Hayalini kurdular ve inşa ettiler
Rekabete kafa tutan yeni oluşumlara dikkat edin.
Mimar Murtagh, müşterilerine fikirlerini sunarken bilgisayarda üretilmiş modelleri sunmaktan yılmış ve daha somut, 3 boyutlu bir sistem olan Arckit’i geliştirmeye karar vermiş. Arckit, birbirine kenetlenip, sökülüp, tekrar kullanılabilen plastik parçalardan oluşan modüler bir sistem. ‘Geleneksel kes-yapıştır modeller bir kere yapıldığında tekrar modifiye edilemez, Arckit ise sürekli şekil değiştirmeye açık, müşterinin de tasarım aşamasında katılımını sağlıyor.
‘Arckit erişim ağını çocuklardan gördüğü ilgi sayesinde oyuncak sektörüne girerek genişletti. Oyuncak sektörünün sofistike ve gösterişli legosu olarak anılmaya başlanan Arckit, zamanla Lego markasına kafa tutar hale gelmiş ve adeta Lego’ya kendisini yenilemesi için bir tehdit oluşturmuştur. Rekabete kafa tutan yeni markalar sektörü değiştirebilir, ne de olsa kaybedecekleri az, kazanacakları çok şey var. Size kafa tutan, risk alan ve yüksek geri dönüş gören markalar hangileri? Siz en son ne zaman risk aldınız? Neyi bekliyorsunuz, birinin size kafa tutmasını mı?
BrandSeers’ın hazırladığı İlham Avcısı serisinin bir önceki paylaşımı da burada: