazı Özbek’in, “BCG Creating People Advantage (İnsan Avantajı Yaratmak) araştırmasını “Bir Başarı Hikayesine Yeniden Bakış” başlığıyla değerlendirdikleri webinarda, dünyada ve Türkiye’de öne çıkan İK yetkinlikleri üzerinde duruldu. Hem dünyada hem de Türkiye’deki araştırma sonuçları İK yetkinliklerinin büyük ölçüde farklılaştığını gözler önüne seriyor. Gelin tüm bu değişime birlikte daha yakından bakalım…

Dünya İnsan Yönetimi Dernekleri Federasyonu (WFPMA) ve Boston Consulting Group (BCG) iş birliğiyle gerçekleşen kurumlardaki insan yönetimi eğilimlerine ilişkin dünyanın en uzun süredir devam eden “Creating People Advantage” (İnsan Avantajı Yaratmak) araştırmasının Türkiye verileri PERYÖN’ün katkılarıyla bir araya getirildi. 113 ülkeden 6686 İK profesyonelinin katıldığı araştırmaya göre hızla değişen bir iş ortamında İK liderlerinin odaklanması gereken üç öncelikli hedefi var: Dijitalleşme, yetenek ve işin geleceği. 

Araştırmanın öne çıkan sonuçları

  • Kalifiye çalışanların yüzde 20’si mevcut işlerinden memnun olsa bile, yeni bir iş arıyor
  • Beyaz yaka çalışanların yüzde 68’i yeni bir role geçiş için sıfırdan eğitim almaya istekli
  • Tüm çalışanların yüzde 76’sı nerede ve ne zaman çalışacakları konusunda esneklik bekliyor
  • Mevcut yetkinlikler ve gelecekte aranılacak İK yetkinlikleri büyük ölçüde birbirinden farklılaşıyor
  • Kurumlarda, İK stratejisi yüzde 90 oranıyla gündemde ilk sırayı alıyor 
  • Türkiye bulguları, küresel sonuçlarla karşılaştırıldığında kültür ve amaç, liderlik gibi konularda farklılaşıyor
  • Birçok şirket gelecekte öne çıkacağı düşünülen yetkinliklerle ilgili somut adımlar atıyor
  • Araştırma, İK ve iş yaşamı için 5 önemli gündem maddesinin odağa alınmasını öngörüyor:
    • Beceri ve yetenek yönetimine odaklanmak
    • Liderlik, kültür ve amaç konularının artan öneminin farkında olmak 
    • “İşin Geleceği”ni bugünden tanımlamak 
    • İK uygulamalarında daha stratejik ve bütünsel bir yaklaşım benimsemek
    • Analitik ve veri odaklı İK uygulamalarını sürece dahil etmek.

Bilgiyi paylaşmak artık daha önemli

PERYÖN Yönetim Kurulu Başkanı Buket Çelebiöven pandeminin tüm dünyada çok yönlü bir dönüşüm başlattığını, hibrit çalışma sistemlerinin kalıcı olduğunu ve tüm bu değişimin, “insan” konusunda da büyük bir farkındalık yarattığını söylüyor. Çelebiöven, “insan”ın ve “insan verilen değer”in iş dünyasının merkezine yerleşmesi ile insan kaynaklarının (İK) rolünün de değişerek stratejik bir fonksiyon haline geldiğine dikkat çekiyor. Çelebiöven; “İK, “İşin Geleceğini Tasarlama” konusunda etkin rol almalı. Yetenek stratejisi, organizasyonun stratejisi ile bağlantılı hale getirilerek organizasyondaki herkesi ortak amaç ve değerler altında birleştirmek, yapıyı ve operasyonları daha çevik hale getirmek, büyüme ve gelişim kültürü yaratmak konusunda daha aktif olmalı” diyor.

İlk kez Türkiye’den yoğun bilgi üretimi oldu

BCG İstanbul Yönetici Ortağı ve Türkiye Ofis Lideri Gözde Yalazı Özbek “Creating People Advantage” (İnsan Avantajı Yaratmak) araştırmasının, değişen İK önceliklerini analiz etmeyi ve uzun dönemli yol haritalarını oluşturabilmeleri için İK profesyonellerine yön göstermeyi amaçladığını belirtiyor. Özbek, araştırmayı ilk kez PERYÖN üyelerinin desteğiyle Türkiye’den de sağlıklı veri toplanabildiğini, bu haliyle araştırmanın ve bilgi üretiminin Türkiye ofisi açısından da çok önemli olduğuna dikkat çekiyor. 

“Memnun olsalar da iş arıyorlar, yeni rollere ve esnekliğe odaklılar”

Gözde Yalazı Özbek, araştırmada öne çıkan üç önemli noktanın belirleyici olduğunu söyledi: Kalifiye çalışanların yüzde 20’sinin mevcut işlerinden memnun olsa bile, yeni iş aramaları, beyaz yaka çalışanların yüzde 68’inin yeni bir role geçiş için sıfırdan eğitim almaya istekli olmaları ve tüm çalışanların yüzde 76’sının nerede ve ne zaman çalışacakları konusunda esneklik bekliyorlar. Özbek, beyaz yaka çalışanların yüzde 68’inin kendisini geliştirip farklı bir yetkinlik kazanma isteğinin globalde ve Türkiye’de karşılanmasının mutsuz bir çalışan havuzu oluşturacağını ve bunun da iş dünyası için büyük bir risk olacağını belirtiyor.

Çalışanların yüzde 76’sının esnek çalışma arzusunun ise pandeminin bir sonucu olduğuna dikkat çeken Özbek, çalışanların esneklik kavramının herşeye bağlı olabileceğini düşünmeye ve bunu talep etmeye başladıklarını söyledi. Özbek “Geçmişte ele aldığımız konular ve mevcut İK yetkinlikleri ile yarının kazananı olmamız çok zor. Çalışanlar isteklerini artık yüksek sesle dile getiriyorlar. Bu rakamların özellikle Y ve Z kuşaklarından gelen verilerle oluşmasından yola çıkarak her bir eğilimin zamanla azalmayacağını tam tersi artacağını söyleyebiliriz” diyor

Beklentileri karşılayacak dengeyi kurmak İK’nın sorumluluğunda

Gözde Yalazı Özbek küresel ve yerel sonuçların analizi sonrası 5 konunun ana gündem maddesi olacağının tahmin edildiğini söyledi: Beceri ve yetenek yönetimine odaklanmak, liderlik, kültür ve amaç konularının artan önemi, “İşin Geleceği”ni bugünden tanımlamak, İK uygulamalarında daha stratejik ve bütünsel bir yaklaşım ve analitik ve veri odaklı İK uygulamaları. Özbek “BCG araştırmasının sonuçlarına göre beklentiler her geçen gün değişiyor ve İK profesyonelleri birçok farklı konuyu aynı anda ele almak durumunda. Bu nedenle, şirket dinamiklerine ve çalışan gruplarına göre bir denge kurmak önemli” diyor.

Büyük İstifa hareketi mercek altına alındı: Çalışanlar maaştan fazlasını istiyor

BCG Türkiye featured İK PERYÖN
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
Haberler
Oyun dünyasında tarihi satın alma: EA, 55 milyar dolara satılıyor!
Nafizcan Önder
30 Eylül 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Haberler
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Sena Tufan
3 hafta önce
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Haberler
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.