İçerik pazarlaması stratejiniz için 7 ilham verici alıntı

 

Alıntılar herhangi bir iş için ilhama ihtiyaç duyduğunuzda elinizdeki en etkili araçlardan biri haline gelebiliyor.

Herkes gibi harika bir fikriniz olabilir, üzerine çok çalışmışsınızdır ve insanları sizin düşündüğünüz gibi düşünmeye davet ediyorsunuzdur, ama işler tahmin ettiğiniz gibi gitmeyebilir.

Sanki aklınızda düşüncelerinizi silikleştiren, ruhunuzu soluklaştıran bir sis tabakası var gibidir.

Bu durum kendi fikirlerinizin değersiz olduğunu düşünmenize neden olabilir. Ancak durum şu ki; siz bundan çok daha iyisiniz ve derinde bir yerde, siz de bunun gayet farkındasınız.

İçinizdeki heyecanı ve ilhamın kıvılcımı olması için alıntılar çok etkili. İlham verebilecek 7 alıntıyı şöyle sıralayabiliriz;

1-“Tüketici moron değil, eşinizdir.” (The consumer isn’t a moron; she is your wife.) –David Ogilvy

Confessions of an Advertising Man kitabının yazarı olan David Ogilvy aynı zamanda reklamın babası olarak tanınır ve 1962 yılında Time Dergisi tarafından “günümüzün reklam endüstrisinin en çok aranan sihirbazı” ilan edildi.

Ogilvy’nin iş hayatındaki yükselişinde birçok insan kendinden bir parça bulabilir. Hayata eksilerde başlayan Ogilvy, işi 1929 Dünya Ekonomik bunalımından darbe yemiş İskoçyalı babası tarafından yetiştirildi. Aldığı burslarla üniversiteye giren Ogilvy’nin akademik kariyeri de çok iyi gitmedi. Paris’e yaptığı bir gezinin ardından İskoçya’ya döndüğünde fırın satmaya başladı. Bu işinde o kadar başarılı oldu ki Ogilvy’den nasıl satış yaptığına dair bir el kitabı yazmasını istediler.

Bu el kitabı sektörün o zamanki öncüleri tarafından fark edilince Ogilvy’nin de kariyeri yükselişe geçti.  1949’da kendi reklam ajansını kurdu.

Ogilvy’nin başarısının kaynağı reklamcılık filozofisinin 4 maddesi şöyle;

1-Kreatif zeka

2-Araştırma

3-Müşterilere sunulacak somut sonuçlar

4-Profesyonel disiplin

Ancak bu alıntının da çıkış noktası olan en önemli maddesi, başarı yolundaki ilk adımın müşterisini tanımak olduğunu biliyordu.

Bu da, onlara sevdiğiniz aile bireyleri gibi, yani eşiniz gibi davranabilmeyi gerektiriyordu.

Bu alıntı bize anlaşılabilir, ilginç, bağlılık yaratan içeriği yaratmamızın nedeninin boş değil, iş için iyi olmasından dolayı çıktığını gösteriyor. Müşterilere bakış açısının suratı olmayan para makinelerinden çıkıp, gerçek ve duyguları olan insanlar olduğunu hatırlatıyor. Aynı zamanda onlara da şirketleri işletenlerin duygu ve düşünceleri olan insanlar olduğunu gösteriyor.

2-“Başlığınızı okuyan insan sayısı ortalama olarak haberin kalanını okuyan insan sayısından 5 kat daha fazla. Başlığınızı yazdığınız an, bir dolarınızın 80 sentini harcamış oluyorsunuz.” (On the average, five times as many people read the headline as read the body copy. When you have written your headline, you have spent eighty cents out of your dollar.) –David Ogilvy

Hepimiz başlıkların önemli olduğunu biliyoruz. Hepimiz müşterilerimizin 8 saniyelik bir dikkat süresi olduğunu da biliyoruz. Ama bu bildiklerimizi para yönünden ele aldığımızda ne anlama geldiklerini biliyor muyuz?

Hayır.

Bu alıntı bilgilerinizi para anlamında düşünmeniz için size bir perspektif sunuyor. Başlığınız tamam ya da devam noktasındaki karar noktasıdır, bundan dolayı üzerinde zaman harcayın.

3-“Kalite, başkaları sizi izlemiyorken doğru şeyi yapmak demektir.” (Quality means doing it right when no one is looking.) –Henry Ford

Henry Ford bildiğiniz gibi Ford Motor Company’nin kurucusu. Ford, sosyoekonomik zincirde orta sınıflarda olan Amerikan ailelerinin karşılayabileceği bir araba geliştirerek dünyayı bitmek bilmeyen olasılıklara açtı.

Bu alıntı da olasılıklar ele alındığında, cümledeki “kalite” kelimesi önceliğin ne olduğunu yine gözler önüne seriyor.

İçerik pazarlamasında insanların değerli olarak nitelendireceği kaliteli içerik yaratıyor olmalıyız.

Ancak içerik pazarlamasının fark edilmesi için zaman geçmesi gerektiği de bir gerçek.

Bu yüzden bu zamanı (3-9 aylık bir zaman) iyi kullanıp, sırf kalite yaratarak değil, bu kaliteli içeriği insanlar sizin işinizi izlemiyorken oluşturmalısınız.

4-“Sadece servise adanmış bir şirketin kâr adına tek bir endişesi olacaktır; utanılacak derecede büyük olması.” (A business absolutely devoted to service will have only one worry about profits: They will be embarrassingly large.) –Henry Ford

Etkisiz müşteri servisleri işinizin sonu olabilir.

Müşterilerinizin en alt pozisyonlardan şirketinizin tepesine kadar en iyi servisi aldığından emin olmanın 3 yapıtaşı var;

-İyi bir takım

-Nezaket

-Sosyal zeka

Modern pazarlamanın getirdiği şeffaflıkla bu maddeler git gide daha önem kazanıyor.

Müşteri servislerinin büyük bir kısmı sosyal medyada barınıyor. Bunun dışında sırf müşteri servislerine adanmış bir takımı olan şirketlerin oranı yüzde 30’da kalırken, herhangi bir şikayete 1 saat içerisinde cevap veren şirket oranı yüzde 10.

Başarılı olmak emelinizse, müşteri servislerinizi hem online hem de fiziksel mecralarda iyileştirmelisiniz.

5-“Asıl önemli olan kişinin neyi vurguladığı. Kendimizi ya mutsuz ediyoruz, ya da güçlendiriyoruz. Bunlar için harcadığımız çabanın miktarı aynı.” (The trick is in what one emphasizes. We either make ourselves miserable, or we make ourselves strong. The amoung of work is the same.) –Carlos Castaneda

Carlos Castaneda iç huzur, filozofi ve ruhaniyet konulu yazılarıyla bilindiği için, sözleriyle içerik pazarlamacılarının yaratıcılık konusunda girdiği kısır döngülerden çıkmalarını sağlayacak doğru adres.

Dışarıdan her ne kadar etkilenseniz de, pozitif akılcılık, adı üstünde, akılda başlayıp biten bir şey. İçerik pazarlamasında da kendimizden emin hissettiğimiz anlar olabilir, özellikle yeni stratejiler denerken.

Ümitsizliğe kapılmaktansa kendinizden emin görünüp sizi aşağıya çeken sesleri duymazdan gelin. Kendi ruh halinizi ve dolayısıyla yaratıcılığını belirlemek sizin elinizde.

6-“Olağanüstü fikirlerde kıtlık olmaz, eksik olan şey, bu fikirleri gerçeğe çevirebilme isteğidir.” (There’s no shortage of remarkable ideas, what’s missing is the will to execute them.) –Seth Godin

Eğer bir istek varsa, bir yol da vardır. Ancak ne yazık ki isteğin olduğu zamanlar çok az.

Bu, içerik pazarlamasında fikirler öne sürerken de geçerli.  Fikir sahibi olmak kolay; zor olan onları gerçekleştirecek isteğe sahip olmak.

Bunu sağlamanın yolu da fikirlerinizi gerek patronunuz gerek yatırımcılarınıza kabul ettirmeye çalışmak. Böylece ağzınız neredeyse, paranız da orada oluyor ve bu da istek yaratıyor.

Sunumlarınızı etkili hale getirmek için 3 madde;

-Sunumu kısa tutun. Konuyu anlayan insanlar, konuyu kısa ve anlaşılabilir şekilde açıklayan insanlardır.

-Tutkunuzu gösterin.

-Araştırmanızı iyi yapın. Her şeyi bilmeden o odaya girmek istemezsiniz.

7-“Başarılı olmak için yapmanız gereken ilk şey işinize aşık olmaktır.” (To be successful, the first thing to do is fall in love with your work.) –Sister Mary Lauretta

Yaptığınız işi sevin. İçerik pazarlaması ilk işiniz olmasa da hakkında sevecek bir şey bulabilirsiniz.

Bu elbette yaptığınızın işin her noktasını seveceğiniz ya da bu işin sizin için yaratıldığı anlamına gelmiyor. Bu sevgi sadece sizi bu işe dair tutkulu ve akabinde enerjik hale getirebilecek faktörler bulabilmelisiniz demektir.

İşi sahiplenmek, işinizde sevdiğiniz bir şeyi bulup onu sevdiğiniz bir şekilde gerçekleştirmek ve insanların işinizi nasıl yaptığınızı sevmesini sağlamak, kendinize ve işe dair her etkeni daha pozitif bir hale getirecektir. Bunu yapabilirseniz, insanlar işinize baktığında sizin tutkunuzu görüp kendileri de bununla ilgili heyecan duyacaklardır.

 

Kaynak: getspokal.com

 

İLGİLİ HABERLER