16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 5 kişiden 3’ü maddi güvencesinde sorumluluğu başkasında görüyor
Haberler

Her 5 kişiden 3’ü maddi güvencesinde sorumluluğu başkasında görüyor

Marketing Türkiye
18 Nisan 2016
2 dk okuma

 

Yatırım yapmak, sağlık harcamaları ya da birikim gibi durumla için kendisini yeterli görmeyen bireyler, maddi güvencelerinin başka bir kurum ya da kişi tarafından sağlanması gerektiğini düşünüyor.

HSBC’nin “Güvencenin Konforu: Geleceğe Güvenle Bakmak” raporuna göre; ankete katılanların yarısının en büyük endişesi finansal durumlarının istikrarıyken, yüzde 60’ı maddi güvencelerinden kendilerinin değil devlet, işveren ya da ailelerinin sorumlu olması gerektiğini düşünüyor.

Aralarında ABD, Çin, Meksika, Birleşik Krallık, Fransa ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin de bulunduğu 12 ülkeden 11 binin üzerinde kişi ile gerçekleştirilen araştırmaya göre, istikrarlı finansal durum ve sağlık en büyük iki endişe kaynağı.

Araştırma, zor durumlarda maddi güvence sağlanması konusunda kimin sorumlu olması gerektiğine dair beklentilerin ülkeden ülkeye farklılık gösterdiğini ortaya koyuyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 60’ı başka kişi ve kurumların finansal güvence sağlamakla yükümlü olması gerektiğine inanıyor. Buna göre, katılımcıların yüzde 26’sı sorumluluğu devletin üstlenmesi gerektiğini belirtirken, yüzde 20’si ailenin, yüzde 14’ü ise işverenin sorumlu olması gerektiğini düşünüyor.

Bazı ülkelerin ise finansal konularda kişisel sorumluluk üstlenmesi açısından diğerlerine göre daha öne çıktığı görülüyor. Örneğin Amerika’dan ankete katılanların yüzde 54’ü ailelerinin finasansal istikrarından kendilerini sorumlu tuttuklarını belirtiyor.

Her 5 kişiden 3’ü maddi güvencesinde sorumluluğu başkasında görüyor

Buna karşın, sorumluğun diğer kesimlerde (devlet, işveren veya aile) olması gerektiğini söyleyenlerin oranı Çin’de yüzde 77, Birleşik Arap Emirlikleri’nde yüzde 71, Arjantin’de ise yüzde 70 olarak karşımıza çıkıyor.

Kötü günler için hazırlık yapılamıyor

‘Güvencenin Konforu’  araştırmasına katılanların yaklaşık yarısı (yüzde 47) hayatlarında en çok endişe duydukları şeyin uzun vadedeki finansal durumları olduğunu söylüyor. Bu endişeyi dile getirenlerin yüzde 49’u beklenmedik bir gelişme karşısında finansal durumlarını iyi yönetemeyeceklerini söylüyor. Söz konusu kişilerin yüzde 51’i buna gerekçe olarak kötü günlere karşı hazırlık yapabilecek maddi gücü olmamasını gösterirken, yüzde 31’i bilinmeze hazırlıklı olmak için yapabilecekleri hiçbir şey olmadığını belirtiyor.

Sağlık en büyük endişe kaynağı

Araştırmaya katılanların yüzde 65’i hayatlarındaki en büyük endişelerinin sağlık olduğunu belirtiyor. Buna rağmen, söz konusu kişilerin çoğunun sağlıkları için herhangi bir tedbir almadığı görülüyor. Global ortalamada yüzde 41’lik bir kesim beklenmedik bir sağlık sorununa karşı finansal olarak hazırlıklı olmadığını belirtirken; yüzde 57’si finansal istikrara ilişkin yaklaşıma benzer şekilde, sağlıkları konusunda da sorumluğun başka kişi ve kurumlarda olması gerektiğine inanıyor. Bu kişilerin yüzde 26’sı devletin, yüzde 16’sı işverenlerinin yüzde 15’i ise ailenin sağlık harcamalarını karşılamakla mükellef olduğunu düşünüyor.

Sigorta, hem güvence hem de maliyet olarak görülüyor

Araştırma, bireylerin kendilerini güvence altına almak için sigorta poliçesi satın almayı düşündüğünü ama bunun için eyleme geçmediğini gösteriyor. Yüzde 53’lük bir kesim sigorta yaptırmalarının önündeki engelin maliyet olduğunu söylüyor. Sigorta satın alınmamasına gerekçe olarak gösterilen diğer unsurlar şöyle sıralanıyor; nasıl yapacağını bilmemek, sigorta kapsamı dışındaki durumlar, ödenen paranın karşılığını alamamak, ihtiyaç duyulmaması, öncelik olarak görmemek.

Geleceğe güvenle bakabilmek zor değil

HSBC’nin “Güvencenin Konforu: Geleceğe Güvenle Bakmak” Raporu’nda geleceğe daha güvenle bakabilmek için atılması gereken adımlar 4 başlık altında özetleniyor. Buna göre; hayatla ilgili en büyük endişeleri ve gelecek beklentilerini belirlemek önem arz ediyor. Bunun yanı sıra, bu endişelere ve beklentilere ilişkin etkin bir plan hazırlamak ve bu planı değişen ihtiyaçlara paralel olarak düzenli olarak gözden geçirmenin önemine dikkat çekiliyor.

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
5 Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Güncel Haberler
Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Haberler
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Haberler
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Nafizcan Önder
6 Haziran 2025
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
İrem Alimoğlu
28 Mayıs 2025
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
10 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.