16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Haberler

Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!

Sena Tufan
27 saniye önce
4 dk okuma

Boyner Grup çatısı altında 2015 yılında faaliyetlerine başlayan Hopi, 10’uncu yılında perakende sektörüne rehberlik etmeyi hedefleyen “Hopi Perakende Raporu 2024”ü açıkladı. 30 farklı sektörden 300’ü aşkın markanın verileri ve 19 milyon müşterinin alışveriş davranışlarını analiz eden “Hopi Perakende Raporu 2024”, Türkiye’de bugüne kadar yapılan en kapsamlı tüketici trendleri çalışması olma özelliği taşıyor. Raporda öne çıkan bulgulara göre, yeni müşteri peşinde bütçeler harcandı ama sektöre gerçek dopingi, harcamasını reel bazda yüzde 73 artıran sadık müşteriler yaptı. Öte yandan Kurban Bayramı ve Babalar Günü en yakın rakibi Black Friday’e göre müşteriyi daha çok harekete geçirdi; alışveriş yapanların sayısı yüzde 20 daha fazla oldu ancak bu artış ciroya yansımadı.

19 milyon kullanıcısı bulunan, 30 farklı sektörde, 300’ü aşkın marka iş ortağı ağıyla Hopi, 10’uncu yılında müşteri teknolojilerindeki dönüşümünü ve perakende sektörüne yön veren veri gücünü “Hopi Perakende Raporu 2024” raporuyla duyurdu.

“Günde 150 bin işlem yapıyoruz”

Hopi’nin yola “sektörünün ilk ve tek büyük veriye dayalı müşteri teknolojileri” şirketi olarak devam ettiğini belirten Hopi CEO’su, Boyner Grup Strateji ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı, aynı zamanda grubun İcra Kurulu üyesi de olan Elif Ateşok Şatıroğlu, Hopi Perakende Raporu 2024’ün tanıtıldığı toplantıda detaylı bilgiler paylaştı.

Hopi’nin 10 yıl içinde tüm kullanıcılarına toplamda 13 milyar TL değerinde alışverişte kullanabilecekleri “Paracık” kazandırdığını belirten Şatıroğlu, Kredim firmasının altyapısıyla hayata geçirilen Şimdi Al, Sonra Öde modelini sunan “Harcamaya Hazır Limit” ürünüyle ise Ekim 2023’ten bu yana 110 bin tekil kullanıcının kredi kartsız taksitli alışveriş ve ödeme erteleme imkanından faydalandığını söyledi. Şatıroğlu, Hopi’nin 2024 yılında 5,3 milyon aktif Hopi müşterisi olduğunu, toplamda da15,5 milyon işlem gerçekleştiğini belirtti. 

Şatıroğlu, “Hopi, pazarlama, sadakat, reklam ve ödeme teknolojilerini tek bir platformda birleştiren; büyük veriyi anlamlandırıp kullanıcıya ve markaya eşsiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştü. Bu yapı dünya genelinde de örneği bulunmayan bir model; bize günlük 350 bine yakın uygulama açılışı ve 150 bin işlem adedi getiriyor. Hopi artık, müşterisini tanıyan, neye ihtiyacı olduğunu bilen, alım gücünü artıran yol arkadaşı haline geldi” dedi.

“Sırada parçalı hisse alarak Apple, Tesla, Google gibi teknoloji devlerine ortak olma fırsatı sunmak var”

Günümüzde markaların, devasa rekabet havuzunda kaybolmamak için daha etkili, düşük maliyetli ve hedefe odaklı çözümler aradığını kaydeden Şatıroğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

“Hopi’de yakın zamanda Oyak Yatırım altyapısıyla Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemleri başlatıldı. Sırada kullanıcılarımıza Amerikan Borsalarında 1 dolardan başlayan tutarlarla parçalı hisse alarak Apple, Tesla, Google gibi teknoloji devlerine ortak olma fırsatı sunmak var. Hopi, alışverişin her aşamasında tüketicinin yanında olan, markaların doğru müşteriye iletişimi sağlayan ve büyümesini destekleyen; veriye dayalı, akıllı ve sürdürülebilir bir teknoloji ekosistemi.”

“2024 yılında sadakat sektöre doping etkisi yaptı”

Perakendenin stratejilerini oluştururken müşterisini en iyi şekilde anlamaya en çok ihtiyaç duyan sektörlerin başında geldiğini vurgulayan Hopi Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü, bunun ancak müşteri davranışlarını doğru analiz edip okumakla mümkün olabileceğinin altını çizdi. Ünlü, Hopi’nin markalara bu analiz ve içgörüleri sunan en güçlü araçlardan biri olduğunu vurguladı.

“Perakende 2024’te müşterinin sadakatiyle hayatta kaldı. Krizde müşteri yeniyi denemeye cesaret edemedi, bildiğine, güvendiğine sarıldı.  Bu yüzden sadık müşteriye odaklanan markalar büyüyebildi; yeni müşteriyi ikna etmeye çalışanlar ise boşa harcama yaptı” diyen Ünlü şöyle devam etti:

“Rapordaki verilere de bakıldığında, 2024 yılında sadakat sektöre adeta doping etkisi yaptı; markasına bağlı kalan müşteriler harcamalarını reel bazda yüzde 73 oranında artırdı. Bu rakam geçtiğimiz yıl yüzde 58 oranındaydı. AVM’lerde müşteri trafiği düşse de markasıyla güçlü bağ kuran tüketiciler alışverişi sürdürdü ve daralan pastada payını büyütmeyi başaran markalar öne çıktı. Tüm perakende yöneticilerine tavsiyemiz, stratejinizi belirlemeden önce bu raporu mutlaka okumaları. Müşteri için anlamlı bir deneyim yaratmak ve marka adına yatırımları verimli yönetmek için bunun önemli olduğunu düşünüyoruz.”

2025’te AVM’de gezilen mağaza sayısında yüzde 11 oranında artış oldu

Rapora göre 2024’te AVM mağaza gezme oranı yüzde 38 azalsa da müşteri sayısı yüzde 9 artarken, müşteri başı harcama reel olarak yüzde 63 artış gösterdi. Müşteri 2024’te sadece ihtiyaç duyduğu ya da sadık olduğu markalara uğradı. Ancak 2025’te tablo toparlamaya başladı: Müşteri sayısı sabit kalsa da gezilen mağaza sayısı yüzde 11 arttı. Bu, AVM’ye gelen müşteriyi doğru anda, doğru lokasyonda yakalayan markalar için ciddi bir fırsat anlamına geliyor. Rapor, markalar için bu resmi daha çok alışverişe çevirebilmenin yolunun; lokasyon bazlı iletişim, segment odaklı kampanyalar ve müşteri profilini gerçek zamanlı analiz ederek dinamik aksiyonlar alabilmekten geçtiğinin altını çiziyor.

Alışveriş alışkanlıkları coğrafyaya göre şekillendi

Tüketici refleksleri coğrafi bazda da farklılık gösterdi; Ege evine yatırım yaparken, Marmara yola çıktı, Akdeniz depo doldurdu, İç Anadolu ise evcil dostlarını alışverişinin merkezine aldı.

Büyükşehirlerde “kendine yatırım”, küçük şehirlerde “ihtiyaç odaklı” alışveriş dikkat çekti. Türkiye genelinde giyim ve ayakkabı alışverişi reel bazda 10 puan artışla en çok İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti. Büyükşehirlerin kozmetikte cüzdandan aldığı pay 2 katına çıkarken; küçük şehirlerde ise akaryakıt sektörünün cüzdan payı 2 kat, ev dekorasyonun cüzdan payı ise 1,3 kat arttı.

Özel günlerde müşteriyi indirim değil ihtiyaç daha çok harekete geçirdi

Raporda müşterilerin özel günlerdeki alışveriş eğilimi ele alındığında ilk sırada ihtiyaçlar, ardından da kampanyalar yer aldı. Sevgililer Günü’nde alışverişler adet bazında yüzde 30 arttı; işlemlerin yüzde 70’i son üç günde gerçekleşti. Son dakika refleksi rekor kırdı, alışverişi son ana bırakanlarda liderlik Eskişehir’in oldu. Yılbaşında ise daha planlı bir davranış görüldü; alışverişler yılın son üç haftasına yayıldı. Doğu illerinde Anneler Günü’nde Malatya, Erzincan ve Erzurum annesini en çok seyahate götüren iller olurken; Ramazan Bayramı döneminde ise çocuklara yönelik alışverişler öne çıktı.

Kurban Bayramı ve Babalar Günü’nde tüketici hazır, fakat markalar değildi

Yılın en yoğun alışveriş dönemi, Kurban Bayramı ile Babalar Günü’nün çakıştığı haziran ayı oldu. Okulların da kapanmasıyla birlikte alışveriş hacmi reel bazda yüzde 58 arttı. Bu dönemde alışveriş yapan müşteri sayısı Black Friday’e kıyasla yüzde 20 fazlaydı. Ancak bu yoğunluk ciroya aynı ölçüde yansımadı; kampanya ve zamanlama konusunda geri kalan markalar büyüme fırsatını kaçırdı. Yıl boyunca işlem hacminin en yüksek olduğu dönemler arasında ise Black Friday ve 11.11 öne çıktı.

Hopi’de 19 milyon kullanıcının verilerinin güvenliğinin en öncelikli sorumluluk olarak görüldüğünün altını çizen Ünlü, “Hopi, kişisel veriyi hiçbir zaman markalarla paylaşmaz. Tüm analizler anonim ve istatistiksel bazda yapılır. Bu güvenin temelinde güçlü bir teknoloji, etik sorumluluk ve şeffaf bir yaklaşım var” diye ekledi.

Slogan gerçek bir ekosistemi temsil ediyor

Hopi Pazarlama Direktörü Selvi Talipoğlu ise Hopi’nin 10’uncu yılına özel reklam kampanyasına dair şunları söyledi: “Hopi’nin 10’uncu yıl sloganı, ‘Milyonların Alışveriş Gücü’. Bu slogan, sadece yaratıcı bir ifade değil, gerçek bir ekosistemi temsil ediyor: Milyonlarca Hopilinin yarattığı alışveriş gücünü. Bu söylem, her Hopiliye 19 milyonluk büyük bir topluluğun avantajlarıyla alışveriş yapma gücü sunuyor.”

Raporun tüm detaylarının önümüzdeki günlerde sektör liderleriyle paylaşılarak yayınlanması planlanıyor.

featured hopi
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Günseli ÖZEN
13 Mayıs 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Haberler
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Hasçelikler evreninde bir "Dimes"
Haberler
Hasçelikler evreninde bir “Dimes”
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.