23 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor
Haberler

Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor

Marketing Türkiye
11 Ağustos 2020
2 dk okuma

Mobil Haber uygulamaları 2020’de çok yüksek bir büyüme görüyor: Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor. İnsanlar haber kuruluşlarıyla olan ilişkilerini değiştiriyor. Nitekim haber uygulamalarının oturumları, Ocak-Nisan 2020 arasındaki süreçte %59 artış gösterdi. Mayıs ayındaki haber uygulaması kullanımı COVID öncesi seviyelerden daha yüksek ve bu da medya tüketiminde bir değişimi gösteriyor.

2020’nin ilk yarısında tüketiciler, COVID-19 hakkındaki en son haberleri almak için haber kuruluşlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duydular. Uygulama pazarlama platformu Adjust’ın son verilerine göre tüketiciler haberler için telefonlarını gün geçtikçe daha çok kullanıyorlar ve bu da en beğendikleri medya uygulamalarını uzun bir süre daha kullanmaya devam edeceklerini gösteriyor.

Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor

Veriler, haber uygulamalarının günlük kurulumlarının Ocak-Nisan 2020 arasında %37 oranında arttığını gösteriyor. Kurulum sayısı, Mart’ta zirveye ulaştı ve sonrasında Mayıs’ta COVID öncesi seviyelere geri döndü. Günlük oturumlar ise Ocak ve Nisan ayları arasında %59 oranıyla büyük bir artış gösterdi.

Gün geçtikçe daha çok insan geleneksel medya araçları yerine telefonlarındaki uygulamaları tercih ediyor.

Oturumlar Nisan ayında zirveye çıktı ve ertesi ay sadece %13 oranında azaldı. Oturum sayıları ise hala 2019’dan, hatta 2020’nin ilk aylarından daha yüksek seyrediyor. Gün geçtikçe daha çok insan geleneksel medya araçları yerine telefonlarındaki uygulamaları tercih ediyor ve bu da kullanıcıların medyayı nasıl tükettiklerine dair bir değişime işaret ediyor.

“Tüketiciler bu belirsizlik sürecinde haber kuruluşlarına daha çok ihtiyaç duydular ve küresel salgın etkisini gösterdikçe medyanın insanları bilgilendirmedeki temel rolü daha da belirginleşti,” diyor Adjust’ın CTO’su ve kurucu ortağı Paul H. Müller. “Verilerimize göre mobil uygulamalar, haber tüketimindeki bu artışın önemli bir parçası oldu ve bu uygulamalar uzun vadede insanların haber kuruluşlarıyla olan ilişkilerini değiştirme potansiyeline sahipler.”

Ayrıca bu veriler, dünyanın dört bir yanındaki ülkeler karantina kararlarıyla ve devamlı değişen düzenlemelerle çalkalanırken, bölgesel trendlere de ışık tutuyor:

Haber tüketimindeki artış, küresel pandemi sürecinde yeni bir trendin sinyallerini veriyor

  • ABD, haber uygulaması kullanımında en hızlı artışlardan birini gördü: günlük kurulumlar %53 artarken günlük oturumlar Ocak ve Nisan arasında %104 arttı. Günlük kullanımlar Nisan ve Mayıs arasında %8 düşüş gösterse de, bu durum kullanıcıların çoğunun uygulamaları kullanmaya devam ettiğini gösteriyor.
  • EMEA bölgesinde günlük oturumlar Ocak-Nisan 2020 arasında %69 arttı. Bölgede karantina tedbirlerinin uygulanmaya başlandığı Mart ayında ise oturumlar en yüksek seviyesine ulaştı. Günlük oturumlarda özellikle Almanya %75 ve Fransa %71 ile büyük artışlar gördü.
  • Asya’da ise, Japonya’nın oranları dünyanın geri kalanıyla benzer bir gelişim izledi. Ocak ve Nisan arasında kurulumlar %23, oturumlar %44 artarken, Nisan ve Mayıs arasında oturumlar %11 azaldı.
Mobil Haber uygulama
1 iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
2 Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
3 The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
4 Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
5 Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Güncel Haberler
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

IKEA’nın 40 yıllık köfte geleneğine Ortadoğu dokunuşu: Menüye falafel ekleniyor
Haberler
IKEA’nın 40 yıllık köfte geleneğine Ortadoğu dokunuşu: Menüye falafel ekleniyor
Sena Tufan
4 hafta önce
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Zaferin coşkusuna ortak olan markalar!
Haberler
Zaferin coşkusuna ortak olan markalar!
Sena Tufan
30 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.