25 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haberler

Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi

İrem Alimoğlu
4 Temmuz 2025
2 dk okuma

Türkiye’nin yıllardır en çok ihracat gerçekleştiren sektörlerinden biri olan hazır giyim, 2025’in ikinci çeyreğinde ciddi bir düşüş yaşadı. Mayıs ayında elektrik-elektronik sektörünün gerisine düşerek 4. sıraya gerileyen sektör, Haziran’da bir basamak daha kaybederek 5. sıraya indi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, hazır giyimin toplam ihracattaki payı yüzde 6,2’ye kadar düştü ve bu oran sektör tarihindeki en düşük seviyeye işaret etti. 2019’da yüzde 10 olan bu pay, sonraki yıllarda kademeli olarak gerileyerek 2024’te yüzde 6,9 seviyesine kadar inmişti.

Maliyet baskısı ve azalan talep sektörü zorluyor

Sektör temsilcileri, Türkiye’deki birim üretim maliyetlerinin rakip ülkelere göre yüzde 40-50 daha yüksek olduğunu ifade ediyor. Avrupa’da talebin daralması ve dövizin enflasyon karşısında değer kaybetmesi de rekabetçiliği zayıflatıyor. Bu nedenlerle siparişlerin Bangladeş, Vietnam ve Mısır gibi daha düşük maliyetli üretim merkezlerine kaydığı gözlemleniyor.

İthalat artarken iç pazar daralıyor

TÜİK verileri, 2023 yılında 3,56 milyar dolar olan hazır giyim ithalatının, 2025’in ilk beş ayında yüzde 20,9 artarak 1,5 milyar doları aştığını gösteriyor. Aynı dönemde sektörün ihracatı geçen yıla kıyasla yüzde 6,5 azalarak 8,13 milyar dolara geriledi. Haziran ayında bu düşüş daha da hız kazandı; ihracat önceki aya göre yüzde 21, geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 6,9 azalarak 1,2 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti.

Üretim Mısır’a kayıyor, ihracat zayıflıyor

Yükselen enerji ve işçilik maliyetleri, birçok Türk hazır giyim üreticisinin üretim faaliyetlerini Mısır gibi daha düşük maliyetli ülkelere taşımasına neden oldu. Vergi ve gümrük avantajlarıyla öne çıkan Mısır, Türkiye merkezli firmalar için cazip bir üretim üssü haline geldi.

Bu gelişmeler sonucunda, 2024’ün ilk beş ayında Türkiye’nin Mısır’dan yaptığı hazır giyim ithalatı 170 milyon dolara ulaştı. Böylece Mısır, Çin’in ardından Türkiye’nin en büyük ikinci hazır giyim ithalatçısı konumuna yükseldi. Uzmanlar, üretimin yurt dışına kaymasının hem istihdamı hem de ihracat gelirlerini olumsuz etkilediğine dikkat çekiyor.

Kaynak: Ekonomim

featured hazır giyim
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
AI Powered Future: Geleceğin ajandası The TECH Summit’te açılıyor
BMW, Google Haritalar'ı "hackledi": Test sürüşleri yüzde 400 arttı
BMW, Google Haritalar’ı “hackledi”: Test sürüşleri yüzde 400 arttı
The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos - 5 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos – 5 Eylül)
Nafizcan Önder
5 Eylül 2025
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Haberler
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
Haberler
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.