Her pazarlamacının karşılaştığı 8 engel!

 

Her pazarlamacı farklı engellerle karşılaşır. Her ne kadar hepimizin amaçları benzer de olsa; bazı takımlar en yetenekli kişileri bulmakta tıkanırken, diğerleri ihtiyaçlarını karşılayacak doğru teknolojiyi bulmakta zorlanırlar.

Durum ne olursa olsun, pazarlama stratejinizin bileşenlerinin tamamını iyileştirmek için zaman ve yer vardır ve böylece kampanyanızı daha etkili bir gelir jeneratörüne çevirebilirsiniz.

Başka pazarlamacıların hangi engellerle karşı karşıya geldiğine dair bir fikir mi edinmek istiyorsunuz? Binlerce pazarlamacının katıldığı anketlerin ardından bu engelleri ve onları çözmek için kullanılan taktikleri belirledik:

1-Pazarlama aktivitelerinizin yatırım getirisini göstermek

2015 State of Inbound Report’a göre, pazarlama aktivitelerinizin yatırım getirisini ölçmek en çok karşılaşılan pazarlama engeli. Ancak bu aynı zamanda her bir kampanyanın ve içeriğin etkinliğini ölçmek için pazarlamacılar tarafından mutlaka bulunması gereken bir değer.

Üstüne, yatırım getirisini kanıtlamak, bütçeyi arttırmak üzere harekete geçtiğinizde, size karşı çıkanlara güçlü bir tez oluşturmanızı sağlar; yatırım getirisi takibi olmayınca, yatırım getirisi olmaz; yatırım getirisi olmayınca, bütçe olmaz.

Ancak her pazarlama aktivitesinin yatırım getirisini ölçmek her zaman kolay değil, özellikle de pazarlama aktiviteleriniz ve satış raporlarınızın arasındaki bağlantıyı kuramıyorsanız.

Çözüm:

Konu yatırım getirisi elde etmek olunca, pazarlama aktiviteleri ve satış sonuçları arasında bağlantı kurmanın önemi büyüktür. Bu hal hem pazarlama yazılımları (Hubspot gibi) hem de müşteri ilişkileri yönetiminde çözümleri (Hubspot’ın ücretsiz servisi gibi) aynı anda kullanmayı, ve bunları pazarlama ve satış eforlarınız arasındaki boşluğu kapamak için kullanmanızı gerektirir. Böylece, pazarlama kampanyalarınız sonucunda ne kadar müşteri kazandığınızı görebilirsiniz.

Öncü pazarlamacılar analizlerini de yoğun bir şekilde kontrol ederler. Yapılan ankette, önceki yıldan daha büyük bir yatırım getirisi elde eden katılımcılar, verilerini haftada 3 kere kontrol etmeye, o başarıyı elde edemeyenlerden %20 daha yatkınlardı.

Son olarak, yatırım getirisini yükseltmeye gelirsek, online pazarlama en iyi şansınız. Ankete katılan her şirket, yatırım maliyetleri ne olursa olsun, online pazarlamayla 3 kata kadar daha fazla yatırım getirisi elde ettiler.

2-Yeterli miktarda bütçe ile işe başlamak

Pazarlamacılar yeterli bir bütçe sağlamanın söylemesi kolay olduğunu biliyorlar; özellikle esnek bir pazarlama maliyeti kotasıyla çalışmayan küçük şirketler için.

Yüksek bir bütçe önemlidir: Inbound Report’a göre yüksek bir bütçeyle işe başlanırsa, bir sonraki sene o bütçeden daha yüksek bir bütçenin sağlandığı belirtildi; 25 bin dolardan daha yüksek bir bütçeyle işe başlayan pazarlamacılar bir sonraki sene gelirde ve bütçede büyük bir artış gördüler.

Çözüm:

Önceden de bahsettiğimiz gibi, büyük bir bütçe için yatırım gelirinin detaylarının sunulabilmesi gerekir. Bahsi geçen rapora göre yüksek bir bütçeyle işe başlayan pazarlamacıların bir sonraki sene alacağı bütçenin artması ihtimali, düşük bir bütçe ile başlayanlardan 2 kat daha yüksek.

Aynı zamanda, büyük bir bütçeyle işe başlamanın yolu da, önceki online pazarlamanın varlığına dayanıyor. Sonucu başarılı ya da başarısız, online pazarlama ile yola çıkmış pazarlamacıların bütçeleri, online pazarlama tercih etmeyenlerden %20 daha fazla oluyor.

3-Web sitesinde  sürdürülebilirlik

Pazarlamacıların karşısına çıkan en büyük üçüncü sorun olan web sitesinin sürdürülebilirliğini sağlamak –özellikle kobiler ve hayır kurumları için-, birçok faktöre dayanıyor; bir içerik yazıp iyileştirmek ve güzel bir tasarım bu faktörlerden ikisi.

Çözüm:

Web sitenizin dünya ya da hedef kitlenizin sıralamasında nerede olduğunu belirleyin. Web sitelerinin en önemli 4 elementi olan web sitesi performansı ve dizaynı, ortalama yüklenme süresi ve site güvenliği, mobil ortama uygunluk ve arama motorlarında en önde çıkabilecek içerik barındırması.

Eğer web sitenizle ilgili deneyim ve kaynaklarla ilgili sorunlar yaşıyorsanız yalnız değilsiniz. Bu özellikle bütün içeriği, iyileştirmeleri, tasarımı ve teknolojik elementleri kapsayacak yetenek ve deneyimi içerisinde barındırmayan kobiler için büyük bir sorun.

Bağımsız çalışan elemanları ve ajans partnerlerini kadronuza alın. Rapora göre bu sene bu iki gruptan insanların çalıştığı şirketlerde daha büyük bir başarı görüldü.

4-İhtiyaçlarınız doğrultusunda doğru teknolojileri belirlemek

Bu sorunun dördüncü en büyük problem olmasının nedeni, teknolojiyle ilgili geri dönüşün ve yorumların tek düze ve istikrarlı olmaması. Pazarlamacılar yakın çevrelerinden yorum isteyebilirler, ancak görecekleri şey aradıkları verinin e-mailleri- sosyal medya ve karışık kitlelerden gelen insanların söylediklerinin istikrarlı olmaması.

Çözüm:

Belirli bir pazarlama sorununu çözmek amacıyla, bir araç, yazılım ya da herhangi bir teknoloji arayışı içerisindeyseniz, size ücretsiz, interaktif ve online görsellik deneyimini yaşatırken, iş problemlerini çözmek üzere yaratılmış Growthverse’i öneririz.

Unutmamanız gereken bir veri, öncü pazarlamacıların en önemli cephaneleri, pazarlama takımlarının çabasını otomatikleştiren bir platformun varlığıdır. Araştırmaya katılanların ürün yelpazesi geniş olmasına rağmen, çıkan sonuç, başarılı şirketlerin bir ya da öteki formda, pazarlama otomasyonu yazılımları kullandıkları. Bu yazılımı kullanan takımlar aynı zamanda daha yüksek bir yatırım getirisi ve  dolayısıyla bütçe sağladılar.

5-Takımınızı eğitmek

Pazarlamacılar, takımlarını gerek her gün kullanacakları konseptler ve araçlar üzerine, gerek tüm potansiyellerine erişmeleri üzerine eğitmekte sıkıntı çekiyorlar.

Çözüm:

Bu durumu aşmak için takımınızdaki her bir insanın pazarlama üzerine güçlü ve zayıf noktalarını, uzmanlık alan ve seviyelerini ve şirketinize olan tutku ve bağlılıklarını belirleyin. Ardından, objektif bir şekilde uzmanlık alanlarının işiniz için önemini ve sonuçlara (yatırım vergisi) sağladıkları katkıları sıralayın. Buna göre kimin daha çok eğitilmeye ihtiyacı olduğunu kesinleştirin.

Bunun dışında, takımınızdaki kişileri, sizin belirlediğiniz bir online pazarlama sertifikası almaya tabi tutabilirsiniz. Bunun için HubSpot Academy’e ve Google’a başvurabilirsiniz.

Yeni elemanlarınız için ise 100 günlük bir eğitim planı yapmanızı öneriyoruz. Bu plan belirli hedefler, ve bu hedeflere giden en kısa ve etkili yolu öğretiyor olmalı.

6-Uluslararası bir hedef kitleye ulaşacak içerik oluşturma

Hedeflenme pazarlamanın en önemli noktalarından biridir. Hedeflenmede daha etkili olmak için, pazarlamacıların alıcı profili pazarlamalarını kime yapmalarının daha verimli olacağını belirlemesi gerekir. Eğer uluslararası pazara çıkıyorsanız, global bir kitleye nasıl pazarlama yapacağınızı belirlemek, bunu organize etmek ve sitenizi farklı ülkelerde verimli hale getirmek zor olabilir.

Çözüm:

Büyüyen pazarları, lokal trendleri ve en etkili yerlileşme taktiklerini belirlemelisiniz. Sitenizi ziyaret edenlerin birçok farklı dil konuştuğunu ve kitlenizin heterojen olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Bu farklılıklar para birimi, sezondan sezona değişen tercihler, ölçüm birimlerini kapsar ve siz bu noktalarda kafa karışıklılığına neden olmamak için anlaşılır araçlar kullanmalısınız. Müşterilerinizin işini kolaylaştırın.

7-Yetenekli insanları işe almak

Birçok şirket online pazarlamaya daha çok yatırım yapmaya başladı ve bu da pazarlama yeteneği olan insanlara olan talebi arttırdı. Ancak elinizdekiler bu insanı bulmakta yeterli olmayabilir; doğru aday bulmaktan deneyim değerlendirmesine, sizin için “o insanı” bulmak aylar sürebilir…

Bunun üstüne, şirketlerin pazarlama elemanlarında aradığı yetenek şekilleri de değişkenlik gösteriyor. Araştırmalara göre işverenler artık teknik ve yaratıcı yetenekleri olan insanları tercih ediyor. Bu tarz işler için olan talebin de yoğun bir şekilde artması, bu iş için uygun olan insanların bulunmasını zor hale getirdi.

Çözüm:

İşverenler, yetenek yelpazesi geniş olan insanlar arıyorlar; dijital pazarlama, içerik pazarlaması, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya pazarlaması bu aranan özellikler içerisinde. Takımınız için en iyi online pazarlamacıyı bulmak için yapmanız gereken ilk şey, işe alacağınız insanın, aradığınız başarıyı yakalamak için ne yapması gerektiğinin bir listesini oluşturmak.

Daha sonra, yapılması gereken işlerinizi, onları yetenekli pazarlamacıların bulabileceği bir yere bildirin. Indeed.com, CareerBuilder.com ve Linkedin size geniş bir ağ sunacak olsa da, Inbound.org’u incelemenizi öneriyoruz; bu iş sıralayan servis, dünya üzerinde sadece online pazarlama ve satış üzerine yoğunlaşmış tek liste.

8-Yönetici bir sponsor bulmak

Yönetici bir sponsor demek, mevkisi yüksek birinin sizin için programınızı ilerletiyor olması demek. Bu sorun sekizinci sırada yer alsa da 2014 yılına kıyasla, bu sorun daha önemli hale gelmiş.

Bu durum mantık çerçevesine uygun; bahsi geçen anketimizin bulgularına göre, büyük bir bütçe ile başlamak üzere konsantre olmuş pazarlamacılar, yüksek mevkideki yöneticileri kendi saflarına çekmek istiyorlar. Bunun nedeni de online pazarlama konusuna gelindiğinde kendilerini sağlama almak.

Bu bilginin yanında, bu pozisyondaki yöneticilerin online pazarlamayı orta seviyedeki yöneticilerden daha anlamlı bulduğunu öğrendik. Yatırım getirisini en çok yükselten faktörün online pazarlama olduğunu bildiğimize göre, bu durum da şaşırtıcı değil.

Çözüm:

Yönetici bir sponsor bulmanın ve kendi planınızı sizin için ilerletecek birini bulmanın ilk yolu, online pazarlamanın başarısını veri halinde sunup, bir cazibe yaratmak. Verileri reddetmek, misyonu ve inançları reddetmekten çok daha zordur.

Kaynak: blog.hubspot.com

 

 

İLGİLİ HABERLER