2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Havalarla birlikte e-ticaret de alev aldı!
Haberler

Havalarla birlikte e-ticaret de alev aldı!

Nafizcan Önder
7 Ağustos 2023
1 dk okuma

Aşırı sıcaklar özellikle gün içerisinde herkesi evlere ve ofislere kapatmışken kelebek etkisi yine, yeniden e-ticareti canlandırıyor. “Bu sıcakta dışarı çıkmamayım hiç” sözüyle birlikte dijital sepetlere eklenmiş birkaç parça ürünle temel ihtiyaçlar dakikalar içerisinde kapılarda beliriyor. Hatta Avantajix.com’un verilerine göre sıcaklıkların 35 dereceyi aştığı günlerde e-ticaret yüzde 50 arttı. Sıcaklık 40 dereceyi aşarsa, online alışverişteki artış yüzde 70’e ulaşabilir!

Avantajix.com, İstanbul, Ankara ve İzmir’de bu yıl hava sıcaklıklarının mevsim normallerinde olduğu Haziran ayı ile mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği Temmuz ayı verilerini karşılaştırdı. Hava sıcaklığının zirve yaptığı 12:00 – 16:00 saatleri baz alınarak yapılan kıyaslamalar sıra dışı bir tablo çıkartıyor ortaya…

Market alışverişleri zirvede

Kavurucu sıcakların etkili olduğu günlerde en çok işlem yüzde 36 ile market alışverişlerinde yapıldı. Marketleri, yüzde 21 ile fırsat siteleri takip ederken, üçüncü sırada yüzde 17 ile kozmetik ürün satan siteler yer aldı. Elektronik ve küçük ev eşyası satan online sitelerden yapılan alışverişler de yüzde 12’yi buldu. Kalan yüzde 14’lük kısmı ise tatil ve uçak rezervasyonu, dekorasyon, bahçe ürünleri, mobilya ve diğer olarak adlandırılan sitelerden yapılan alışverişler oluşturuyor.

“Sıcaklarda sokakta gezmek yerine serinlikte online gezinti”

Avantajix.com’un kurucu ortaklarından Güçlü Kayral, araştırmanın sıcaklık ile online alışveriş arasındaki ilişkiyi ortaya koyduğunu belirterek, “Kavurucu sıcaklar ve iklim değişikliği hayatımızda birçok şeyi değiştiriyor. İnsanlar, teknolojinin ve internetin yaygınlaşması ile birlikte, aşırı sıcaklarda evlerinden veya ofislerinden çıkmamaya özen gösteriyorlar. Doğal olarak da temel ihtiyaçları dahil alışverişlerinin çoğunu e-ticaret üzerinden yapıyorlar. Aşırı sıcaklarda online alışveriş yapanların büyük çoğunluğunu kadınlar ile emekliler oluşturuyor. Çalışan kadınlar, öğle tatilinde kavurucu sıcak altında çarşı pazar gezmek yerine ofiste kalıp dijital mağazaları ziyaret etmeyi tercih ediyor. Emekli kesim de temel ihtiyaçlarını internetten satın alıyor” diyor.

Hepsiburada yarıyıl karnesini açıkladı: En çok satın alınan ürünler hangileri?

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir...
Haberler
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.