18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 10 Kişiden 7’si her hafta radyo dinliyor
Haberler

Her 10 Kişiden 7’si her hafta radyo dinliyor

Marketing Türkiye
21 Ekim 2015
2 dk okuma

URYAD A.Ş. ve Nielsen iş birliği ile 30 ilden 7500 kişi üzerinden yapılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırmasının” Eylül ayı sonuçlarına göre Türkiye’de her 10 kişiden 7’si her hafta radyo dinliyor. Araştırma sonuçlarına göre en çok 25-34 yaşları arasında, AB grubundan radyo dinliyor. Genel dağılımda erkeklerin %73’ü haftalık olarak radyo dinlerken, kadınlarda bu oran %63 oldu.

URYAD A.Ş. ve Nielsen iş birliği ile 30 ilde en az 5.000 hane ve 7.500 birey üzerinden hazırlanan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”’nın Eylül sonuçları açıklandı. Araştırmanın sonuçlarına göre radyo halen ülkemizde en çok takip edilen mecralardan biri olma özelliğini koruyor. Radyo mecrasının haftalık %67,9 erişime sahip olduğunun belirlendiği araştırmada yaklaşık olarak her 10 kişiden 7’sinin radyo dinlediği sonucuna ulaşıldı.

Her 10 Kişiden 7’si her hafta radyo dinliyor

Sosyo ekonomik gruplar açısından bakıldığında radyo dinleme oranının AB grubu kitlede %76,5 ile en yüksek olduğunun görüldüğü araştırmada, C1 grubunun %70,9, C2 grubunun %66,9 ve DE grubunun %66,9 oranında radyo erişimi olduğu tespit edildi. Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması ile elde edilen bu dağılım, radyoların AB ve C1 grubundaki kitleleri hedefleyen markalar için çok önemli bir yatırım aracı olduğunu da ortaya koymuş oldu.

Yaş Grupları Bazında Erişim

 

Her 10 Kişiden 7’si her hafta radyo dinliyor

Cinsiyet Bazında

Her 10 Kişiden 7’si her hafta radyo dinliyor

Yaş grupları bazında bakıldığı zaman ise radyoların “25-34” yaş aralığındaki kişiler açısından %74,2’lik erişim ile çok etkin bir mecra olduğu görüldü.”35-44” yaş aralığında haftalık radyo erişimi % 71,8’lik bir oran yakalarken ”45 -54” yaş aralığında ise bu oranın %72,2’lere çıktığı saptanmaktadır. AB ve C1 grubundaki kitlelerde yüksek erişime sahip radyo mecrasının, aynı zamanda “25- 54” yaş aralığında sahip olduğu %70’in üzerindeki erişim ile reklamveren firmalar açısından oldukça değerli bir mecra olduğu ön plana çıktı.

Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nda dinleyicilerin cinsiyete göre dağılımı da incelendi. Araştırmanın sonuçlarına göre erkekler %73’ü haftalık olarak radyo dinlerken, kadınlarda bu oran %63’te kaldı.

Nielsen Media Genel Müdürü Erdem Tolon araştırma ile ilgili olarak “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması, radyo mecrasının diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de erişim açısından çok önemli bir mecra olduğunu gözler önüne seriyor. Reklamveren firma ve ajanslar tarafından radyo mecrasının medya karması dahilinde mutlaka yüksek derecede değerlendirilmesi gereken bir mecra olduğu araştırmamız sonucunda ortaya çıkıyor” yorumunu yaptı.

1 Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
2 TÜİK 2021 doğum istatistiklerini açıkladı
TÜİK verilerine göre 2021 yılında Türkiye kendini yenileyemedi
3 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
4 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
5 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu ekranlara taşıyan markalar!
19 Mayıs ruhunu ekranlara taşıyan markalar!
Wunderman Thompson Türkiye’nin Yeni CEO’su Ayşegül Bahçıvanoğlu oldu...
Wunderman Thompson Türkiye’nin Yeni CEO’su Ayşegül Bahçıvanoğlu oldu…
Fidye yazılım saldırıları
İşletmeler fidye yazılım saldırılarına karşı mücadeleyi kaybediyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın en iyileri Brandverse Awards'ta ödüllerine kavuşacak
Haberler
Sosyal medyanın en iyileri Brandverse Awards’ta ödüllerine kavuşacak
Berçem Sultan Kaya
3 hafta önce
Kendi işini kurmak isteyenlerin favori sektörü belli oldu
Haberler
Kendi işini kurmak isteyenlerin favori sektörü belli oldu
Berçem Sultan Kaya
2 hafta önce
8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde eşitliğin sesi olan kampanyalar!
Haberler
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde eşitliğin sesi olan kampanyalar!
Nafizcan Önder
8 Mart 2022
Pegasus krizini Ali Saydam yorumladı
Haberler
Pegasus krizini Ali Saydam yorumladı
Berçem Sultan Kaya
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.