28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IAB Avrupa Reklamveren Denetim Raporu yayınlandı
Haberler

IAB Avrupa Reklamveren Denetim Raporu yayınlandı

Marketing Türkiye
30 Eylül 2015
2 dk okuma

IAB Avrupa’nın araştırmasına göre,Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon uygulaması, yüzde 24’ünün IOS tablet uygulaması bulunuyor. Android uygulaması olanların oranı ise yüzde 36.Otomotiv ve perakende markalarının büyük çoğunluğu mobil dünyada yer alıyor. Türkiye’de mobile uyumlu sitesi olan otomotiv markalarının oranı yüzde 68, perakende markalarının oranı ise yüzde 63.

Dijital sektörün sesi ve interaktif reklamcılık eko sisteminin Avrupa seviyesindeki öncü kuruluşu olan IAB Avrupa’nın, 9 IAB ülkesinin katkısıyla gerçekleştirdiği araştırma, otomotiv ve perakende sektöründeki markaların mobile adapte olduklarını ancak aplikasyonlar konusunda gelişme alanları olduğunu ortaya koydu.Çalışmaya Avusturya, Bulgaristan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İtalya, Polonya, Türkiye katıldı ve yerel pazarlarda en çok reklam yatırımı yapan otomotiv ve perakende markaları incelendi.

OTOMOTİVİN YÜZDE 68’i CEBE GİRDİ

IAB Avrupa’nın araştırmasına göre,Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon uygulaması, yüzde 24’ünün IOS tablet uygulaması bulunuyor.Android uygulaması olanların oranı ise yüzde 36.Otomotiv ve perakende markalarının büyük çoğunluğu mobil dünyada yer alıyor. Türkiye’de mobile uyumlu sitesi olan otomotiv markalarının oranı yüzde 68, perakende markalarının oranı ise yüzde 63.

‘Responsive’ tasarımlı sitesi olan, yani farklı cihazlardan girildiğinde site içindeki resim, yazı gibi elementlerin ekran genişliğine göre şekillendiği otomotiv markalarının oranı Türkiye’de yüzde 40’ken bu oran perakende markalarında yüzde 30 seviyesinde. Avrupa’da araştırma yapılan 9 ülkebaz alındığında, otomotiv markalarının yüzde 78’inin sitelerininmobile uyumlu olduğu;yüzde 58’inin responsive olduğu görülüyor.Perakendede ise bu oranlar sırasıyla %79 ve %55 olarak kaydediliyor.

E-TİCARET, TEST SÜRÜŞÜ APLİKASYONLARI ARTMALI

Tüketicilerin artan mobil internet kullanımlarına paralel olarak reklamverene içgörü sağlama amacını taşıyan araştırmada 600’den fazla markanın sitesi incelendi.Bu araştırma aynı zamanda, IAB Avrupa tarafından Mayıs 2015’te yayınlanan “Mobile BrandBuilders”reklam formatı önerilerini destekleyen bir çalışma olma özelliği taşıyor.

Araştırma, aplikasyonların iyileştirilmesiyle mobil pazarlama stratejilerinin gelişebileceğini gösteriyor. Bazı ülkelerde perakende markaları için “e-ticaret”, otomotiv markaları içinse“test sürüşü rezervasyonu” işlevlerinin mobilde sınırlı olarak kullanıldığı görülüyor.

ARAŞTIRMANIN DİĞER TEMEL BULGULARI

Avrupa’da 9 ülkede otomotiv ve perakende sektörleriincelendiğinde, otomotiv markalarının aplikasyonlarda daha ilerde olduğu görülüyor.10 otomotiv markasından 6’sının bir mobil ya da tablet aplikasyonu bulunuyor. Perakende markalarında mobil aplikasyonu olan firmaların oranı yüzde 50’nin üzerinde, yüzde 50’sinin ise tablet aplikasyonu bulunuyor.

İşlevsellik açısından bakıldığında, internet tarayıcılarının aplikasyonlardan daha gelişmiş olduğu görülüyor. Perakende markalarının yarıdan fazlasının alım-satım yapılabilen mobil sitesi bulunuyor. Ancak sadece dörtte birinin aynı işlevi sağlayan mobil ya da tablet aplikasyonu mevcut. Otomotiv markalarının çoğunluğunun web sitelerinde test sürüşü rezervasyonu seçeneği sağlıyorken uygulamalarda bu özelliği sağlayan markaların oranı dörtte birden az. Bu konuda bir istisna oluşturan İtalya’da ise 10 otomotiv markasından 9’unun hem mobil hem de tablet aplikasyonlarında test sürüşü rezervasyonu seçeneği bulunuyor.

Mobil display reklamcılığın markalaşmada kullanımı hala düşük. Otomotiv markalarının yüzde 15’i, perakende markalarının ise 5’te birinden azı mobil display reklamı markalaşmak amacıyla kullanıyor. Bu alandaHollanda öne çıkıyor. Hollanda’da otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmaların yüzde 44’ünün markalaşma amacıyla mobil display reklam kullandığı, bu oranın perakendedeyüzde 36 olduğu görülüyor. Otomotiv ve perakende markaları tarafından sırasıyla %30 ve %24 oranında kullanılan 300×250 Mobile Brand Builders3 formatı, en yaygın kullanılan format olarak karşımıza çıkıyor.

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Sena Tufan
3 hafta önce
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Haberler
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Sena Tufan
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.