11 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Sena Tufan
17 Ekim 2025
2 dk okuma

Türkiye’de hanelerin alışveriş alışkanlıklarında atıştırmalıklar açık ara öne çıkıyor. Ipsos Hane Tüketim Paneli’nin Eylül 2024 – Ağustos 2025 dönemini kapsayan verilerine göre, her 5 alışveriş sepetinden 2’sinde en az bir atıştırmalık ürünü yer alıyor. Ortalama bir hane yılda 96 kez atıştırmalık alışverişi yapıyor; her bir alışverişte 112 TL, yılda ise 11 bin TL harcama yapıyor.

Hane Tüketim Paneli verilerine göre, bir halde ortalama olarak yılda 96 kez atıştırmalık alışverişi yaparken, her bir sepet için 112 TL harcıyor. Bu da yıllık ortalama 11 bin TL’lik atıştırmalık harcamasına denk geliyor.

Son 5 yılın şampiyonu: Atıştırmalıklar

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Bisküvi, kraker, kek, kuruyemiş, cips, tablet çikolata, çikolata kaplama, dondurma, sürülebilir ve hediyelik çikolata, şekerleme ve sağlıklı barlardan oluşan atıştırmalık kategorisi, son beş yılda hızlı tüketim ürünleri içinde en hızlı büyüyen kategori oldu. Toplam harcamadaki payını belirgin şekilde artıran kategori, tüketici ilgisinin en yüksek olduğu alanlardan biri haline geldi.

Tüketici indirim marketlerini tercih ediyor

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Ipsos verilerine göre, atıştırmalık alışverişinin yüzde 66’sı indirim ve zincir marketlerde gerçekleşiyor. Haneler bu kategorideki ürünleri özellikle fiyat avantajı sunan kanallardan satın almayı tercih ediyor.

Harcamalarda yüzde 56 artış!

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

Son bir yılda hanelerin atıştırmalık ürünlere yaptığı harcama yüzde 56 oranında artış gösterdi. En yüksek artış ise sağlıklı barlar, tablet çikolatalar ve hediyelik çikolatalar kategorilerinde gözlendi.

Yeni ürünler ilgi görüyor

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!

2025 yılı boyunca hanelerin üçte ikisi yeni çıkan atıştırmalık ürünlerini denedi. Özellikle cips, dondurma, tablet çikolata ve sağlıklı bar kategorilerinde yapılan lansmanlar, geçen yıla göre çok daha fazla haneye ulaşmayı başardı.

Kaynak: Ipsos Panel Postası

Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor

featured
1 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
2 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
3 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
4 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
The TECH Summit'te öne çıkan 7 mega trend!
The TECH Summit’te öne çıkan 7 mega trend!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21 Kasım-11 Aralık)
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Haberler
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Haberler
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Sena Tufan
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.