23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Hayalet mutfak” salgını yayılıyor…
Haberler

“Hayalet mutfak” salgını yayılıyor…

Marketing Türkiye
30 Ağustos 2023
2 dk okuma

Gastronomi gibi geleneksel bir kültürün dijital yansımalarından olan “hayalet mutfak”, kısaca fiziki restoranı olmadan, paket servis usulüyle çalışan işletmeleri tanımlıyor. Ortak kullanımlı mutfaklarda pek çok farklı restoranı tek çatı altında toplayan hayalet mutfakların sayısı ise her geçen gün artıyor. Peki, hayalet mutfak trendinin ivme kazanmasının sebebi ne? Hayalet mutfak işletmeleri neden ve nasıl öne çıkıyor? İşte yanıtlar…

Ghost kitchen (hayalet mutfak), cloud kitchen (bulut mutfak), virtual kitchen (sanal mutfak), shadow kitchen (gölge mut­fak), dark kitchen (karanlık mutfak) gibi farklı isimlerle anılan bu işletme modelinin ortaya çıkması esasında 2010’lu yıllara dayanıyor. Hayalet mutfakların yaygın­laşmaya başlaması ise restoranların çevrim içi yemek dağıtım hizmetlerini hızlıca benimse­mesini zorunlu kılan pandemi dönemine teka­bül ediyor… Sosyal mesafeler ortadan kalkalı ve restoranlar kapılarını yeniden açalı epey za­man oldu ancak hayalet mutfak modeli adeta bir salgın gibi sektörde yayılmaya devam edi­yor. Öyle ki Statista’nın Kasım 2022 verilerine göre hayalet mutfak pazarının büyüklüğü 2027 yılına kadar 112,53 milyar dolara ulaşacak.

Birçok farklı girişimcinin ve işletmenin kat­kısıyla ortaya çıkan bu modelin yaygınlaşma­sının ardında elbette bir dizi faktör var… Ön­celikle artık vücudumuzun bir uzantısı haline gelen akıllı telefonların kullanımındaki artış bulut mutfak pazarının büyümesinde de iti­ci bir güç konumunda. We Are Social 2022 verilerine göre nüfusunun yaklaşık yüzde 92’si akıllı telefon kullanan ABD’nin, ha­yalet mutfak pazarının ortaya çıkmasına öncülük eden ülke olması da bu gerçeği destekliyor.

“Hayalet mutfak” salgını yayılıyor…

Hayalet mutfak salgını ABD’de başladı Çin’de daha hızlı yayıldı

Market Research’in hayalet mutfak paza­rının küresel sektör büyüklüğüne ilişkin Aralık 2022’de yayınladığı rapora göre hala pazarın önemli bir yüzdesini işgal eden ABD’de yaklaşık bin 500 hayalet mutfak var. Ancak aynı rapora göre ABD, 7 bin 500’den fazla hayalet mutfak işletmesi olan Çin’in bu anlamda gerisinde kalıyor. Ayrıca 3 bin 500’den fazla hayalet mutfak işletmesi olan Hindistan ise sektörün hı­zını yakalayan ülkeler arasında yer alıyor.

Hayalet mutfaklarda kira, mekan dekoras­yonu ve mobilya gibi maliyetler ortadan kalkıyor. Dolayısıyla hayalet mutfakları geleneksel restoranlara kıyasla nispeten daha düşük maliyetlerle işletmek müm­kün. Hayalet mutfaklar, çeşitli restoran markalarını bir araya getirerek çoklu kon­septler sunabiliyor, farklı kitlelere hitap edebiliyor. Ayrıca, işletmeler kolayca me­nülerini ve işletme konseptlerini değişti­rip, talebe hızla uyum sağlayabiliyor.

TikTok’un da hayalet mutfağı var

Hayalet mutfak trendini yakalayan şirket­lerden biri de TikTok… Kârının bir kısmını yemek servisi sektörüne yatırmaya karar veren sosyal medya şirketi Mart 2022’den bu yana “Virtual Dining Concepts” iş bir­liğinde ABD’de açtığı “TikTok Kitchens” adlı hayalet mutfaklarda hizmet veriyor. Restoranların menüsünde, fırında beyaz makarna, ezme burger, makarna cipsi gibi platformdaki kullanıcılar tarafından popü­ler hale getirilen yemekler yer alıyor.

Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısını okumak için TIKLAYIN

featured Hayalet Mutfak
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ON Dijital’e global ödül: "Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası" seçildi
Haberler
ON Dijital’e global ödül: “Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası” seçildi
Advertorial
2 hafta önce
Columbia'nın marka yüzü "Azrail" oldu! Montlar "vasiyetname" ile geliyor
Haberler
Columbia’nın marka yüzü “Azrail” oldu! Montlar “vasiyetname” ile geliyor
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
Haberler
“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
Marketing Türkiye
19 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.