13 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 5 kadından biri fotoğraf filtrelerine 5-10 dakika ayırıyor
Haberler

Her 5 kadından biri fotoğraf filtrelerine 5-10 dakika ayırıyor

Marketing Türkiye
27 Ağustos 2019
2 dk okuma

Allergan Medikal Estetik, Türkiye’deki kadınların sosyal medya davranışları üzerine IPSOS iş birliğiyle yaptığı araştırmada önemli sonuçlar kaydetti. Ülke genelinde yapılan araştırmaya göre, katılımcılar için sosyal medyadaki “dijital güzellik” kavramı en az gerçek hayattaki kadar önemli.

Sosyal medya ile güzellik algısı önemli ölçüde değişime uğruyor. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki; insanların gerçek hayattaki görünüş ve davranışları güzellik kararı için artık tek başına yeterli değil. Sosyal medya paylaşımlarından ibaret olan bir ‘dijital güzellik’ kavramı güzellik kararında önemli bir belirleyici haline geldi. Allergan Medikal Estetik, Türkiye’deki kadınların sosyal medya davranışları üzerine IPSOS iş birliğiyle yaptığı araştırmada önemli sonuçlar kaydetti. Ülke genelinde yapılan araştırmaya göre, katılımcıların neredeyse tamamı kendi fotoğraflarını paylaşmak için sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Her 2 kadından biri fotoğraflar paylaşırken filtre kullanıyor ve kusursuz görünmek özellikle beyaz yakalı kadınlar için çok büyük önem taşıyor.

Kadınların en çok kullandığı mecra Instagram

Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcılar arasında en çok kullanılan mecra Instagram. Kadınların yüzde 94’ü neredeyse her gün Instagram’a en az bir kere girerken yüzde 90’ı Instagram’da selfie fotoğraf paylaşıyor. Instagram’ı yüzde 80 ile Facebook ve yüzde 70 ile YouTube takip ediyor. Allergan Tüketici Pazarlama ve İletişim Müdürü Aycan Uğur, “Araştırma sonuçları bize gösteriyor ki, kadınlar sosyal medya kullanımı konusunda oldukça aktif ve kendi fotoğraflarını paylaşmaya çok yatkınlar. Paylaştıkları fotoğraflara beğeni geldiğinde özgüvenleri yükseliyor, yalnızlık hissi ortadan kayboluyor ve kendilerini onaylanmış hissediyorlar. Bekledikleri beğeniye ulaşamazlarsa ilk olarak paylaştıkları fotoğrafın güzelliğini sorguluyorlar” dedi.

Her 5 kadından biri filtreye 5-10 dakika ayırıyor

Katılımcılar için sosyal medyada kusursuz fotoğraf paylaşmak büyük önem taşıyor. Bu nedenle katılımcıların yüzde 50’si sosyal medyada fotoğraf paylaşmadan önce filtre uygulamayı tercih ediyor. Her 5 kadından biri tek bir fotoğraf için filtre uygulamalarında 5-10 dakika vakit harcıyor. Katılımcıların yüzde 80’i ise en fazla 5 dakika içinde aradığı filtreye ulaşıyor.

En çok uygulanan filtre, cilt pürüzsüzleştirme

Araştırma sonuçlarına göre kadınların fotoğraflarıyla ilgili en büyük rahatsızlığı ciltlerinin istedikleri kadar pürüzsüz görünmemesi. Katılımcıların yüzde 43’ünün filtre olarak cilt pürüzsüzleştirmeyi seçtiğine dikkat çeken Uğur, “Filtre uygulamaları arasında en çok tercih edilenler doğal bir görünüm sunan uygulamalar. Aşırı makyaj yapan ya da yüz hattını değiştiren filtreler yerine cildi pürüzsüz gösteren uygulamalar tercih ediliyor” dedi.

Katılımcıların yüzde 32’sine göre filtrelerin çaresi medikal estetik

Araştırmaya katılan kadınların yüzde 40’ı pürüzsüz bir cilde sahip olmaları, yüzde 37’si canlı bir cilde sahip olmaları, yüzde 28’i ise daha sağlıklı göz altlarına sahip olmaları durumunda filtre kullanmadan fotoğraf paylaşabileceklerini belirtiyor. Her 10 kadından 3’ü çözüm yolunun medikal estetik ve dermal dolgu olduğunu düşünürken, yüzde 17’si ise cerrahi müdahaleyi çözüm olarak kabul ediyor. Araştırma sonuçlarına göre, dermal dolgu artık sadece bir gençleştirme yöntemi olarak değil aynı zamanda cilt kalitesini yükseltme yöntemi olarak da kabul ediliyor.

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
4 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
enflasyon (2)
Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Penti'den Harry Potter'ın 21. yılına özel koleksiyon
Penti’den Harry Potter’ın 21. yılına özel koleksiyon
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklama harcanan dolarların boşa gitmemesini sağlayacak 4 yöntem
Haberler
Reklama harcanan dolarların boşa gitmemesini sağlayacak 4 yöntem
Gizem Yıldız
7 gün önce
Avrupa'nın en sinirli ülkeleri belli oldu: Türkiye'nin yeri sağlam… | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Avrupa’nın en sinirli ülkeleri belli oldu: Türkiye’nin yeri sağlam… | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
5 gün önce
martı
Haberler
Martı, New York sokaklarında süzülecek
Seda Başpınar
3 hafta önce
su içenler kahve içenlerden daha az harcıyor
Haberler
Kahveyle ilgili yeni bir keşif: Kahve içenler su içenlerden daha çok para harcıyor
Gizem Yıldız
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.