19 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IAB Türkiye Araştırma Şirketini Seçti
Haberler

IAB Türkiye Araştırma Şirketini Seçti

Marketing Türkiye
20 Ağustos 2016
2 dk okuma

IAB Türkiye’nin dijital sektörün nabzını ölçmek için 2010 yılından bu yana gerçekleştirdiği İnternet Ölçümleme Araştırması’nın üçüncü dönem ortağı Gemius-Nielsen konsorsiyumu oldu. İlk duyurusu 6 Ocak’ta yapılan sunuma davet edilen 4 firmanın teklifleri IAB Türkiye Teknik Yürütme Kurulu ve Yönetim Kurulu üyeleri tarafından titiz bir çalışmayla değerlendirildi. Değerlendirme sırasında öncelikle metodolojik yaklaşım ve teknik yeterlilik irdelendi, firmalar bu özellikleriyle puanlandı. 2019 yılının sonuna kadar Gemius-Nielsen konsorsiyumu ile ilerleme kararı alındı. Bu kararda özellikle 2017’nin ilk çeyreğinde günlük raporlamaya geçilebilecek olması etkili oldu. IAB Türkiye yetkilileri internet gibi hızlı bir mecranın günlük bazda ölçümlenmesinin, medya planlama ve optimizasyon açısından çok değerli olduğuna vurgu yaptı.

Bu dönem, Gemius’un araştırmadaki 3. dönemi olacak. IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’nın sonuçları halen Deloitte tarafından düzenli olarak denetleniyor.

Araştırma Önemli Yeniliklerle Sektörün Nabzını Tutmaya Devam Edecek

IAB Türkiye, 2010 yılından bu yana düzenli olarak yürüttüğü İnternet Ölçümleme Araştırması ile pazara güvenilir araştırma verisi sağlamayı, sektörün sağlıklı biçimde büyümesi için gerekli temel parametrelerin teminini, planlama, satın alma ve satış işlemlerinin veriye dayalı olarak yapılmasını amaçlıyor. Araştırma çıktıları yeni dönemde de farklı platformların performansını ortaya koyarak, kullanıcıların sosyo-demografik statüleri, genel olarak davranışları ve yaşam biçimleri hakkında bilgi verecek.

Araştırma, tüm platformların (PC, tablet, akıllı telefon) ve video sitelerinin ölçümlemesini kapsıyor. Yeni dönemde mobil aplikasyonların ölçümlemesi, birden fazla cihaz kullanımından kaynaklanan duplikasyondan arındırılmış toplam erişim ve günlük rapora geçilmesi konularına da odaklanılacak.

IAB Türkiye Hakkında

43 ülkede faaliyet gösteren IAB (Interactive Advertising Bureau), tüm dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi, reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için çalışıyor. Bu amaç doğrultusunda reklamverenlere, ajanslara ve medya ajanslarına interaktif iletişimin katma değerini anlatıyor. Kamu nezdinde yürüttüğü çeşitli faaliyetlerle endüstrinin doğru ve nitelikli biçimde büyümesine katkı sağlıyor. Merkezi Amerika da bulunan IAB’nin, Avrupa’daki ülke bazlı örgütlenmesi IAB Europe tarafından koordine ediliyor. IAB Türkiye, dijital endüstride reklam ve pazarlama alanlarında düzenleme yapmak üzere 23 sektör temsilcisi tarafından, 2007’de bir platform olarak kuruldu ve 2011 Temmuz ayında dernekleşme sürecini tamamladı. IAB Türkiye’nin şu an 189 üyesi bulunuyor.

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
3 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
4 "Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
5 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
Güncel Haberler
Yazın en renkli klibi Yumoş’tan geldi!
Yazın en renkli klibi Yumoş’tan geldi!
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
Instagram'ın "soru kutucuğu" özelliği WhatsApp'a geliyor
Instagram’ın “soru kutucuğu” özelliği WhatsApp’a geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Haberler
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Nafizcan Önder
1 Haziran 2025
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
8 Haziran 2025
İyi ama eksik
Haberler
İyi ama eksik
Ali SAYDAM
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.