16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Harika iş yeri olmak" kurumların kâr oranlarına nasıl yansıyor?
Haberler

“Harika iş yeri olmak” kurumların kâr oranlarına nasıl yansıyor?

Nafizcan Önder
14 Kasım 2023
3 dk okuma

Güçlü bir işveren markasına sahip olabilmek adına birçok çalışma yapılırken işveren markasına temelde en çok hizmet eden kritik faktörler kurum kültürü ve çalışan deneyimi. Şirketler bu iki faktör üzerine yoğunlaşmadıklarında veya ötelediklerinde, bu onlara iş gücü kaybı ve düşük ekonomik performans olarak geri dönüyor. Great Place To Work® (GPTW) tarafından açıklanan çalışan deneyimi anketi verileri açıkça gösteriyor ki bir iş yerini harika yapan şey kâr değil, ancak harika bir iş yerinin kârlılığı düzenli olarak artıyor! Üstelik harika bir iş yeri yeri yaratmak, kuruma kâr oranlarının da ötesinde genç yetenekler için cazibe merkezi olmak gibi çok güçlü bir avantaj da yaratıyor… Öyleyse gelin GPTW verileri ve içgörüleri ışığında harika iş yerlerine daha yakından bakalım…

Great Place To Work® tarafından yapılan analizler, çalışan deneyiminin, organizasyonların uzun vadeli sonuçlarının tahmin edilmesinde kullanılan en güçlü göstergelerden biri olduğunu ve kurum kültürüne yatırım yapmanın, organizasyonları daha kârlı hale getirdiğini gösteriyor. İş yeri deneyimi istikrarlı şekilde olumlu seviyeye sahip olan çalışanların iş yerinde kalma olasılığı artarken bu çalışanlar tükenmişlik sorunuyla daha az karşılaşıyor ve işleri için daha fazla çaba göstererek organizasyona daha yüksek inovasyon hızı kazandırıyor. Sonuçta da yüksek güvene dayalı kültüre sahip organizasyonlar 3.33 kata kadar daha fazla kâr elde ediyor.

Harika iş yeri yaratanlar, zor dönemlerde yalnız kalmıyor!

2023 yılında resesyon korkusuyla çok sayıda organizasyon maliyetleri kısma yoluna gitti ve liderlerin üzerlerinde inovasyonu ve kârlılığı artırma baskısı oluştu. Bu ise kurum kültürü gibi önemli bir konunun geri plana itilmesine neden oldu. Halbuki resesyon dönemlerinde ve takip eden yıllarda finansal başarı için kurum kültürü önemli bir göstergedir. Verilerin de kanıtladığı gibi kurum kültürü, organizasyonların kârını artırmaya 5 şekilde yardımcı oluyor.

Harika iş yerlerinin çalışanları elde tutma oranları daha yüksek

Organizasyonlara epey pahalıya mal olan çalışan devir hızı, yüksek güvene dayalı kültüre sahip organizasyonlarda gözlemlenmezken ayrıca bunların en yetenekli çalışanları bünyelerine katmalarına da yardımcı oluyor.

Harika iş yerlerinin çalışanları arasında tükenmişlik oranı düşük

Şu günlerde aslında tükenmişlik yaşayan çalışanların aktif olarak farklı bir iş arama olasılığı 2,6 kat, hastalık izni alma olasılığı yüzde 63, acil servise başvurma olasılığı ise yüzde 23 daha fazla.

Harika iş yerlerinin inovasyon hızı daha yüksek

Bulundukları organizasyona güvenen çalışanlar, daha yüksek performans gösteriyor ve organizasyona daha fazla katkı sağlıyorlar. Ayrıca bu çalışanlar, inovasyon ve verimlilik oranlarını da yükseltiyorlar.

Harika iş yerleri ekonomik resesyonlardan sonra daha hızlı toparlanıyor

Farklı çalışan gruplarının kendilerine ekibin gerçek bir üyesi gibi davranılmasının, yeni bir ekibe katıldıklarında hoş karşılanmalarının ve yönetimin dürüst ve yetkin olmasının, organizasyonları büyüttüğü tespit edildi.

Harika iş yerlerinin finansal performansı daha yüksek

Çalışanlara iyi davranmak ve sadece bir çalışan olarak değil, bir insan olarak değer göstermek, yalnızca şirket hisselerinin daha iyi performans göstermesine değil, şirketin gelecekteki performansına da pozitif katkı sağlıyor.

Harika iş yerine giden yol, insan odaklı kurum kültürü yaratmaktan geçiyor

Bugün içerisinde bulunduğumuz dijital çağda, dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de en değerli varlık İNSAN. İnsan odaklı yaklaşım, sektör fark etmeksizin, sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için büyük öneme sahip. Bugün liderler ve organizasyonlar, çalışan aidiyetini artırmak ve daha düşük işten ayrılma oranları yakalamak adına zorlanıyorlar, çünkü işyerleri artık etnik köken, çeşitlilik ve kapsayıcılık ve jenerasyon açısından daha fazla çeşitlilik içeren yerler haline geldiler. İşyerleri bugüne kadarki en çok çeşitliliği barındırıyorlar ve artık eskisi gibi “herkese uyan tek bir yönetim tarzı”nın uygulanması mümkün değil. Çalışanların organizasyon ile ilgili öncelikleri, beklentileri ve deneyimleri her zamankinden daha fazla çeşitlilik içeriyor.

Kurum kültürü, kanıtlanmış metodolojiye sahip harika iş yeri sertifikası ile görünür hale geliyor

Sahip oldukları yeteneklerin farkında olan ve uzaktan çalışmanın getirdiği avantajları bilen çalışanlar, neredeyse sonsuz sayıda potansiyel iş olanaklarına sahipler. Bunun bir yansıması olarak da artık maddi kazançların ötesinde, çalışmak istedikleri işyerlerinde işverenlerin çalışanları için harika bir işyeri kültürü deneyimi sunup sunmadıklarına bakıyorlar.

İşverenlerin iddialarının doğruluğunu teyit etmek ve iş tekliflerini değerlendirmek konusunda kendilerine yardımcı olması için ise Great Place To Work® Sertifikası™ onlar için önemli bir gösterge. Great Place To Work® Sertifikası™ elde etmek, çalışan deneyimi anketi sonucunda organizasyonların global standartları karşıladığını gösteriyor ve o şirketi harika bir iş yeri olarak tanımlıyor. Özetle Great Place to Work® Sertifikası™, içerdiği güçlü analiz metodu ile hem kurum kültürü ve çalışan deneyimi hem de işveren markasını güçlendirecek yapısı ile şirketlere stratejik katkı sağlıyor.

featured Great Place to Work
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
26 Nisan 2025
Esas Sosyal 10. yılını kutluyor...
Haberler
Esas Sosyal 10. yılını kutluyor…
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
2 hafta önce
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.