1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İdeal LinkedIn profili nasıl oluşturulur?
Haberler

İdeal LinkedIn profili nasıl oluşturulur?

Seda Başpınar
22 Mayıs 2023
2 dk okuma

Kişinin LinkedIn profili elbette yaptığı işe göre şekilleniyor. Ancak LinkedIn profilini işveren için cazip kılmak adına herkes için geçerli olan belli başlı kriterler var. Fast Company yazarı Donna Svei, makalesinde bu kriterlerin yanı sıra aday işverenin LinkedIn profili oluştururken yapmaması gerekenlere değiniyor… LinkedIn trendlerini günlük olarak takip eden ve araştıran Svei, gözden kaçmayacak bir çalışan profili için yapılması gerekenleri şöyle anlatıyor:

Yakın zamanda yapılan bir LinkedIn veri analizi, evden çalışmanın 2022’de zirveye ulaştığını ortaya koydu. Şu anda, LinkedIn iş ilanlarının yüzde 85’inden fazlası hibrit veya iş yerinde. Dolayısıyla, profilinizde yalnızca evden çalıştığınız yazıyorsa, bazı işverenler tarafından değerlendirmeye alınmayabilirsiniz. Elbette bu “çalışmak istemediğiniz koşulları kabul edermiş gibi yapın” anlamına gelmiyor. Ancak işveren adayın diğer kriterlerini göz önüne alarak gerçekten ilgilenirse koşullar konusunda uzlaşı sağlanabilir.

Potansiyeli vurgularken abartmamak gerekiyor…

LinkedIn, özgeçmişin herkese açık versiyonu haline geldi. Bu nedenle, özgeçmişinizi LinkedIn standartlarına uydurmak oldukça önemli. Profilin en görünür öğelerinden biri olan başlığın adayın güçlü iletişim becerilerine sahip olduğunu göstermesi gerekir. Ayrıca, LinkedIn profilini öne çıkarmak için atabilecek birkaç adım daha var. Adayların istedikleri iş unvanını, uzmanlıklarını profillerinde sergilemelerini bu adımlar arasında yer alıyor.

LinkedIn kullanıcıları son dönemde profillerine iş ve beceri tanımlarının seviyesini vurgulayan bir veya iki cümlelik açıklamalar eklemeye özen göstermeye başladı. Ancak, söz konusu vurgular, bazı işe alım uzmanları için “abartı” olarak yorumlanabilir. Oysa adayların, LinkedIn’de becerilerini kanıtlaması aslında çok kolay. Kazanılan sertifikaları profilin eğitim bölümüne eklemek, işverenin dikkatini çekmek için yetiyor da artıyor bile…

İşverenler ipuçlarını sever

İşe alım uzmanları da dahil olmak üzere tüm işverenler ipuçlarını sever. Aday, yüksek kaliteli yeteneklerle tanınan bir şirkette çalışıyorsa, cezbetmek için çaba sarf eden tarafın işveren olması daha olası. Ancak aday böylesi bir şirkette çalışmıyorsa, algılanan bir ilgi eksikliği, işe alım uzmanlarının adayın profilinden uzaklaşmasına neden olabilir. Adayın iş için hevesli olduğunu göstermesinin ilk ve en önemli adımı ise LinkedIn profiline #OpenToWork çerçevesini eklemek.

Özgeçmiş modası değişti…

Geçmişte kimse LinkedIn profillerinin mükemmel olmasını beklemiyordu ama bu durum değişti. Artık bir işveren gerçek özgeçmiş ve Linkedın profili arasında tutarsızlıklar gördüğünde, adayı direkt eleyebiliyor. İş arama, son derece dinamik bir süreç. LinkedIn profilinin veya özgeçmişinin modası geçmiş olmasına izin vermek, işe alım uzmanlarının adayın potansiyelini görmezden gelmesine neden olabilir. İş değiştirmek ciddi duygusal, mali ve operasyonel zorluklar getirir. Bu yüzden adayın gelecekteki benliğine karşı nazik, güvenli ve güncel kalması son derece önemli…

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
4 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
5 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İstanbul'un nabzı bu semtlerde atıyor!
Haberler
İstanbul’un nabzı bu semtlerde atıyor!
Sena Tufan
4 hafta önce
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Türkiye'deki Suriyelilerin yüzde 48'i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor...
Haberler
Türkiye’deki Suriyelilerin yüzde 48’i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Haberler
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Sena Tufan
12 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.