15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin favori iç giyim ürünleri hangileri?
Haberler

Türkiye’nin favori iç giyim ürünleri hangileri?

Gizem Yıldız
3 Şubat 2023
2 dk okuma

İç giyim ürünleri kimileri için dış giyimin tamamlayıcısı kimileri için bambaşka bir dünya. Ancak gerçek şu ki iç giyim ürünleri son yıllarda kombinlerin ayrılmaz bir parçası. Ceket içine giyilen bralet ve bodysuitler hem smart casual konseptin hem de parti stilinin vazgeçilmezi haline geldi. Elbette bu iç giyimin görünen yüzü… Peki görünmeyen kısmında trendler neler? Ev giyiminin favori ürünleri hangileri? Yanıtlar 2022 yılı e-ticaret satışlarına ilişkin verileri derleyen Suwen’den geliyor…

Suwen’in 2022 yılı e-ticaret satışlarını ve bağlılık programı (CRM) verilerini inceleyerek hazırladığı analize göre; iç giyimde gözde renk yine siyah oldu. Online alışverişlerde 125 bin adetle en fazla külot tercih edilirken ikinci sırada sütyen yer aldı.

Verilere göre, e-ticaret satışlarında geçen yıla göre en fazla büyüyen kategori yüzde 54’le çorap olurken, külot yüzde 38, sütyen yüzde 37 ve plaj kategorisi yüzde 24 büyüdü.

900 binin üzerinde ürün satışı gerçekleşti

Suwen’in kendi web sitesinden ve satış platformları üzerinden 900 binin üzerinde ürün satılırken en çok tercih edilen ürün 125 bin adetle külot oldu. İkinci sırada 72 binin üzerinde satış adediyle sütyen yer aldı. Üçlü paket külot satışı 40 bin adedin üzerinde olurken, en çok siyah renk tercih edildi. Külotlarda en çok tercih edilen tekli külot modeli yılbaşı külotları olurken en çok tercih edilen külot modeli de dantel detaylara sahip olan “Trendy” oldu.

Sütyenlerde en çok tercih edilen model özellikle büyük göğüslü kadınların favorisi olan, minimizer kategorisindeki Miranda’ydı. Renk olarak ilk sırada siyah tercih edilirken ikinci sırada capuccino yer aldı.

Hamile lohusa sütyenlerinde ise beyaz renk tercih edildiği dikkat çekti.

Ev giyimde eğlenceli pijamalar ve şık gecelik modelleri ön plandaydı

E-ticaret kanalı üzerinden alışveriş yapanların en çok tercih ettiği pijama takımı eğlenceli, renkli ve desenli pijama takımları oldu.

Şortlu pijama takımlarında da yine renkli tasarımlar ön planda yer alırken, en fazla tercih edilen karpuz desenli pijamalar oldu.

Geceliklerde ise şıklık ön planda oldu ve dantel detaylı gecelikler tercih edildi.

Hamile / lohusa kategorisinde gecelikler yeni annelerin ilk tercihleri arasında yer aldı. Yılın gözde rengi pembe oldu.

Ev giyiminde şık ve kolay hareket alanı sağlayan uzun ve kısa sabahlıklar bu sezon yine ön plandaydı. Düz saten işlemeli kısa sabahlıkların yanı sıra uzun desenli sabahlıklar da dikkatleri üzerine topladı.

Erkeklerde minimal lacivert desenli maskülen pijama takımı tercih edilirken çocuklarda pembe ve eğlenceli desenler ön sırada yerini aldı.

Plaj giyimde tropikal desenler öne çıktı

Plaj giyim alışverişinde en çok bikini alt ve üstleri satın alınırken bikini ve mayolarda yine en çok siyah renk tercih edildi. Tercih edilen diğer renkler mavi ve kırmızı oldu. En çok tercih edilen desen ise tropikal baskılı desen oldu.

Plaj modasının tamamlayıcısı olan pareolarda ise favori ekru renk oldu.

İnternetten en çok soket çorap satın alındı

Geçen yıla göre yüzde 54 büyüyen çorap kategorisinde 30 binin üzerinde satış adediyle en çok soket çoraplar tercih edildi.

Külotlu çoraplarda en fazla siyah renk satın alınırken desenli çorapların gözdesi puantiyeli patik çoraplar oldu.

Modaya yön veren markalar

Söz konusu moda olduğunda bugünün tüketicilerinin tercih sebepleri arasında şık tasarımlar kadar “sürdürülebilirlik”, yılın trend renkleri kadar “kapsayıcılık” da yer tutuyor. Kendini ifade etme biçimlerinden biri olan kıyafetlerde “tarz” kadar markaların sahiplendiği kimlikler de göz önünde bulunduruluyor. Böylece tüketici zihninde modaya yön veren marka olmanın kriterleri de yeniden şekilleniyor… Marketing Türkiye adına YouGov’un gerçekleştirdiği “Modaya Yön Veren Markalar” araştırması, tüketicinin değişen alışveriş alışkanlıklarından talep ettikleri deneyime, 10 farklı kategoride modaya yön veren markadan en başarılı buldukları influencer’lara kadar kapsamlı bir moda karnesi koyuyor ortaya…
featured Suwen
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Haberler
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Sena Tufan
5 Eylül 2025
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
Haberler
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.