“Hayalinin Peşinden Git” kampanyasının finalistleri açıklandı
Samsung’un tüm dünyada hayallerini ve tutkularını hayata geçirmek için teknolojiyi kullanan insanların potansiyellerini keşfetmeyi ve desteklemeyi hedefleyen “Hayalinin Peşinden Git” kampanyasında geri sayım başladı. Kazanan projeler 21 Nisan’da açıklanacak.
İstanbul, 3 Nisan 2014 – Samsung Electronics tarafından düzenlenen “Hayalinin Peşinden Git” kampanyasının Türkiye ayağının finalistleri belli oldu. ‘Spor’, ‘Girişimcilik’, Mutfak Sanatları’ ve ‘Fotoğrafçılık’ olmak üzere 4 ayrı kategoriden birer kişinin seçileceği kampanyada finale kalan sekiz proje Samsung Türkiye resmi Facebook sayfasından ulaşılabilen Hayalinin Peşinden GitLaunching People uygulaması içerisinde tanıtılıyor.
Finalistlerin projelerine destek olmak için Hayalinin Peşinden Git │Launching People uygulamasını ziyaret etmek mümkün. 21 Nisan’da finalist olan sekiz proje arasından seçilecek olan dört kazanan Samsung desteğiyle hayallerini gerçeğe dönüştürme ayrıcalığı elde edecek.
Fotoğrafçılık, mutfak sanatları, spor ve girişimcilik alanlarında başvuruların kabul edildiği kampanyanın kazananları, projelerini hayata geçirme evresinde Samsung’un teknoloji desteğinin yanı sıra, aralarında fotoğrafçı ve eğitmen Muammer Yanmaz, Kantin’in sahibi ve şefi Şemsa Denizsel, spor spikeri ve yazarı Caner Eler ve B-Fit’in kurucu ortağı, girişimci ve Schwab Vakfı tarafından “2013 Yılının Sosyal Girişimcisi” seçilen Bedriye Hülya’nın da bulunduğu mentorlerin tecrübelerinden faydalanma fırsatı da bulacak.
“Hayalinin Peşinden Git” Finalistleri:
Mutfak Sanatları
Elvan Başarı: “Meraklı Merdane”
Emeğinin karşılığında gelir elde eden ve bu sayede artan özgüven ile sosyal bakımdan da daha mutlu kadınların olduğu bir toplum hayali doğrultusunda, sosyal ve ekonomik açıdan dezavantajlı kadınları ve gençleri kapsayan ekibiyle birlikte, mutfaktaki başarılarını üretime dönüştürmek isteyen Elvan Başarı, Meraklı Merdane projesiyle “Mutfak Sanatları” kategorisinde yarışıyor.
Armağan Portakal: “Kız Çocukları Cafe”
Armağan Portakal; kampanyaya emeğini ortaya çıkarma fırsatı bulamamış kadınlar için ücretsiz bir sergi ve paylaşım mekânı hayalini hayata geçirmek için katılıyor. Portakal; bir duvarı boydan boya kütüphane, bir duvarı sergileme alanı, bir duvarı mutfak ve bir cephesi de camlı aydınlık bir cafe’den oluşacak Kız Çocukları Cafe projesiyle, üç kız kardeşin ortak hayali olan, imza günleri, sergi ve söyleşilerin gerçekleştirileceği bir sanat mekânı kurmayı düşlüyor.
Spor
Çağdaş Yalçın: “Daha Mutlu Otizm”
Çağdaş Yalçın’ın, ülkemizde otizmli çocukların spor yapabilecekleri yeterli personel ve tesisin bulunmadığı, mevcut imkânların da sadece kısıtlı bir grubun ihtiyacını karşıladığı gerçeğinden hareketle gerçekleştirmeyi hayal ettiği “Daha Mutlu Otizm” projesi, otizmli çocuklara sahip aileleri bilgilendirecek spor videoları, bu ailelerin kullanımına yönelik mobil uygulamalar ve viral reklamları içeriyor.
Caner Odabaşoğlu: “Patika Oryantiring”
Bedensel engelliler, yaşlılar ve sağlıklı bireylerin beraberce yarışabileceği bir spor platformu kurmayı düşleyen Caner Odabaşoğlu, “Patika Oryantiring” projesiyle paylaşımcı bir çalışma grubu oluşturarak; engelli WC erişimi olan harita alanları çizdirmeyi, teori ve pratiği destekleyen online ve dijital uygulamaları hayata geçirmeyi ve tanıtım desteğiyle yeni finansörlere erişmeyi hedefliyor.
Girişimcilik
Cemil Sobacı: “Nöbetçi Kütüphane”
Gece boyunca, şehrin diğer kütüphaneleri kapalıyken açık olan, okuma reçeteleri yazılan, tam anlamıyla bir kültür-sanat mekânı yaratmayı hayal eden Cemil Sobacı, “Nöbetçi Kütüphane” projesi ile yarışıyor.
Gökçen Ceylan: “Gastro Haritalar”
Yemek yemeyi ve macerayı sevenler için İstanbul’un gastronomik haritasını oluşturma odaklı proje çerçevesinde yapılacak uygulamayla, kullanıcılar bulundukları yerde konunun uzmanları tarafından tavsiye edilen mekânları, harita şeklinde görebilecekler.
Fotoğrafçılık
İbrahim Ekiz: “Tablodan Fotoğrafa”
Sanat tarihine damga vurmuş ressamların tanınmış çalışmalarından ilhamla seçilecek mizansenleri fotoğraf olarak hayata geçirmek isteyen İbrahim Ekiz’in; Caravaggio’nun “Souper à Emaüs” tablosunu bir Anadolu kasabasının karanlık bir odasına uyarlamak gibi hayalleri var.
Serkan Tiryaki: “Dokun Bana! Sedef bulaşıcı değil; uzat elini, al beni içeri…”
Kendisi de bir sedef hastası olan Serkan Tiryaki; sedef hastalığına dikkat çekmek ve bu hastalara karşı duyarlılığı artırmak amacıyla Türkiye’nin 10 ilinde sedef hastalarını fotoğraflayarak bir sergi çalışmasına imza atmayı ve bu sayede sedef hastalarının sosyalleşmesinin ve normal bir yaşam sürmesinin önünde aslında hiç bir engelin olmadığını duyurmayı hayal ediyor.
KAMPANYA KÜNYESİ:
Reklam Veren: Samsung Electronics Türkiye
Reklam Veren Temsilcisi: Can Emci, Lara Mutluay, Nevra Sezer, Serdil Çelikkol, Eren Kumcuoğlu
Reklam Ajansı: Leo Burnett İstanbul
Yaratıcı Yönetmen: Emrah Akay / Oktar Akın
Yaratıcı Grup: Selen Alper, Öykü Berberoğlu, Sezgin Rızaoğlu, Ümit Şentürk, Ender Kuşkıra
Müşteri İlişkileri: Meltem Gençkırlı, Gözde Attila, Ebru Tahiroğlu
Ajans Prodüktörü: Sevinç Öktem / Erman Karahisarlı
Yapım Şirketi: Dinamo Film
Yönetmen: Kuntay Alpman
Medya ajansı: Starcom
PR ajansı: Cohn&Wolfe İstanbul