HiPP, 74 ülkede güveni, kaliteli ve organik ürünü çağrıştırıyor!
“Nereye giderseniz gidin; HiPP güveni, kaliteyi ve organik ürünü çağrıştırır size” diyor HiPP Pazarlama Müdürü Sayime Emine Arslan. 74 ülkede satışı olan bir marka için oldukça güçlü olan bu söylem elbette temellerini 1899 yılında başlayan hikayesinden alıyor… Kuruluş amacı yetersiz beslenmeden etkilenen bebeklere çözüm üretmek olsa da bugün misyonunu ve bu doğrultuda ürün portföyünü de hayli geliştirmiş durumda HiPP. Markanın kuruluş hikayesinden bugünkü pazar faaliyetlerine dek merak ettiklerimizi HiPP Pazarlama Müdürü Sayime Emine Arslan’dan dinliyoruz…
HiPP markası geniş kitleler tarafından biliniyor ama kuruluşunun ardında yatan ilginç hikayeyi bilmeyenler var. Aslında bu hikaye bu ürüne neden ihtiyaç olduğunu da çok net anlatıyor… Kısaca sizden dinleyebilir miyiz?
Aslında hikayenin başlangıcı ve hassasiyeti doğru orantılı. HiPP ailesi 1899 yılında kendi bebeklerinden birkaçını beslenme yetersizliği ile kaybettikten sonra ailede kalan bebeklere süt , bisküvi ve galete ununu karıştırarak mama yapıyor. HiPP ailesi 1899 yılında; bir yandan Münih şehrinin Pfaffenhofen kasabasında HiPP Cafe’yi işletirken, bir yandan da tarım ve hayvancılık ile ilgileniyordu. İlk üretilen mama çevrede ilgi görünce 1932 de büyük çaplı fabrikasyon üretim başlıyor. 1950‘li yıllara kadar üretimini bu şekilde sürdüren marka 1956 yılında o zamanın şartlarında organik sayılan ilk kavanoz mamasını üretiyor. 1956’dan bu yana ise Dünyanın en büyük organik ham madde işleyicisi konumunu koruyor.
HiPP bugün kaç bebeği yetersiz beslenmeden koruyor? Ürünlerinizi hangi kanallar üzerinden tüketiciyle buluşturuyorsunuz?
Dünya‘da yaklaşık 60 ülkede ürünlerimizi tüketici ile buluşturduğumuzu düşünürsek sayıyı bir anda hesaplamak bir hayli güç. Ülkemiz açısından baktığımızda her yıl ortalama 1,2 milyon bebek doğuyor ve birçoğu HiPP ürünleri ile doğumdan itibaren tanışmış oluyorlar. Ürünlerimiz zincir marketler, yerel marketler, bebek mağazaları, seçkin eczaneler, benzin istasyonları, bazı drug store adıyla nitelendirilen mağazalar , internet siteleri başta olmak üzere ailelerin konaklamaları esnasında onlara eşlik eden otellerde , hatta belirli kafelerde de bulabiliyorlar.
Kuruluş amacı her ne kadar yetersiz beslenmeden etkilenen bebekler olsa da 1 yaş ve üzeri çocuklar için de ürünler sunuyorsunuz. Bu yaş grubunda çocuklar için oluşturduğunuz ürün portföyünde hangi ürünler var?
Ürün portföyümüze baktığınız zaman hamilelikten başlayan , bebek doğumu ile birlikte onu 3 yaşına kadar her ihtiyacı için tamamlayan bir yapıda. 1 yaş üzeri bebek ve küçük çocuk beslenmesi de yeni doğan beslenmesi kadar hassastır. Küçük çocukluk döneminde ihtiyaçlar farklılaşır ve bir o kadar da hassasiyet önemlidir. Bu dönemde artan hareket kabiliyeti ile atıştırmalık ürünlere ihtiyaç artar.
HiPP’de ilave şeker içermeyen, meyveli ve tahıllı barlar, yine şeker içermeyen gofretler, bisküviler organik olarak üretiliyor. Ayrıca bu yaş grubu için bakım ürünleri de mevcut. Yok konsepti ile üretilen , hassas ciltler için de uygun güneş kremleri, organik dudak nemlendiricileri ,şampuan ve temizlik ve bakım mendilleri, el yıkama köpükleri bunlara örnek verilebilir.
Pek çok anne artık hamilelik sürecini daha bilinçli beslenerek geçiriyor ve doktor önerileriyle çeşitli vitamin takviyeleri alıyor. Bu noktada sizin anne adayları için geliştirdiğiniz ürünler nasıl katma değer sağlıyor?
Hamilelik döneminde beslenmenin önemi aşikar. Bir yandan da cilt bakımı çok kıymetli. Hamilelik sürecinde cilt hızlı bir şekilde gerilip elastikiyetini kaybedebilir. Bu noktada hamile bakım serimiz ile bu dönemi cildinizi besleyerek ve nemlendirerek geçirebilirsiniz. Böylelikle çatlak oluşumu da engellenir. Sadece bebeği değil bu özel ürünler ile hamile annemizin ihtiyaçlarını önemseyerek HiPP ile tanışmasını kıymetli buluyoruz.
Türkiye pazarının HiPP için önemi nedir?
HiPP Türkiye, iki kar merkezinden oluşmakta. Birisi İzmir merkezli ve sadece HiPP fabrikalarına organik ham madde ihracatı yapan, diğeri İstanbul merkezli ithalat, satış ve pazarlama şirketi. 1999 yılında kurulan ihracat ofisimiz ile yaklaşık 1000 çiftçi ile anlaşmalı organik tarım yapıyoruz. Organik tarımın gelişmesi için düzenli eğitim ve farkındalıklarla çiftçilerimize de destek oluyoruz. Tüm bunlara ilave olarak ithalat, satış , pazarlama tarafında ise 2008 yılından bu yana Türk tüketicisini 0-3 yaş gibi uzun ve önemli bir dönemde doğru beslenme ve bakım ürünleriyle buluşturarak , tüm ihtiyaçları karşılıyoruz. Türkiye pazarı çiftçilere yapılan yatırım, pazar büyüklüğü, yeniliklere açık oluşu, genç nüfusu ve diğer pazarlara yakınlığı açısından HiPP için oldukça kıymetli.
74 ülkede satışı olan HiPP ürünleriyle ilgili bir analiz yapmak istesek hangi bölgelerde hangi ürünlerin tercih oranı daha yüksek? İletişim dilinizde ve mecralarda büyük değişimler oluyor mu?
60 ülkenin üzerinde farklı ülkede ürünlerimiz satılıyor. Fakat her bölgenin alışkanlıkları, doğan çocuk miktarı ve ekonomik dengeleri bir hayli farklı. Örneğin Türkiye doğum sayısı ile doğru orantılı olarak bir süt ülkesi. Ama Avrupa ülkeleri kavanoz mamaları konusunda yüksek kullanıma sahip. Başka bir ülkede tavşan eti kullanılıyorken, bazı ülkelerde sadece sebze tüketiliyor.
Ülkelerde iletişim dili anlamında aslında farklılık yok. HiPP olarak tüm ülkelerde neden organik ürün tüketmeliyiz, bebek beslenmesinde neler önemli, bakım için doğru yapılması gerekenler özelinde aynı standartlar ile bilgilendirme yapıyoruz. Ürünlerimizin olabilecek en hassas kontrollerden geçtiğini, ürün kalitesinin bizim için temel olduğunu vurguluyoruz. Tüm bunların sonucunda nereye giderseniz gidin; HiPP güveni, kaliteyi ve organik ürünü çağrıştırır size.