14 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin favori iç giyim ürünleri hangileri?
Haberler

Türkiye’nin favori iç giyim ürünleri hangileri?

Gizem Yıldız
3 Şubat 2023
2 dk okuma

İç giyim ürünleri kimileri için dış giyimin tamamlayıcısı kimileri için bambaşka bir dünya. Ancak gerçek şu ki iç giyim ürünleri son yıllarda kombinlerin ayrılmaz bir parçası. Ceket içine giyilen bralet ve bodysuitler hem smart casual konseptin hem de parti stilinin vazgeçilmezi haline geldi. Elbette bu iç giyimin görünen yüzü… Peki görünmeyen kısmında trendler neler? Ev giyiminin favori ürünleri hangileri? Yanıtlar 2022 yılı e-ticaret satışlarına ilişkin verileri derleyen Suwen’den geliyor…

Suwen’in 2022 yılı e-ticaret satışlarını ve bağlılık programı (CRM) verilerini inceleyerek hazırladığı analize göre; iç giyimde gözde renk yine siyah oldu. Online alışverişlerde 125 bin adetle en fazla külot tercih edilirken ikinci sırada sütyen yer aldı.

Verilere göre, e-ticaret satışlarında geçen yıla göre en fazla büyüyen kategori yüzde 54’le çorap olurken, külot yüzde 38, sütyen yüzde 37 ve plaj kategorisi yüzde 24 büyüdü.

900 binin üzerinde ürün satışı gerçekleşti

Suwen’in kendi web sitesinden ve satış platformları üzerinden 900 binin üzerinde ürün satılırken en çok tercih edilen ürün 125 bin adetle külot oldu. İkinci sırada 72 binin üzerinde satış adediyle sütyen yer aldı. Üçlü paket külot satışı 40 bin adedin üzerinde olurken, en çok siyah renk tercih edildi. Külotlarda en çok tercih edilen tekli külot modeli yılbaşı külotları olurken en çok tercih edilen külot modeli de dantel detaylara sahip olan “Trendy” oldu.

Sütyenlerde en çok tercih edilen model özellikle büyük göğüslü kadınların favorisi olan, minimizer kategorisindeki Miranda’ydı. Renk olarak ilk sırada siyah tercih edilirken ikinci sırada capuccino yer aldı.

Hamile lohusa sütyenlerinde ise beyaz renk tercih edildiği dikkat çekti.

Ev giyimde eğlenceli pijamalar ve şık gecelik modelleri ön plandaydı

E-ticaret kanalı üzerinden alışveriş yapanların en çok tercih ettiği pijama takımı eğlenceli, renkli ve desenli pijama takımları oldu.

Şortlu pijama takımlarında da yine renkli tasarımlar ön planda yer alırken, en fazla tercih edilen karpuz desenli pijamalar oldu.

Geceliklerde ise şıklık ön planda oldu ve dantel detaylı gecelikler tercih edildi.

Hamile / lohusa kategorisinde gecelikler yeni annelerin ilk tercihleri arasında yer aldı. Yılın gözde rengi pembe oldu.

Ev giyiminde şık ve kolay hareket alanı sağlayan uzun ve kısa sabahlıklar bu sezon yine ön plandaydı. Düz saten işlemeli kısa sabahlıkların yanı sıra uzun desenli sabahlıklar da dikkatleri üzerine topladı.

Erkeklerde minimal lacivert desenli maskülen pijama takımı tercih edilirken çocuklarda pembe ve eğlenceli desenler ön sırada yerini aldı.

Plaj giyimde tropikal desenler öne çıktı

Plaj giyim alışverişinde en çok bikini alt ve üstleri satın alınırken bikini ve mayolarda yine en çok siyah renk tercih edildi. Tercih edilen diğer renkler mavi ve kırmızı oldu. En çok tercih edilen desen ise tropikal baskılı desen oldu.

Plaj modasının tamamlayıcısı olan pareolarda ise favori ekru renk oldu.

İnternetten en çok soket çorap satın alındı

Geçen yıla göre yüzde 54 büyüyen çorap kategorisinde 30 binin üzerinde satış adediyle en çok soket çoraplar tercih edildi.

Külotlu çoraplarda en fazla siyah renk satın alınırken desenli çorapların gözdesi puantiyeli patik çoraplar oldu.

Modaya yön veren markalar

Söz konusu moda olduğunda bugünün tüketicilerinin tercih sebepleri arasında şık tasarımlar kadar “sürdürülebilirlik”, yılın trend renkleri kadar “kapsayıcılık” da yer tutuyor. Kendini ifade etme biçimlerinden biri olan kıyafetlerde “tarz” kadar markaların sahiplendiği kimlikler de göz önünde bulunduruluyor. Böylece tüketici zihninde modaya yön veren marka olmanın kriterleri de yeniden şekilleniyor… Marketing Türkiye adına YouGov’un gerçekleştirdiği “Modaya Yön Veren Markalar” araştırması, tüketicinin değişen alışveriş alışkanlıklarından talep ettikleri deneyime, 10 farklı kategoride modaya yön veren markadan en başarılı buldukları influencer’lara kadar kapsamlı bir moda karnesi koyuyor ortaya…
featured Suwen
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

adidas ve Samuel L. Jackson'dan "Superstar"a saygı duruşu
Haberler
adidas ve Samuel L. Jackson’dan “Superstar”a saygı duruşu
Nafizcan Önder
10 Temmuz 2025
CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
1 hafta önce
Sağlıkta erişim eşitsizliği Türkiye’ye milyarlarca dolara mal oluyor
Haberler
Sağlıkta erişim eşitsizliği Türkiye’ye milyarlarca dolara mal oluyor
Sena Tufan
27 Temmuz 2025
MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
Haberler
MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
Advertorial
7 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.