Hayaller Mad Men Gerçekler Türkiye Dedirten Sektörün İçinden 6 Hüzünlü Durum
Son sezonunun yayınlanmasıyla bize veda eden Mad Men tüm reklamcıların ilham aldığı, reklamcılığın altın çağından “Vay arkadaş” dedirten detaylar taşıyan, herkesin Don Draper’i rol model olarak aldığı deyim yerindeyse bir ibret hikayesiydi.
Ama sonuçta onlar da reklamcı biz de reklamcıyız, ama arada dağlar kadar fark var. Üstelik adamlar 1960’larda yaşıyor, bizde sene 2015 olmuş hala çile bülbülüm çile durumlar yaşıyoruz sektörde.
Nasıl mı? Şöyle…
ListeList‘ten Duygu Arslan hazırladı.
1. Don Draper revizyon yemez, bizde e-mailler “Re:Re:Re:Re:Re:Re: Revize” olarak sonsuza bükülür
2. Peggy sekreterlikten metin yazarlığına yükselebilir ama bizde stajyersen 374834 ay daha stajyersindir
3. Don Draper müşteri kaybetmekten korkmaz, bizimkiler müşteri kaybetmemek için bin takla atar, dünyanın en tırt projelerine evet der
4. Onlarda toplantı demek sınırsız yeme içme demek, bizde kuru pasta o da belki; çaya, kahveye talim
5. Don Draper tüm markalar ürünlerini satmak için yaratıcı zihinlere ihtiyaç duyduğunu bilir ve ona göre markayı yönlendirir, gerektiğinde atarlanır; bizde markalar ajansı maymuna çevirir
6. Onlarda sabahtan akşama gırla viski, bizde happy hour ayda bir, o da sadece bira, hep de cepten
Üzülüyoruz Don Reis.