19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Honda yapay zeka sayesinde hedeflerinde yüzde 300 başarılı oldu
Haberler

Honda yapay zeka sayesinde hedeflerinde yüzde 300 başarılı oldu

Nafizcan Önder
4 Ocak 2021
2 dk okuma

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerin biri olan Honda, derin öğrenme algoritmaları üzerine kurulan tüketici yolculuğunun tamamını kapsayan kampanyası ile kullanıcı etkileşimini 3 kat artırdı. Gelişmiş pazarlama teknolojileriyle dünya çapında faaliyet gösteren RTB House, inovatif ve lider otomobil üreticisi Honda’nın derin öğrenme temelli algoritmalarla pazarlama hedeflerini yüzde 300 aşmasını sağladı.

Yoğun rekabetin yaşandığı otomotiv sektöründe ilk akla gelen markalardan biri olmak isteyen Honda, markasını farklılaştırırken kullanıcı etkileşimini artırmayı ve yaşadığı deneyimi kişiselleştirilmiş kreatiflerle geliştirmeyi hedefliyordu. Yeni Honda Jazz Hybrid ve Jazz Crosstar modellerini tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve Honda markasıyla etkileşim yakalamasını sağlamakla birlikte etkili bütçe harcamasıyla sürekli ve çarpıcı bir iletişim kampanyası için yola çıkıldı.

Yapay zeka ile desteklenen, her aşamadaki tüketiciye ulaşmak için kurgulanan kampanya kapsamında, daha az etkileşime sahip kullanıcıların dikkati Streaming Video Ads ile çekildi. Daha fazla etkileşim elde edilmesi için ise video ve interaktif banner’lar kullanıldı. Tanıtılan otomobillerin renklerinin oylanabildiği Social Banners ile ortalama etkileşim oranlarının üzerinde sonuçlar elde edildi.

Bu çalışmalar sayesinde Honda, derin öğrenme teknolojisini kullanarak hedef kitlesine satış odaklı mesajlarını doğru şekilde ulaştırma fırsatı yakaladı. Kişiselleştirilmiş yaratıcı çalışmalar; farkına varma, düşünme ve dönüşme aşamalarındaki kullanıcıların karşısına gerçek zamanlı olarak çıkarıldı. İlk parti verinin kullanımı ile benzer hedef kitleler tanımlanırken, her kullanıcının davranışına göre hedeflemeler yapıldı.

Yüzde 300 daha başarı sonuç elde edildi

Honda yapay zeka sayesinde hedeflerinde yüzde 300 başarılı oldu

Yapay zeka destekli tüm tüketici yolculuğunu ele alan pazarlama çalışması ile KPI’lar yüzde 300’ün üzerinde başarıyla tamamlandı. Toplam erişiminin yüzde 95’i düşünme aşamasına taşınırken, bunlar arasından yüzde 30’u Honda’nın web sitesine adım attı.

Tüketicinin alışveriş yolculuğunda hangi aşamada olduğunu belirlemek, önceki kampanyalara kıyasla Honda’nın 3 kat daha fazla etkileşim elde etmesini sağladı. Mesajların doğru görsel dünya ile doğru mecrada hedef kitleye ulaşması ile aynı bütçe ile hedeflere ulaşmak mümkün oldu.

ContextAI sayesinde Honda, tüm reklam kampanyasının milyonlarca analiz sonunda orrataya çıkarılan ilgili konulara sahip web sitelerinde gösterildiğine emin oldu. Böylece, her bir web sitesinde içeriğe göre otomobil modeli yerleştirildi ve erişim ile etkileşimin maksimuma ulaşması sağlandı. Etkili video bütçesi kullanımı ile toplam 223 gün edecek kadar video gösterimi gerçekleştirildi.

Derin öğrenme ile tüketicilerin tüm alışveriş yolculuklarına uygun geliştirilen kampanyalar hakkında daha fazla bilgi için TIKLAYIN…

ContextAI erişim Etkili video Honda Yapay Zeka
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zorlu Holding'in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Haberler
Zorlu Holding’in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Marketing Türkiye
1 Mart 2025
Hepimize geçmiş olsun... Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Haberler
Hepimize geçmiş olsun… Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Samsung'dan yapay zekalı restoran!
Haberler
Samsung’dan yapay zekalı restoran!
Sena Tufan
2 hafta önce
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Haberler
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.