13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haziran ayının en dikkat çeken global kampanyaları...
Haberler

Haziran ayının en dikkat çeken global kampanyaları…

Marketing Türkiye
1 Temmuz 2020
3 dk okuma

Aylar sonra sarılmak!

Sarılmak! Yakın geçmişe dek hayatımızın doğal bir parçasıyken, geride bıraktığımız üç ayda yasaklı bir eyleme dönüşmüştü. Belçika’da kontrollü normalleşme adımlarına “sarılmak” da eklenince, Canon temsilcisi Lieve Blancquaert kolları sıvadı ve #FirsHugs kampanyasını hayata geçirdi. Pek çok insan için son zamanların en duygu dolu anını ölümsüzleştiren Belçikalı fotoğrafçı, şüphesiz ki içinde bulunduğumuz dönemin, yarına taşınacak işlerinden birine imza atmış oldu.

Haziran ayının en dikkat çeken global kampanyaları...

İklim değişikliğine karşı acil eylem çağrısı

Birleşmiş Milletler her yıl 5 Haziran’da gerçekleştirdiği Dünya Çevre Günü kutlamaları çerçevesinde bu yıl Bill Nye ve Billie Eilish’in de yer aldığı bir kamu spotuyla “iklim değişikliğine karşı acil eylem” çağrısında bulundu. Benjamin Ryan Nathan ve Robert Gregson hazırladıkları videoda, bitkilerin ve hayvanların iklim kriziyle birlikte maruz kaldıkları yeni hayatı çarpıcı bir görsel dille anlattı.

“Hikayeler olmadan kayboluruz”

Salgından en çok etkilenen sektörlerin başında eğlence ve sanat geliyor. Buna karşın Sydney Film Festivali sanat tutkunlarına yılın en özel hikayelerini aktarmaya devam edebilmek için güçlü bir kampanyayla gündeme geldi. Tüm dünya tarafından sevilen ve aralarında Nicole Kidman, Rose Byrne ve Hugo Weawing’in de bulunduğu Avustralyalı aktörlerin, hikayelerin hayatımızdaki önemini vurgulayan bir şiiri okudukları kampanya M&C Saatchi Avustralya imzası taşıyor. Şiirin son dizesi olan “Hikayeler olmadan kayboluruz”, Nicole Kidman tarafından seslendirildikten sonra ise tüm sanat severler festivale bağış yapmaya davet ediliyor.

Olduğun gibi geri gel…

Global pazarda “Come As You Are” (Olduğun gibi gel) sloganı McDonald’s tarafından uzun yıllardır kullanılıyordu. Pandemi sürecinin ardından restoranlarını yeniden açan marka bu kez “Come Back As You Are” (Olduğun gibi geri gel) sloganını seçerek DDB Paris iş birliği ile yeni kampanyasını yayınladı. DDB Paris hazırladığı kampanyada, McDonald’s restoranlarda geçmişte yaşanmış anılar ve duygular üzerine yoğunlaştı.

Sandalyeler hasretinden dile geldi!

Müşterilerini özleyen zincir restoranlardan biri de KFC… Reklam ajansı Naga DDB’nin, KFC için hazırladığı kampanyada tam da bu özlemi anlatmayı hedefleyerek restoran mobilyalarını ve araçlarını konuşturup, şarkı söyletti.

Jason Voorhees’in de maskeye ihtiyacı var

Maske takmanın, koronavirüsün yayılmasını önlemenin kolay ve önemli bir yolu olduğu kanıtlanmış olsa da birçok New Yorklular hâlâ bu kuralı yerine getirmiyor. Özellikle gençlerin bu kurala uymadığını fark eden NYC, farkındalık için bir kampanya başlattı. “New Yorkluların hayat kurtaran bu mesaja dikkat etmelerini nasıl sağlayabiliriz?” sorusuyla şekillendirilen çalışmada geleneksel kamu spotlarının didaktik ve korku pazarlayan dilinin aksine popüler kültüre dokunan ve gençleri eğlendiren bir yaklaşım benimsenmiş.

Pandemiden en çok onlar etkilendi…

Eğitim yoluyla yoksulluk döngüsünü kırmayı hedefleyen Kanadalı ulusal yardım kuruluşu Pathways to Education, farkındalık kampanyası “Diconnected Education”ı (Bağlantısız Eğitim) yayınladı. Kampanya için Camp Jefferson ile iş birliğine giden Pathways to Education, pandemiden orantısız olarak en çok etkilenenlerin başında düşük gelirli öğrencilerin olduğunu göstermeyi hedefledi ve onların karşılaştığı sorunlara dikkat çekti.

Haziran ayının en dikkat çeken global kampanyaları...

 

Zamanı geri sarma tuşuna basıp seni seviyorum diyebilir misiniz?

Reklam ajansı Brand Soup Advertising bu yıl babalar gününde nostaljik ve duygu dolu bir kampanyaya imza attı. Filmin başında babasını masumca kızdırmaya çalışan çocuk, babasının en sevdiği şarkı üzerine kendi sesini kaydederken abisine yakalanıyor ve kayıt o noktada daha da güzelleşiyor. Filmin son kısmında ise büyüdüğünü anladığımız o yaramaz çocuğun tek dileği, hayatında bir geri sarma tuşu olması.

Sabundan yapılmış kâğıtlarla el yıkama dersi!

İsveçli sağlık kuruluşu Medpeople; insanların büyük kısmının ellerini yanlış yıkadığını tespit edince, dâhiyane bir fikirle çalışmalara başladı. Doğru el yıkama tekniğini adım adım sabundan yapılmış kağıtlara basan Medpeople daha sonra Le Beureau ile iş birliğine giderek eğitici bir kampanya hazırladı.

https://www.adsoftheworld.com/media/experiential/medpeople_the_soap_ad

 

 

 

 

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de "ucuz kahve" satışına başladı...
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de “ucuz kahve” satışına başladı…
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Haberler
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Nafizcan Önder
1 gün önce
İstanbul'un nabzı bu semtlerde atıyor!
Haberler
İstanbul’un nabzı bu semtlerde atıyor!
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Haberler
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Nafizcan Önder
9 Kasım 2025
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Haberler
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Nafizcan Önder
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.