18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler

Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor

Sena Tufan
11 Ekim 2025
2 dk okuma

Hilton’un 2026 Seyahat Trendleri Raporu, önümüzdeki yıl seyahat kararlarını şekillendirecek en güçlü motivasyonun “duygular” olacağını ortaya koyuyor. Rapor, gezginlerin artık varış noktalarından çok içsel motivasyonlarına, anlam arayışına ve yeniden bağlantı kurma isteğine odaklandığını gösteriyor. Hilton bu eğilimi, “Whycation: Seyahatin Yeni Başlangıç Noktası” olarak tanımlıyor.

“Amaçlı tatiller” yükselişte

Türk tatilciler artık sadece rutinden uzaklaşmakla yetinmiyor; seyahatlerini kişisel gelişim, kültürel keşif ya da zihinsel yenilenme gibi amaçlarla planlıyor. Bulgular, yalnızca dinlenmek değil, anlamlı deneyimler yaşamak isteyen yeni bir gezgin profilini ortaya koyuyor.

  • Dinlenme ve yenilenme: Türk seyahatseverlerin yüzde 65’i tatil planlarken en önemli önceliklerinin dinlenmek ve yenilenmek olduğunu söylüyor.
  • Amaçlı seyahat: Katılımcıların yüzde 84’ü yerel kültür ve geleneklerle etkileşim kurmayı tercih ediyor. yüzde 79’u kişisel tutku veya hobilerini geliştirecek aktivitelere yöneliyor. Yemek deneyimleri de bu trendin merkezinde: Yüzde 61’i özel bir restoran veya mutfak için destinasyon seçerken, yüzde 72’si yerel marketleri keşfetmeyi seviyor.
  • Öğrenme ve bağlantı: Yüzde 68’i bilgi veya becerilerini geliştirecek seyahat fırsatlarını arıyor. İş için seyahat edenlerin yüzde 74’ü, bu deneyimlerin ekip içi bağları güçlendirdiğini belirtiyor.

Aile odaklı seyahat kültürü

Rapor, Türk ailelerinin seyahat anlayışında da dönüşüm yaşandığını ortaya koyuyor. Artık gidilecek yerden çok paylaşılan deneyimler ön planda.

  • Çocuklar karar veriyor: Tatil destinasyonu seçiminde çocukların belirleyici olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 82.
  • Birlikte oyun: Katılımcıların yüzde 73’ü tatillerde ailece oyun oynamayı önceliklendiriyor.
  • Ev konforu: Tatillerine en sevdikleri yiyecekleri (yüzde 73) ve evcil hayvanlarını (yüzde 69) dahil eden Türk aileleri, “rahatlık ve aşinalık” arayışını öne çıkarıyor.

Yakın, ulaşılabilir ve romantik kaçamaklar

Kolaylık, ekonomi ve yerel destinasyonların çekiciliği, Türk tatilcilerin daha kısa mesafeli planlara yönelmesine neden oluyor.

  • Eve yakın tatiller: Katılımcıların yüzde 54’ü yurt içinde, yüzde 65’i ise evine beş saatlik mesafede tatil yapmayı planlıyor.
  • Karayolu seyahati yükseliyor: Türk gezginlerin yüzde 81’i uçak yerine karayolunu tercih ediyor.
  • Romantik seyahatler: Yüzde 53’ü tatillerine partnerleriyle çıkmayı planlayarak Türkiye’yi dünyada bu alanda ilk dört ülke arasına taşıyor.

Türk gezginlerin öne çıkan diğer özellikleri

  • Bleisure etkisi: Türklerin yüzde 82’si yeni destinasyonlarda daha fazla zaman geçirmek için uzaktan çalışmayı tercih ediyor.
  • Bağlantı olmazsa olmaz: Katılımcıların yüzde 89’u, tatilde güvenilir internet bağlantısını “temel ihtiyaç” olarak görüyor.
  • Marka güveni: Yüzde 79’u seyahatlerinde tanıdıkları markaları tercih ediyor (Almanya’da bu oran yüzde 43).
  • Yeni arkadaşlıklar: Türk gezginlerin yüzde 69’u seyahatleri sırasında ilgi alanları üzerinden yeni insanlarla tanıştığını söylüyor; bu oran Japonya’da sadece yüzde 22.

Hilton’un 2026 Trendleri Raporu’nun tamamına stories.hilton.com/2026trends adresinden ulaşılabiliyor.

featured Hilton
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Bu da oldu, Nike, çorbacı açtı!
Bu da oldu, Nike, çorbacı açtı!
Vine efsanesi geri dönüyor: "DiVine"
Vine efsanesi geri dönüyor: “DiVine”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
Haberler
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
12 Ekim 2025
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
Haberler
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Nafizcan Önder
14 dakika önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.