17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hizmet sektöründe normalleşme sürecinden beklentiler neler?
Haberler

Hizmet sektöründe normalleşme sürecinden beklentiler neler?

Marketing Türkiye
23 Mayıs 2020
1 dk okuma

Armut.com, 652 üyesinin katıldığı bir araştırmayla hizmet sektörünün normalleşme sürecini nasıl geçirdiğini ve KOBİ’lerin beklentilerini gözler önüne serdi. 

Araştırmaya katılan hizmet verenlerin bulunduğu lokasyonların yüzde 89’unda sokağa çıkma yasakları uygulanırken, yüzde 90’ı Covid-19’la beraber işlerinin azaldığını söylüyor. Yüzde 4’lük bir grup ise bu süreçte işlerinin arttığını belirtiyor. Hizmet sektöründeki en büyük problem nakit akışını sağlamak olarak ön plana çıkıyor. Bunu takip eden problemler arasında kredi kartı ödemeleri, kişisel ihtiyaçlara dayalı ödemelerin yapılması ve banka kredisi ödemek görünüyor.

Son 10 günlük süreçte işlerde hareketlenme görünüyor

Katılımcıların yüzde 51’i son 10 günlük süreçte Covid-19 salgınının başlangıç zamanına göre işlerinin arttığını söylüyor. Özellikle tadilat ve tamirat kategorilerinde bu artış göze çarparken, düğün ve etkinlik kategorilerinde bir artış gözlenmiyor.

Çoğunluk salgının 2020 sonuna kadar biteceğini düşünüyor

Katılımcıların yüzde 57’si virüs salgınının 2020 sonuna kadar biteceğini düşünüyor. Yüzde 34’ü 2021 yılı içinde bitmesini beklerken, yüzde 9’u ise 2022 yılına kadar süreceğini düşündüğünü belirtiyor.

En çok sokağa çıkma yasağından etkileniyorlar 

Armut.com hizmet verenlerin yüzde 93’ü devletin açıkladığı normalleşme süreci adımlarından haberdar. Bu süreçte işlerini etkileyen en büyük karar sokağa çıkma yasakları olarak ön plana çıkıyor. Alınan önlemlere bakıldığında ise, eldiven maske kullanımı, aynı ortamda daha az kişiyle çalışma ve özel araç kullanmanın öncelikli olduğu görünüyor.

Bayram sonrası taleplerde artış öngürülüyor

Katılımcıların yüzde 63’ü bayram sonrası taleplerde artış olmasını beklerken, normalleşme süreciyle beraber işlerini toparlamak için devletten kredi, vergi tahsilatı ve iş yeri kirası konularında destek almanın kendilerine en çok yarar sağlayabilecek 3 konu olduğunu belirtiyorlar.

araştırma armut hizmet sektörü
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
16 saat önce
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Haberler
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
3 hafta önce
Türkiye'nin en değerli markaları açıklandı!
Haberler
Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.