22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hibrit çalışma modelinde eşitlik nasıl sağlanır?
Haberler

Hibrit çalışma modelinde eşitlik nasıl sağlanır?

Nafizcan Önder
10 Mart 2022
2 dk okuma

Pandemi nedeniyle birçok işletme çalışma şekillerini ve yerlerini yeniden değerlendirmek ve hatta iş yapış şekillerinde dönüşüme gitmek zorunda kaldı. Bu dönüşümle birlikte gelen hibrit çalışma sisteminde herkesin etkileşim kurmasını sağlayacak şekilde esneklik, denge ve anlamlı etkinin bir arada var olması ise oldukça kritik. Peki karma çalışma ortamlarında ortak çalışma eşitliği sağlamak hangi temeller üzerine kurulu? Yanıtlar Google’dan geliyor…

Ortak çalışma eşitliği, tüm çalışanların bulundukları yerden, rollerinden, deneyim düzeylerinden, dillerinden ve cihaz tercihlerinden bağımsız olarak eşit bir şekilde katkıda bulunma ve iletişim kurma fırsatına sahip olması anlamına geliyor.

Ortak çalışma eşitliğinin olmaması, görüntülü görüşmelerdeki hiyerarşilerden veya uluslararası görüşmelerdeki dil engelinden kaynaklanabilir. Az kıdemli çalışanların toplantılarda konuşma cesareti bulamaması, ofis dışındaki çalışanların ofisteki yöneticilerine ulaşmakta zorluk çekmesi veya saha çalışanlarının ofisteki çalışma arkadaşlarının yararlandığı iletişim araçlarından yoksun olması eşitsizlik yaratabilir… 

Kuruluş içinde bu tür eşitsizlikler ortaya çıkarsa ekip performansı kötü etkilenir, yenilikçi düşünceler silinir ve yetenekler engellenir. Economist Impact’in yakın zamanda Google adına yaptığı ankette katılımcıların yüzde 62’si “kıdemli çalışanlarla ve çalışma arkadaşlarıyla çevre oluşturma fırsatlarının kısıtlı olmasının kariyer gelişimini olumsuz yönde etkilediğine” katılıyor. Yakınlık ön yargısı, karma iş ortamlarında karşılaştığımız birçok yeni zorluktan yalnızca biri.

Ofis içinde veya dışında çalışıyor olmanın bir çalışanın başarı düzeyini etkilememesi gerekiyor. Ayrıca hibrit modellerde sosyal, kurumsal ve teknolojik zorluklara da daha çok kafa yorulması gerekiyor. Bu fikirler C-level yöneticiler düzeyinde tartışılmalı ve kuruluşunuzdaki herkesin desteklediği çözümler bulunmalı…

Peki hibrit çalışma ortamınızda ortak çalışma eşitliğini nasıl sağlarsınız?

  • Çalışanların temsili ile başlayın. Her çalışan görülebiliyor ve duyulabiliyor mu? Yeterli düzeyde temsil edilebilecekleri araçlara, teknolojilere ve cihazlara sahipler mi?
  • Herkesin katılımını sağlayın. Herkese söz alma ve görüşlerini belirtme fırsatı veriliyor mu? Çalışanların söz alabilecekleri hangi araçlar ve forumlar var? Çalışanların ifadeleri nasıl kabul ediliyor veya eyleme geçiriliyor?
  • Bilgi paylaşın. Çalışanlar işlerini yapmak için gereken tüm bilgilere erişebiliyor mu? Serbest bir bilgi akışı sağlanıyor mu, yoksa bilgiler yığılıyor mu?
  • Ekiplerin ve bölümlerin kendi karma programlarını tasarlamasına izin verin. Herkes “kendi kaderini yazmayı” seçerse karma yaklaşım işe yaramaz. Ortak çalışmaya, yaratıcılığa ve beyin fırtınasına dayalı projeler için ofis günlerini tercih edebilirsiniz. Ofis dışı çalışma günlerinde ise tamamen çalışmaya odaklanılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Faaliyetler için değil, sonuçlar için ödül verin. Bir çalışanın çalışma şekliyle ve yeriyle ilgili bireysel tercihi işleri yerine getirdiği sürece önemli olmamalıdır. Bu durum, yer ve çalışma programı esnekliğinin etkiyi artırması anlamına gelir.

Kaynak: Think with Google

Çalışan bağlılığı nasıl oluşturulur?

featured hibrit
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
14 Kasım 2025
Hamdi Ulukaya’nın Chobani’si, New York sokaklarında kestane dağıtıyor...
Haberler
Hamdi Ulukaya’nın Chobani’si, New York sokaklarında kestane dağıtıyor…
Marketing Türkiye
5 gün önce
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Haberler
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
İrem Alimoğlu
22 Ekim 2025
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
İrem Alimoğlu
8 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.