10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

IAA’deki istifanın perde arkasında neler var?

Marketing Türkiye
23 Mayıs 2012
2 dk okuma
Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin bugün yapılan toplantısında tam anlamıyla bir deprem yaşandı. IAA Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ’ın istifa etmesiyle sonuçlanan olaylar ise şöyle gelişti… IAA Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi. “IAA’in yeniden yapılanması epeyce çaba gösterdim ve taahhütlerde bulundum. Reklamcılar Derneği, Reklamverenler Derneği  ve medyadan pek çok kişinin desteğini aldık ve 375 bin TL gibi bir rakama ulaştık. Bugünkü toplantıda elimizdeki bu parayla IAA’i nasıl yöneteceğimize dair yeni yönetimle beraber toplanarak karar alacaktık. Bununla beraber Cumartesi günü Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği başkanları beni arayıp bu oluşum içinde olmayacaklarını söylediler. Reklamverenler Derneği’nin en büyük on üyesi projeyi destekleyeceklerini söylüyor ve para veriyorken Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği başkanlarının böyle bir karar veriyor olmasını şaşırtıcı buluyorum ve bunu anlamlandıramıyorum” dedi. Kulislerde konuşulan ise  Mehmet Ali Yalçındağ’ın bu hareket karşısında “kendisinin sırtından hançerlendiğini düşünüyor” olması… Toplantıya damgasını vuran diğer bir gelişme de Turkuvaz Grubu Başkanı Serhat Albayrak ile ilgili… Geçmiş dönemde Yalçındağ’ın IAA Başkanı olması için Albayrak ile görüştüğü ama sektörün buna defans verdiği ve hatta bunu hissettirdiğini konuşuluyor. Dolayısıyla Serhat Albayrak yeni dönem başkanı olacakken toplantıya katılmadığı bildirildi. Hatta yine kulislerde söylenenlere göre Albayrak, “İstenmediğim yerde olmam” diyor. Toplantının devamında ise IAA’in feshi için öneri verildi. Derneğin üyesi Pınar Kılıç ayağa kalkarak derneğin devam etmesi ve bir çalışma grubu kurulması gerektiğini söyledi. Bunun üzerine oylama yapıldı ve 27 kişiden 25’i IAA’in devamını istedi. Devam etmesini istemeyenlerin ise Reklamcılar Derneği’nin ve Reklamverenler Derneği’nin üyelerinin oluşturması dikkat çekti. Sonuçta derneğin devam etmesine karar verildi. Bununla beraber Mehmet Ali Yalçındağ, “Toplanan paralar iade edilecek, taahhütlerim vardı madem bunları yerine getiremiyor ve başkanlıktan da ayrılıyorum, o nedenle bu parayı iade ediyorum” dedi. Karar, oybirliğiyle kabul edildi. Aynı zamanda bir çalışma kurulunun oluşturulmasına da karar verildi. Kulislerde konuşulanlara göre olayın arkasında dernek yönetimde Turkuvaz Grubu’nun olup olmaması yatmıyor. Zira tüm bu yaşananların nedeni  çok uzun yıllardan beri Reklamcılar Derneği’nin IAA ile ilgili olarak ortaya koyduğu tutum ve davranış… Dernek IAA’in varlığını sorgular bir davranış içerisinde… Tüm bunların Serhat Albayarak’a bir tepki olmadığı, aradaki gerginliğin çok uzun zamandan beri süregeldiği konuşuluyor. Aynı zamanda IAA üyeleri, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin üyeleri onaylıyorken başkanlarının böyle bir tutum almasını bir türlü anlamlandıramıyorlar.


Aytül Özkan’dan açıklama
Bu arada Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, IAA’in Genel Kurulu’nda bugün yaşanan gelişmelere ilişkin olarak Marketing Türkiye’ye özel açıklamalar yaptı. IAA’in ağırlıkla kişilere ve kurumsal/tüzel üye olarak da derneklere teklif getirdiğini belirten Özkan, Ocak 2012’deki RD Genel Kurulu’ndan üyeliğe sıcak bakılmadığını, bekleyip görme kararı alındığını belirtti. Son aşamada da RD başkanlarına onursal üyelik verilmesi formülünü önerdiklerini, ancak bu formüle yanıt verilmediğini söyledi. Özkan, çözümsüzlükten ve Sayın Mehmet Ali Yalçındağ’ın istifasından üzüntü duyduğunu da sözlerine ekledi. Görüş almak istediğimiz Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura ise herhangi bir açıklama yapmayacağını söyledi. 

Marketing Türkiye Özel

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sektörün gündemi "Çözüm Konkuru" Marketing Türkiye Mart sayısında!
Haberler
Sektörün gündemi “Çözüm Konkuru” Marketing Türkiye Mart sayısında!
Nafizcan Önder
1 Mart 2025
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Haberler
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Mart)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Mart)
Nafizcan Önder
14 Mart 2025
Whiskas "kedi düşmanlarını" arıyor!
Haberler
Whiskas “kedi düşmanlarını” arıyor!
Sena Tufan
17 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.