3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hizmet sektöründe normalleşme sürecinden beklentiler neler?
Haberler

Hizmet sektöründe normalleşme sürecinden beklentiler neler?

Marketing Türkiye
23 Mayıs 2020
1 dk okuma

Armut.com, 652 üyesinin katıldığı bir araştırmayla hizmet sektörünün normalleşme sürecini nasıl geçirdiğini ve KOBİ’lerin beklentilerini gözler önüne serdi. 

Araştırmaya katılan hizmet verenlerin bulunduğu lokasyonların yüzde 89’unda sokağa çıkma yasakları uygulanırken, yüzde 90’ı Covid-19’la beraber işlerinin azaldığını söylüyor. Yüzde 4’lük bir grup ise bu süreçte işlerinin arttığını belirtiyor. Hizmet sektöründeki en büyük problem nakit akışını sağlamak olarak ön plana çıkıyor. Bunu takip eden problemler arasında kredi kartı ödemeleri, kişisel ihtiyaçlara dayalı ödemelerin yapılması ve banka kredisi ödemek görünüyor.

Son 10 günlük süreçte işlerde hareketlenme görünüyor

Katılımcıların yüzde 51’i son 10 günlük süreçte Covid-19 salgınının başlangıç zamanına göre işlerinin arttığını söylüyor. Özellikle tadilat ve tamirat kategorilerinde bu artış göze çarparken, düğün ve etkinlik kategorilerinde bir artış gözlenmiyor.

Çoğunluk salgının 2020 sonuna kadar biteceğini düşünüyor

Katılımcıların yüzde 57’si virüs salgınının 2020 sonuna kadar biteceğini düşünüyor. Yüzde 34’ü 2021 yılı içinde bitmesini beklerken, yüzde 9’u ise 2022 yılına kadar süreceğini düşündüğünü belirtiyor.

En çok sokağa çıkma yasağından etkileniyorlar 

Armut.com hizmet verenlerin yüzde 93’ü devletin açıkladığı normalleşme süreci adımlarından haberdar. Bu süreçte işlerini etkileyen en büyük karar sokağa çıkma yasakları olarak ön plana çıkıyor. Alınan önlemlere bakıldığında ise, eldiven maske kullanımı, aynı ortamda daha az kişiyle çalışma ve özel araç kullanmanın öncelikli olduğu görünüyor.

Bayram sonrası taleplerde artış öngürülüyor

Katılımcıların yüzde 63’ü bayram sonrası taleplerde artış olmasını beklerken, normalleşme süreciyle beraber işlerini toparlamak için devletten kredi, vergi tahsilatı ve iş yeri kirası konularında destek almanın kendilerine en çok yarar sağlayabilecek 3 konu olduğunu belirtiyorlar.

araştırma armut hizmet sektörü
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
5 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Güncel Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Marketing Türkiye
2 Kasım 2025
Twitter'ın logosu değişti
Haberler
X, kullanıcı profilleri için menşei etiketleri getirdi
Sena Tufan
1 hafta önce
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Marketing Türkiye
8 Ekim 2025
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Haberler
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.