12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor
Haberler

Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor

Marketing Türkiye
11 Ağustos 2020
2 dk okuma

Mobil Haber uygulamaları 2020’de çok yüksek bir büyüme görüyor: Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor. İnsanlar haber kuruluşlarıyla olan ilişkilerini değiştiriyor. Nitekim haber uygulamalarının oturumları, Ocak-Nisan 2020 arasındaki süreçte %59 artış gösterdi. Mayıs ayındaki haber uygulaması kullanımı COVID öncesi seviyelerden daha yüksek ve bu da medya tüketiminde bir değişimi gösteriyor.

2020’nin ilk yarısında tüketiciler, COVID-19 hakkındaki en son haberleri almak için haber kuruluşlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duydular. Uygulama pazarlama platformu Adjust’ın son verilerine göre tüketiciler haberler için telefonlarını gün geçtikçe daha çok kullanıyorlar ve bu da en beğendikleri medya uygulamalarını uzun bir süre daha kullanmaya devam edeceklerini gösteriyor.

Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor

Veriler, haber uygulamalarının günlük kurulumlarının Ocak-Nisan 2020 arasında %37 oranında arttığını gösteriyor. Kurulum sayısı, Mart’ta zirveye ulaştı ve sonrasında Mayıs’ta COVID öncesi seviyelere geri döndü. Günlük oturumlar ise Ocak ve Nisan ayları arasında %59 oranıyla büyük bir artış gösterdi.

Gün geçtikçe daha çok insan geleneksel medya araçları yerine telefonlarındaki uygulamaları tercih ediyor.

Oturumlar Nisan ayında zirveye çıktı ve ertesi ay sadece %13 oranında azaldı. Oturum sayıları ise hala 2019’dan, hatta 2020’nin ilk aylarından daha yüksek seyrediyor. Gün geçtikçe daha çok insan geleneksel medya araçları yerine telefonlarındaki uygulamaları tercih ediyor ve bu da kullanıcıların medyayı nasıl tükettiklerine dair bir değişime işaret ediyor.

“Tüketiciler bu belirsizlik sürecinde haber kuruluşlarına daha çok ihtiyaç duydular ve küresel salgın etkisini gösterdikçe medyanın insanları bilgilendirmedeki temel rolü daha da belirginleşti,” diyor Adjust’ın CTO’su ve kurucu ortağı Paul H. Müller. “Verilerimize göre mobil uygulamalar, haber tüketimindeki bu artışın önemli bir parçası oldu ve bu uygulamalar uzun vadede insanların haber kuruluşlarıyla olan ilişkilerini değiştirme potansiyeline sahipler.”

Ayrıca bu veriler, dünyanın dört bir yanındaki ülkeler karantina kararlarıyla ve devamlı değişen düzenlemelerle çalkalanırken, bölgesel trendlere de ışık tutuyor:

Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor

  • ABD, haber uygulaması kullanımında en hızlı artışlardan birini gördü: günlük kurulumlar %53 artarken günlük oturumlar Ocak ve Nisan arasında %104 arttı. Günlük kullanımlar Nisan ve Mayıs arasında %8 düşüş gösterse de, bu durum kullanıcıların çoğunun uygulamaları kullanmaya devam ettiğini gösteriyor.
  • EMEA bölgesinde günlük oturumlar Ocak-Nisan 2020 arasında %69 arttı. Bölgede karantina tedbirlerinin uygulanmaya başlandığı Mart ayında ise oturumlar en yüksek seviyesine ulaştı. Günlük oturumlarda özellikle Almanya %75 ve Fransa %71 ile büyük artışlar gördü.
  • Asya’da ise, Japonya’nın oranları dünyanın geri kalanıyla benzer bir gelişim izledi. Ocak ve Nisan arasında kurulumlar %23, oturumlar %44 artarken, Nisan ve Mayıs arasında oturumlar %11 azaldı.
Mobil Haber uygulama
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Haberler
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Advertorial
1 hafta önce
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 Haziran 2025
MrBeast'in CMO'luğuna Sinan Deriş getirildi!
Haberler
MrBeast’in CMO’luğuna Sinan Deriş getirildi!
Sena Tufan
5 Haziran 2025
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Haberler
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.