18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Halkın yüzde 96'sına göre kafe ve restoranlar "Ramazan fırsatçılığı" yapıyor!
Haberler

Halkın yüzde 96’sına göre kafe ve restoranlar “Ramazan fırsatçılığı” yapıyor!

Nafizcan Önder
15 Mart 2025
3 dk okuma

Son yıllarda değişen tüketici alışkanlıklarına odaklanan pek çok araştırma mevcut ekonomik kondisyonlar karşısında tüketicilerin ilk vazgeçtikleri arasında restoranlarda yemek yemek olduğunu gösteriyor. Areda Piar’ın son araştırması ise Ramazan ayında toplumun restoranlarda iftar alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Dışarıda iftar yapanların sayısı azalırken, fiyatların yükselmesiyle birlikte halkın büyük bir kısmı restoranları da fırsatçılıkla suçluyor… Gelin araştırmanın öne çıkan verilerine birlikte bakalım…

Areda Piar’ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 45,8’i dışarıda iftar yapmadığını ifade ederken, yüzde 37,5’i yalnızca arkadaş ve akraba buluşmalarında kafe ve restoranları tercih ediyor. Ramazan boyunca iki veya üç kez dışarıda iftar yapanların oranı yüzde 14,2, haftada birkaç kez çıkanların oranı ise yüzde 1,7.

Halkın yüzde 96'sına göre kafe ve restoranlar "Ramazan fırsatçılığı" yapıyor!

Katılımcıların yüzde 67,8’i orta segment restoranları tercih ederken, yüzde 17,8’i belediye sosyal tesislerini, yüzde 14,4’ü ise lüks restoranları seçiyor. Dışarıda iftar yapanların yüzde 52,5’i 500 TL ve altı menüleri tercih ederken, yüzde 30,7’si 500-1000 TL, yüzde 10,3’ü ise 1000-1500 TL arasındaki menülere yöneliyor.

Kafe ve restoranlar fırsatçılık peşinde mi?

Artan iftar menüsü fiyatları halkın dışarıda iftar yapma kararlarını etkiliyor. Katılımcıların yüzde 68’i fiyat artışı nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmediğini, yüzde 20,6’sı ise önceki yıllara göre daha az dışarıda iftar yaptığını belirtiyor. Daha ekonomik mekanlara yönelenler yüzde 6,5 iken fiyat artışlarının tercihlerini etkilemediğini ifade edenler yüzde 4,9.

Halkın yüzde 96'sına göre kafe ve restoranlar "Ramazan fırsatçılığı" yapıyor!

Araştırmanın dikkat çeken verilerinden biri, “Sizce iftar menülerinde kafe ve restoranlar fırsatçılık yapıyor mu?” sorusuna Türk halkının yüzde 96,1’inin “Evet” cevabını vermesi… Fırsatçılık yapılmadığını söyleyenler ise yalnızca yüzde 3,9’luk bir kesimi kapsıyor.

Bu durum, katılımcılara yöneltilen bir diğer soruda da kendini gösteriyor. “Sizce iftar menü fiyatlarının yüksek olmasının sebebi nedir?” sorusuna katılımcıların yüzde 76,4’ü en büyük nedenin yine “fırsatçılık ve yüksek kâr marjı” olduğunu belirtiyor. Yüzde 34’ü restoran maliyetlerindeki artışı, yüzde 21’i ise lüks restoranların fiyatlarının tüm restoranları etkilediğini ifade ediyor.

Halkın restoranlardan beklentisi net: Daha uygun fiyatlı menüler

Restoran seçerken halkın yüzde 73,7’si fiyat uygunluğunu, yüzde 58’i lezzet ve kaliteyi önemsiyor. Menü çeşitliliği yüzde 27,3; servis hızı yüzde 17,5; ulaşım kolaylığı yüzde 15 oranlarında karşılık bulurken, restoranın atmosferi, çocuk alanı ve Ramazan eğlencesi gibi faktörler de seçimde etkili oluyor.

Halkın yüzde 96'sına göre kafe ve restoranlar "Ramazan fırsatçılığı" yapıyor!

Halkın yüzde 30,7’si gittiği kafe veya restoranda iftar menüsünde daha ekonomik ürün seçenekleri isterken, yüzde 22,8’i iftar menüsüyle sınırlı kalmak istemiyor, yüzde 20,5’i ise geleneksel Ramazan tatlarını arıyor. İftar menüsünün seçenekli olması gerektiğini düşünenler yüzde 18,2 iken aile veya grup indiriminden faydalanmak isteyenlerin oranı yüzde 6,1. 

Katılımcıların yüzde 78,6’sı popüler restoranların Ramazan menülerini fazla gösterişli buluyor ve israfa yol açtığını düşünüyor. Yüzde 17,2’si, bu menüleri fiyatına göre yetersiz buluyor. Yeterli ve makul olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 4,1.

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 784 kişinin katıldığı ve 5-9 Mart 2025 tarihleri arasında yapılan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Piar’ın Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri

areda featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
3 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nissan, Japonya’daki Oppama fabrikasını kapatma kararı aldı
Haberler
Nissan, Japonya’daki Oppama fabrikasını kapatma kararı aldı
Sena Tufan
17 Temmuz 2025
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Featured
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Marketing Türkiye
5 Ağustos 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
Nafizcan Önder
4 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.